KudoZ home » English to Turkish » Food & Drink

hydrocolloid

Turkish translation: hidrokoloid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hydrocolloid
Turkish translation:hidrokoloid
Entered by: 1964

09:43 Aug 26, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / food
English term or phrase: hydrocolloid
yiyecek analizi kapsamında yer alan bir ifade, teşekkürler
xxxOnTheEdges
hidrokoloid
Explanation:
hidrokoloid

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:46:44 (GMT)
--------------------------------------------------

TC Calisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi, Sosyal Sigortalar ...
... materyalden olmalıdır. Fiksasyonun ortasında bulunan hidrokoloid
doku hastanın duş almasına olanak sağlamalıdır. Ürün ...
www.ssk.gov.tr/duyuru/teksartname/20070202ft.html - 44k - Önbellek - Benzer sayfalar
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10hidrokoloid
1964
5 +1içerdiği suyla karasız bir dengede bulunan jelatinöz kolloidMETE KUMRU
5suasıltısıburcin


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
hidrokoloid


Explanation:
hidrokoloid

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:46:44 (GMT)
--------------------------------------------------

TC Calisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi, Sosyal Sigortalar ...
... materyalden olmalıdır. Fiksasyonun ortasında bulunan hidrokoloid
doku hastanın duş almasına olanak sağlamalıdır. Ürün ...
www.ssk.gov.tr/duyuru/teksartname/20070202ft.html - 44k - Önbellek - Benzer sayfalar

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  opedos
32 mins
  -> Sağolun

agree  shenay kharatekin
1 hr
  -> sağolun

agree  AZRA AKARTUNA
8 hrs
  -> Sağolun Azra hanım.

agree  Zeynep Tunali
1 day1 hr
  -> Sağolun

agree  erhan ucgun: evet, suyla temas halinde jel haline gelen madde
1 day6 hrs
  -> sağolun

agree  Önder Öztürkçü: evet, hani şu sıvıyı jel halinde hapseden şeyler varya işte onlar
1 day12 hrs
  -> sağolun

agree  Muhittin Kurt
1 day21 hrs
  -> sağolun

agree  xxxAVRASYA
2 days51 mins
  -> sağolun

agree  Emine Fougner
2 days10 hrs
  -> sağolun

agree  Gamze Ozfirat
3 days5 mins
  -> Sağolun

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
içerdiği suyla karasız bir dengede bulunan jelatinöz kolloid


Explanation:
içerdiği suyla karasız bir dengede bulunan jelatinöz kolloid

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 20:02:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Kaynak: Alfa teknik terimler sözlüğü
iyi çalışmalar, OnTheEdges

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet ama sizin verdiğiniz bir tanım terim değil
3 hrs

neutral  erhan ucgun: sözlük anlamına bakarsan bayağı kararlı bir şeye benziyor ama :))
19 hrs

3 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
suasıltısı


Explanation:
colloid = asıltı
hydro ise kimya kısaltmalarında su anlamında kullanılır.


burcin