KudoZ home » English to Turkish » Furniture / Household Appliances

four-poster, blue-tulip

Turkish translation: sayvanlı karyola


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:four-poster bed
Turkish translation:sayvanlı karyola
Entered by: Özden Arıkan

12:46 Mar 3, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Furniture / Household Appliances
English term or phrase: four-poster, blue-tulip
Cümlenin tamamı şöyle: "I have a queen-size four-poster tarted up in blue-tulip chintz."
dalg?c
sayvanlı karyola
Explanation:
dört köşesinden direkler çıkan, bu direkler arasına da perde gerilen, klostrofobik karyola tipi :) türkçede buna "sayvanlı karyola" deniyor, yani "perdeleri mavi lale desenli sayvanlı karyola." yalnız "chintz"in "perdelik kumaş" olmanın ötesinde özel bir adı var mı, bilmiyorum. sözlükte (redhouse) "basma, perdelik kreton" diyor; metinde eğer ortamın zengin ve lüks özelliğini vurgulamak için bunlar anlatılmışsa "basma" kullanmak uygun olmaz; kreton ise nasıl bir kumaştır, hiç fikrim yok. gerçi kumaş adı kullanmanız şart da olmayabilir, metnin ahvaline göre siz karar verirsiniz tabii.
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +14 sütunlu, mavi laleli karyola
Emine Fougner
5sayvanlı karyola
Özden Arıkan
5karyolaHaluk Levent Aka


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
four-poster
karyola


Explanation:
Four poster = karyola. Karyolanın dört köşesindeki post'tan alıyor adını.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-03-03 12:57:48 GMT)
--------------------------------------------------

blue-tulip chintz\'de mavi lale desenli yatak örtüsü. chintz yüzeyi parlak bir kumaşa ve bu kumaştan mamul örtülere verilen ad



    Reference: http://www.google.com.tr/search?q=define%3Afour-poster&ie=UT...
Haluk Levent Aka
Native speaker of: Turkish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
4 sütunlu, mavi laleli karyola


Explanation:
4 sütunlu, mavi laleli karyola
herhangi bir karyoladan bahsetmiyor. Bazi karyolalarda 4 tane direk (yada sutun) var-markaya gore degisiyor. O 4 sütunlu karyoladan ve deseninden bahsediyor.

I have a queen-size four-poster tarted up in blue-tulip chintz.": Bende cift kisilik, 4 sutunlu, ve mavi laleli kretonla yapilmis perdeli bir karyola var"

Yataklardaki size'lar ise sunlar:
single (also known as twin): tek kisilik
boyutu: Overall: 39" wide x 75" long" long
Approx. width per person: 39"
twin extra long: Overall: 39" wide x 80" long
Approx. width per person: 39"


double (also known as full): yine tek kisilik ama biraz daha buyuk single yataktan
Overall: 54" wide x 75" long
Approx. width per person: 27"

queen: iki kisilik (normalde gordugunuz) cift kisilik yatak bu
60" wide x 80" long
Approx. width per person: 30"
A better fit for 2 adults. The 80" length comfortably accommodates most adults. Bedding is easy to find and less expensive than king sizes.


standard king: queen yataktan daha buyuk, belki 4 kisi filan sigdirabilecek olcude bir yatak
Overall: 76" wide x 80" long
Approx. width per person: 38"

California king: yapilan standard yataklarin en buyugude bu. Daha buyugunu, sanirim ismarlama yaptirabilirsiniz sadece.
Overall: 72" wide x 84" long
Approx. width per person: 36"
A California King size mattress is roomy in width and is the longest standard bed available. At about 84" it is adequate for most taller people.



Emine Fougner
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: dort direkli
5 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sayvanlı karyola


Explanation:
dört köşesinden direkler çıkan, bu direkler arasına da perde gerilen, klostrofobik karyola tipi :) türkçede buna "sayvanlı karyola" deniyor, yani "perdeleri mavi lale desenli sayvanlı karyola." yalnız "chintz"in "perdelik kumaş" olmanın ötesinde özel bir adı var mı, bilmiyorum. sözlükte (redhouse) "basma, perdelik kreton" diyor; metinde eğer ortamın zengin ve lüks özelliğini vurgulamak için bunlar anlatılmışsa "basma" kullanmak uygun olmaz; kreton ise nasıl bir kumaştır, hiç fikrim yok. gerçi kumaş adı kullanmanız şart da olmayabilir, metnin ahvaline göre siz karar verirsiniz tabii.

Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4