KudoZ home » English to Turkish » General / Conversation / Greetings / Letters

For the sixth year in a row,

Turkish translation: üst üste 6 senedir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:For the sixth year in a row,
Turkish translation:üst üste 6 senedir
Entered by: Pelin Yalcin

14:55 Sep 19, 2007
English to Turkish translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / General
English term or phrase: For the sixth year in a row,
bu kalıbı ben, üstüste 6 yıl boyunca gibi algıladım ama derin düşününce, sanki dah farklı bir anlama gelebilirmiş gibi geliyor.
YArdımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler...
Ayşe Viran Soysal
Turkey
üst üste 6 senedir
Explanation:
in a row --> one after another, sequentially. (üst üste, art arda)

for the *th sthg in a row --> üst üste * yıldır, art arda * seferdir... gibi.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2007-09-24 06:42:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim Ayşe Hanım. Ben de size teşekkür ederim . İyi çalışmalar.
Selected response from:

Pelin Yalcin
Grading comment
Çok teşekkürler yardımlarınız için.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7üst üste altı yıldır
Bülent Malkoçlar
5 +6üst üste 6 senedirPelin Yalcin
5 +1arka arkaya altı yıl
Taner Göde
5üst üste geçen 6 yılın altıncısında.
kenopensky


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
for the sixth year in a row,
üst üste altı yıldır


Explanation:
Bence de anladığınız doğru.

--------------------------------------------------
Note added at 7 dakika (2007-09-19 15:03:30 GMT)
--------------------------------------------------

Cümlenin devamını yazabilirseniz daha iyi anlaşılabilir.

Bülent Malkoçlar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
5 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Mehmet Hascan: ayrica "arka arakaya altı yıldır"
34 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Emine Fougner
53 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Özden Arıkan
1 hr
  -> Teşekkür ederim.

agree  chevirmen
1 hr
  -> Teşekkür ederim.

agree  Alp Berker
2 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  ATIL KAYHAN
1 day12 hrs
  -> Teşekkür ederim.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
for the sixth year in a row,
arka arkaya altı yıl


Explanation:
in a row = consecutively >> arka arkaya

Kırkpınar - Bu ünvanı elde eden pehlivan 1 yıl için Türkiye’nin başpehlivanı olur ve altın kemer ile ödüllendirilir. Arka arkaya üç yıl başpehlivanlığı kazanan güreşçi, ...
tr.wikipedia.org/wiki/Kırkpınar

ALMANYA'DA BURS Başvuru sahipleri, DAAD’nin yaz dil kursları için arka arkaya üç yıl içinde sadece bir sefer burs alabilirler. Bursun başlangıcında en az 19, ...
www.globalvizyon.com/burs/almanya/

Ekonomi Turk: Türkiye Mucizesi Burada Üstelik yalnizca bir yila mahsus degil, arka arkaya onlarca yil bu islemi tekrarlayin. Ha yine Arjantin’in arkasinda kaliyorsak o zaman karsilastirmakta ...
ekonomiturk.blogspot.com/2007/01/trkiye-mucizesi-burada.html


Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
5 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
for the sixth year in a row,
üst üste geçen 6 yılın altıncısında.


Explanation:
self explanatory.

kenopensky
Italy
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
for the sixth year in a row,
üst üste 6 senedir


Explanation:
in a row --> one after another, sequentially. (üst üste, art arda)

for the *th sthg in a row --> üst üste * yıldır, art arda * seferdir... gibi.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2007-09-24 06:42:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim Ayşe Hanım. Ben de size teşekkür ederim . İyi çalışmalar.

Example sentence(s):
  • For the second year in a row, the SUBWAY® restaurant chain wins a 2006 Veggie Award from VegNews magazine.
  • Beşiktaş halen üst üste iki senedir UEFA Kupası'nı alan Sevilla'nın kaptanı Navarro ile flört halinde.

    Reference: http://www.subway.com/subwayroot/index.aspx
    Reference: http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=226179&tarih=06/...
Pelin Yalcin
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Çok teşekkürler yardımlarınız için.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: ayrica "arka arakaya altı senedir"
25 mins
  -> Teşekkür ederim Mehmet Bey.

agree  Emine Fougner
44 mins
  -> Teşekkür ederim Emine Hanım.

agree  chevirmen
1 hr
  -> Teşekkürler.

agree  Ali Bayraktar
1 hr
  -> Teşekkürler Mehmet Ali Bey.

agree  ATIL KAYHAN
1 day11 hrs
  -> Teşekkür ederim Atıl Bey.

agree  Serkan Doğan
7 days
  -> Teşekkür ederim Serkan Bey.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): Taner Göde, kenopensky
Non-PRO (1): Bülent Malkoçlar