KudoZ home » English to Turkish » General / Conversation / Greetings / Letters

call for

Turkish translation: davet etmek


18:01 Feb 11, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / daily conversation
English term or phrase: call for
The report says that nursing has lost its way and "calls for nurses" to reassert the care for patients "at the centre of their role".
(Rapor ... ve hemşirelerin rollerinin merkezinde hastaların bakımını yeniden savunmalarını gerektiğini söylüyor.?)
didja
Turkish translation:davet etmek
Explanation:
Cogito_ergo_sum'un önerisine tamamen katiliyorum, ancak soyle bir alternatif de kullanilabilir diye eklemek istedim ...

"raporda, hasta bakıcılığın son zamanlarda (mesleki açıdan) yolunu şaşırmış olduğu belirtilerek, hemşire ve hasta bakıcılar hasta bakımını tekrar en öncelikli görevleri haline getirmeye davet ediliyor."
Selected response from:

achenax
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7çağrıda bulunmak
Linguistanbul
4 +4davet etmek
achenax
5çağırmak / gelmesini istemek
Salih1946
1tavsiyeahmet dundar


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
çağrıda bulunmak


Explanation:
Rapor, hemşirelere ... için çağrıda bulunuyor

Linguistanbul
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nil Ekinci
16 mins
  -> Teşekkür ederim :)

agree  ozan karakış
1 hr
  -> Teşekkür ederim :)

agree  Selcuk Akyuz
9 hrs
  -> Teşekkür ederim :)

agree  Mahmut Karakaya
20 hrs
  -> Teşekkür ederim :)

agree  Vedat Diker
1 day10 hrs
  -> Teşekkür ederim :)

agree  kalkhas
1 day13 hrs
  -> Teşekkür ederim :)

agree  Balaban Cerit
1 day14 hrs
  -> Teşekkür ederim :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
davet etmek


Explanation:
Cogito_ergo_sum'un önerisine tamamen katiliyorum, ancak soyle bir alternatif de kullanilabilir diye eklemek istedim ...

"raporda, hasta bakıcılığın son zamanlarda (mesleki açıdan) yolunu şaşırmış olduğu belirtilerek, hemşire ve hasta bakıcılar hasta bakımını tekrar en öncelikli görevleri haline getirmeye davet ediliyor."

achenax
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
7 hrs

agree  Merve Karaaslan
8 hrs

agree  Balaban Cerit
1 day12 hrs

agree  Erol Berksen
1 day21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
çağırmak / gelmesini istemek


Explanation:
Alternatif bir tanım olabilir.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

18 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tavsiye


Explanation:
The report says that nursing has lost its way and "calls for nurses" to reassert the care for patients "at the centre of their role".

Raporda klasik hemşireliğin dışına çıkıldığı belirtilerek hemşirelerin, hasta bakımı konusunu tekrar ele almalarının yerinde olacağı salık verilmektedir.

ahmet dundar
PRO pts in category: 3