KudoZ home » English to Turkish » Geography

Nordic

Turkish translation: İskandinav


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Nordic
Turkish translation:İskandinav
Entered by: Özden Arıkan

08:51 Jul 4, 2003
English to Turkish translations [Non-PRO]
Geography
English term or phrase: Nordic
The Nordic Youth Research Organization
shenay kharatekin
Turkey
Kuzey Avrupa Gençlik Araştırma Örgütü
Explanation:
Nordic: Kuzey Avrupalı/ Cermen+İskandinav ırkından anlamında.

Sanirim onerdigim uygun olacaktır.
Selected response from:

H. Erdem Dincer
Turkey
Grading comment
Çok tşk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4İskandinav
Olga Demiryurek
5 +1Kuzey Avrupa Gençlik Araştırma Örgütü
H. Erdem Dincer


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Kuzey Avrupa Gençlik Araştırma Örgütü


Explanation:
Nordic: Kuzey Avrupalı/ Cermen+İskandinav ırkından anlamında.

Sanirim onerdigim uygun olacaktır.

H. Erdem Dincer
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Çok tşk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation: Sadece bir not : Nordic aslında kelime olarak kuzeyli demektir.
44 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
İskandinav


Explanation:
İskandinav Gençlik Araştırma (ve Uygulama) Kurumu

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2003-07-04 09:11:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca, Avrupa’daki çeşitli kurum ve kuruluşlar, diploma ve derecelerin tanınması yolunda çalışmalar yapmaktadır. Bunlar;

Avrupa Birliği
Avrupa Konseyi
UNESCO’nun Avrupa Bölgesi (CEPES-European Centre for Higher Education)
İskandinav Bakanlar Konseyi (Nordic Council of Ministers)’dir.

Karadeniz Ekonomik İşbirliği’ne üye olan ülkelerde de diploma ve derecelerin karşılıklı olarak tanınması yönünde çalışmalara başlanmıştır.

http://www.ankara.edu.tr/sonEcts/abegitimects.html

Olga Demiryurek
Turkey
Native speaker of: Russian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram
4 mins
  -> Thanks

agree  sevinc altincekic
1 hr
  -> Thank you

agree  Özden Arıkan: kesinlikle; romanya da kuzey avrupa'da, ama nordic değil; nordic kelimesi spesifik olarak iskandinavya'yı ifade eder
3 hrs
  -> Thanks

agree  Gaye Terzioglu-Booth
4 hrs
  -> Thanks