ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Turkish » Geography

Jableh New Spinning Mill project

Turkish translation: Ceble Yeni İplik Fabrikası projesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Jableh New Spinning Mill project
Turkish translation:Ceble Yeni İplik Fabrikası projesi
Entered by: Özden Arıkan

16:24 Jul 17, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Geography / tender
English term or phrase: Jableh New Spinning Mill project
for the need of Jableh New spining Mill Project as per the provisions
shenay kharatekin
Ceble Yeni İplik Fabrikası Projesi
Explanation:
İnternette Cible de buldum, ama Yemen'de de ayrıca bir Cible var, karışıklığı önlemek için yapılacak en iyi şey, güvenilir bir coğrafya atlası bulup bakmak. Şehir, Suriye kıyı şeridinin tam ortasında bir yerlerde ve büyük, tarihsel olarak önemli vb bir şehir, yani atlasta mutlaka vardır. Ama sanıyorum Ceble olacak.

Her ne olursa olsun buna transkripsiyon uygulanması şarttır, Jableh diye bırakılamaz, nasıl Jamaal Abdel Nasser yazmıyorsak, bunu da Jableh yazamayız.

Öbür cümlenin çevirisini istediğinizi sanmıyorum, herhalde bize bağlam vermek için koydunuz; ama açıktır ki "as per the provisions" dan antlaşma hükümleri gereğince gibi bir anlam çıkıyor. Orada aslında provision ile specifications'ın kastediliyor olduğu yarım yamalak bir cümleye bakarak, metnin ne olduğu hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadan, hem de her zamanki gibi %100 kesinlikle haliyle bilinemez!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-17 19:51:36 (GMT)
--------------------------------------------------

provision=hüküm, ama antlaşma kelimesini ben ekledim, fakat doğrusu *sözleşme* olacak. bu konuda beni uyardığı için de ali rıza şen kardeşimize teşekkür ederim.
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Tüm arkadaşlara teşekkür ederim ama çevirmenliğinize laf yok.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Ceble Yeni İplik Fabrikası Projesi
Özden Arıkan
5Eğer "Spinning" ise; Jableh Yeni İplik Eğirme Fabrikası ProjesiAdil Sönmez
2 +1could it be "spinning mill" instead of "spining"
Olga Demiryurek


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
jableh new spining mill project
could it be "spinning mill" instead of "spining"


Explanation:
Then 'iplik üreten fabrikası' I think there is no need in the transliteration of Jableh.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2003-07-17 16:50:49 GMT)
--------------------------------------------------

Veya \'iplik fabrıkası\'

Olga Demiryurek
Turkey
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram: iplik fabrikası ve evet Jableh
31 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Eğer "Spinning" ise; Jableh Yeni İplik Eğirme Fabrikası Projesi


Explanation:
İplik Eğirme Fabrikası ihtiyacı için, Şartnameye göre

Burada "Provisions" terimi "Specifications" yerine hatalı olarak kullanılmıştır.

Adil Sönmez

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Ceble Yeni İplik Fabrikası Projesi


Explanation:
İnternette Cible de buldum, ama Yemen'de de ayrıca bir Cible var, karışıklığı önlemek için yapılacak en iyi şey, güvenilir bir coğrafya atlası bulup bakmak. Şehir, Suriye kıyı şeridinin tam ortasında bir yerlerde ve büyük, tarihsel olarak önemli vb bir şehir, yani atlasta mutlaka vardır. Ama sanıyorum Ceble olacak.

Her ne olursa olsun buna transkripsiyon uygulanması şarttır, Jableh diye bırakılamaz, nasıl Jamaal Abdel Nasser yazmıyorsak, bunu da Jableh yazamayız.

Öbür cümlenin çevirisini istediğinizi sanmıyorum, herhalde bize bağlam vermek için koydunuz; ama açıktır ki "as per the provisions" dan antlaşma hükümleri gereğince gibi bir anlam çıkıyor. Orada aslında provision ile specifications'ın kastediliyor olduğu yarım yamalak bir cümleye bakarak, metnin ne olduğu hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadan, hem de her zamanki gibi %100 kesinlikle haliyle bilinemez!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-17 19:51:36 (GMT)
--------------------------------------------------

provision=hüküm, ama antlaşma kelimesini ben ekledim, fakat doğrusu *sözleşme* olacak. bu konuda beni uyardığı için de ali rıza şen kardeşimize teşekkür ederim.

Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tüm arkadaşlara teşekkür ederim ama çevirmenliğinize laf yok.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation: Güsell!...
45 mins

agree  Emine Fougner
4 hrs