KudoZ home » English to Turkish » Government / Politics

embedded value

Turkish translation: gerçek değer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:embedded value
Turkish translation:gerçek değer
Entered by: Serkan Doğan

12:01 Feb 10, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics / form
English term or phrase: embedded value
Biliyoruz ki embedded'in farklı yerlerde çeşitli kullanımları mevcut. Embedded gazeteciler gibi. Ama burada "embedded value" ifadesi için nasıl bir karşılık getirebiliriz. Eminim aranızda AB işlerinde karşılaşanınız vardır. Teşekkür ederim.
Serkan Doğan
Turkey
aktüeryal gerçek değer
Explanation:
"Sigorta şirketinin tahmini ekonomik değeri" de denilebilir.
(bkz. www.artiemeklilik.com/news_detail_basin.asp?newsid=39&pg=57...
Selected response from:

Danila Krokhalev
Turkey
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gömülü değer
Cagdas Karatas
4yerleşik değer
chevirmen
3Ek(lenmiş) değer
mustafa karabiber
2 +1aktüeryal gerçek değer
Danila Krokhalev
1Şirket değeri
Guetta


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ek(lenmiş) değer


Explanation:
Yani kabaca bakıldığında katıştırılmış değer diyesi geliyor insanın ki bende pek bir anlam ifade etmiyor; ancak embedded kelimesinin diğer anlamlarını düşündüğümüzde eklenmiş değer olabilr düşüncesindeyim; pratikte farklı kullanımalrı mevcut (örneğin olduğu haliyle)


    Reference: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=embedded+value
    Reference: http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=3307
mustafa karabiber
Works in field
Native speaker of: Turkish

19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
aktüeryal gerçek değer


Explanation:
"Sigorta şirketinin tahmini ekonomik değeri" de denilebilir.
(bkz. www.artiemeklilik.com/news_detail_basin.asp?newsid=39&pg=57...


    Reference: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=embedded+value
    Reference: http://www.myenocta.com/7-24/ContentShowOne.asp?CType=3&Cont...
Danila Krokhalev
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Guetta: gerçek değer
1 day22 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gömülü değer


Explanation:
Serkan Bey, belki embedded kelimesi ile kast edilen direkt olarak budur. Bu arada diğer cevaplardan ve internet üzerinde karşılaştığım örneklerden terimin sigortacılık alanında kullanılan bir değerleme yöntemi için kullanıldığı aşikar.

Cagdas Karatas
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yerleşik değer


Explanation:
Her ne kadar embedded içine yerleştirilmiş anlamında kullanılsa da, AB çevirilerinde "embedded component, system" şeklindeki karşılaştığım tabirler için yerleşik bileşen, sistem olarak kullandığım oldu.

İyi çalışmalar

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-02-10 20:36:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.yde.yildiz.edu.tr/tts/tts-dizelgeler/tts-kt-e.htm

chevirmen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Şirket değeri


Explanation:
Sadece bir fikir olarak... Su sayfalara da bakin derim...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2007-02-12 11:29:09 GMT)
--------------------------------------------------

Embedded Value (EV): Bir hayat veya emeklilik şirketinin tahmini ekonomik değeridir. Temel olarak kısaca ileride beklenen "net kar" nakit akışlarının bugünkü değeri olarak ifade edilebilir. Tam sonuca ulaşabilmek, şirketin sahip olduğu sermaye ve bu sermayenin maliyetine ilişkin hesaplamalarıda sonuca dahil etmek gerekir. Bu hesaplamanın en önemli avantajı şirketin değerini yükseltecek veya azaltacak gelişmelerin net olarak ve zamanında görülebilmesidir. Örneğin şirket çok etkin bir pazarlama yaparak ve yeni iş komisyonlarını artırarak bir yıl içinde çok önemli sayıda yeni iş yaratmış olabilir. Kanuni veya IAS kar-zarar yüksek pazarlama giderleri sebebiyle negatif vermesine rağmen; şirketin değeri, ileride oluşacak ertelenmiş karlar sebebiyle yükselmiş olabilir ki bunun işaretini en belirgin olarak "Embedded Value" hesabı verecektir.

"Hayat şirketi değeri" de denmiş

--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2007-02-12 11:32:39 GMT)
--------------------------------------------------

hayat sigortası olsa gerek sanırım, yani özel isim Hayat sigorta mıdır bilemem... Netice de Danila Krokhalev'in cevabına ulaşmış cevabım, şu durumda cevabımı o cevaba agree olarak sunuyorum. Kolay gelsin.


    Reference: http://www.cnp.fr/Infos_financieres/Thematiques/Embedded_Val...
    Reference: http://www.myenocta.com/7-24/ContentShowOne.asp?CType=3&Cont...
Guetta
France
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish