KudoZ home » English to Turkish » Government / Politics

stock car racing

Turkish translation: Stok Araba Yarışı


10:17 Jul 3, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Government / Politics / racing
English term or phrase: stock car racing
Merhaba, "stock car"ın tam bir Türkçe karşılığı var mı?

Bildiğimiz yarış arabasından biraz farklı bir anlamı var ama o nüans Türkçe'de karşılanıyor mu, bilmiyorum.

Wikipedia'dan:
A stock car, in the original sense of the term, is an automobile that has not been modified from its original factory configuration. Later the term stock car came to mean any production-based automobile used in racing. This term was used to differentiate such a car from a race car, a special, custom-built car designed only for racing purposes with no intent of its ever being used as regular transportation.

Teşekkürler...
Özgür Salman
Turkey
Turkish translation:Stok Araba Yarışı
Explanation:
Stok Araba Yarışı ve Stok Otomobil Yarışı olarak sonuçlar var:

Dünya Motosiklet Şampiyonaları, Formula 1 yarışları ve Dünya Ralli Şampiyonalarından sonra, Red Bull bir büyük motor sporu serisine daha giriyor: Red Bull Takımı, 2007’de NASCAR serilerine katılacak.

NASCAR’ın açılımı, “National Association for Stock Car Racing – Ulusal Stok Araba Yarışı Derneği”dir. Ama bu, NASCAR’ı anlatmaya yetmez: NASCAR, 75 milyon tutkunu olan, Amerika’nın en popüler motor sporudur. Bu yarışta, stok (yani fabrikadan çıktıkları) hallerinin biraz modifiye edilmiş versiyonu olan arabaların, eğimli oval pistlerde yarışması gelenek haline gelmiştir. Yarışa başlayan 43 arabanın genellikle 5,7 litre hacimli V8 motorları vardır ve bu motorlar pistte 800 beygir gücündedir. Bu pistlerin en ünlüleri Daytona Beach ve (“Indy 500”e de evsahipliği yapan) Indianapolis pistleridir ki, normal bir yarışma hafta sonunda 400 bin dolayında seyirciyi konuk eder buralar. 

2007 sezonundan itibaren, Red Bull, NASCAR yarışlarına kendi takımıyla katılacak. Takımın kullanacağı araba ve takım direktörü şimdiden belli oldu: Red Bull Takımı yarışa, Toyota’nın Performans Takımı olarak iki Toyota Camry ile katılacak. 40 yaşındaki direktör Marty Gaunt da, Red Bull’un iddialı hedeflerine mümkün olduğunca çabuk ulaşmasına yardım edecek: “Toyota ile ortak hedeflerimiz, ilk andan itibaren rekabetçi olmak ve aralıksız her yıl seri şampiyonluğu için mücadele etmek. Ayrıca, bu spora taze bir nefes getirmeyi umuyoruz; tıpkı kısa süre önce Red Bull’un Formula 1 pistinde openwheel yarışlara getirdiği gibi.”

OTOMOBİL YARIŞLARI hakkında ansiklopedik bilgi. bibilgi.comStok otomobil yarışları: Normal binek otomobilleriyle yapılan yarışlardır. Bu yarışlara Grand Prix veya spor otomobilleri katılamaz. Stok-otomobil yarışları ...
ansiklopedi.bibilgi.com/OTOMOBİL-YARIŞLARI
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim. Bu şekilde sonuçlar çıktığı için bunu kullanacağım.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5modifiyeli araba yarisi
Salih1946
5NASCAR Yarışları
Nahit Karataşlı
5Stok Araba Yarışı
Taner Göde
3 +1ticari otomobil yarışı
ozan karakış
3modifiye araba yarışıweblator


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modifiye araba yarışı


Explanation:
orjinal şasili modifiye araba yarışı de denebilir belki. Çünkü bu arabalar nascarda yarışırlar ve şasilerinin orjinal kalması sınırlamasıyal modifiye edilirler. nascarın açılımı da National Association for Stock Car Auto Racing dir zaten...naskarda modifiye arabalar yarışırlar. bu yüzden modifiye araba yarışı denebiliir zannımca...

weblator
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ticari otomobil yarışı


Explanation:
amatörce de olsa otomobil yarışlarına bayılırım. Ülkemizde bu tip organize yarış bildiğim kadarıyla yok. Stock Car Racing, herkesin satın alabildiği araçlar ile yapılan yarışlar. Tabi aracını sonradan modifiye edenler de var. Fakat esas olan piyasada ticari sürümü bulunan araçların yarışları olduğu.

Faydası olur umuduyla kolaylıklar dilerim.

ozan karakış
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  weblator: olaya modifiye açısından yaklaşmak sanırım doğru değil. çünkü 60lı yıllardan beri bu yarışlardaki araçlar modifiye.standart araba yarışı diye bir şey de yok literatürde. ticari sürümlü araba yarışı daha doğru bir yaklaşım sanırım...
7 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Stok Araba Yarışı


Language variant: Stok Otomobil Yarışı

Explanation:
Stok Araba Yarışı ve Stok Otomobil Yarışı olarak sonuçlar var:

Dünya Motosiklet Şampiyonaları, Formula 1 yarışları ve Dünya Ralli Şampiyonalarından sonra, Red Bull bir büyük motor sporu serisine daha giriyor: Red Bull Takımı, 2007’de NASCAR serilerine katılacak.

NASCAR’ın açılımı, “National Association for Stock Car Racing – Ulusal Stok Araba Yarışı Derneği”dir. Ama bu, NASCAR’ı anlatmaya yetmez: NASCAR, 75 milyon tutkunu olan, Amerika’nın en popüler motor sporudur. Bu yarışta, stok (yani fabrikadan çıktıkları) hallerinin biraz modifiye edilmiş versiyonu olan arabaların, eğimli oval pistlerde yarışması gelenek haline gelmiştir. Yarışa başlayan 43 arabanın genellikle 5,7 litre hacimli V8 motorları vardır ve bu motorlar pistte 800 beygir gücündedir. Bu pistlerin en ünlüleri Daytona Beach ve (“Indy 500”e de evsahipliği yapan) Indianapolis pistleridir ki, normal bir yarışma hafta sonunda 400 bin dolayında seyirciyi konuk eder buralar. 

2007 sezonundan itibaren, Red Bull, NASCAR yarışlarına kendi takımıyla katılacak. Takımın kullanacağı araba ve takım direktörü şimdiden belli oldu: Red Bull Takımı yarışa, Toyota’nın Performans Takımı olarak iki Toyota Camry ile katılacak. 40 yaşındaki direktör Marty Gaunt da, Red Bull’un iddialı hedeflerine mümkün olduğunca çabuk ulaşmasına yardım edecek: “Toyota ile ortak hedeflerimiz, ilk andan itibaren rekabetçi olmak ve aralıksız her yıl seri şampiyonluğu için mücadele etmek. Ayrıca, bu spora taze bir nefes getirmeyi umuyoruz; tıpkı kısa süre önce Red Bull’un Formula 1 pistinde openwheel yarışlara getirdiği gibi.”

OTOMOBİL YARIŞLARI hakkında ansiklopedik bilgi. bibilgi.comStok otomobil yarışları: Normal binek otomobilleriyle yapılan yarışlardır. Bu yarışlara Grand Prix veya spor otomobilleri katılamaz. Stok-otomobil yarışları ...
ansiklopedi.bibilgi.com/OTOMOBİL-YARIŞLARI


    Reference: http://www.redbull.com.tr/tr/ArticlePage.1138749037423-13693...
    Reference: http://ansiklopedi.bibilgi.com/OTOMOBİL-YARIŞLARI
Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim. Bu şekilde sonuçlar çıktığı için bunu kullanacağım.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
NASCAR Yarışları


Explanation:
In the beginning, stock-car racing was exactly what it sounds like. ... The National Association for Stock Car Auto Racing (NASCAR), organized in 1947, ...



    Reference: http://www.howstuffworks.com/nascar.htm
Nahit Karataşlı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish

84 days   confidence: Answerer confidence 5/5
modifiyeli araba yarisi


Explanation:
Bu yarislarin resmi adi NASCAR olup ABD.de 1948 yilindan beri bu yarislar guclendirilen eski motorlu araclar ile degisik ktagorilerde yapilmaktadir.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12