KudoZ home » English to Turkish » History

megalithic

Turkish translation: megalitik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:megalithic
Turkish translation:megalitik
Entered by: Alp Berker

14:30 Jul 4, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - History
English term or phrase: megalithic
Leaving behind megalithic ruins attesting to catastrophic climate change.
Alp Berker
United States
megalitik
Explanation:
Megalit bir yapı veya anıt oluşturmak amacıyla kullanılan büyük bir taştır. Bu yapılar bir veya birkaç megalitten oluşabilir. Megalitik sıfatı bu tür taşlardan yapılmış anlamını taşır. Dolayısıyla megalithic ruins için Megalitik harebeler diyebiliriz.
Selected response from:

Whiz
Turkey
Grading comment
Herkesin yardimleri icin cok tesekkurler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4anıt niteliğinde
Özgür Salman
4megalitik
Whiz
3anıtsalferroburak


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
anıt niteliğinde


Explanation:
Megalithin Türkçe karşılığı megalit ama burada o izlerin, bir şeylerin kanıtı olması, anıt niteliğinde tasdiki olması kast ediliyor gibi.

Özgür Salman
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
megalitik


Explanation:
Megalit bir yapı veya anıt oluşturmak amacıyla kullanılan büyük bir taştır. Bu yapılar bir veya birkaç megalitten oluşabilir. Megalitik sıfatı bu tür taşlardan yapılmış anlamını taşır. Dolayısıyla megalithic ruins için Megalitik harebeler diyebiliriz.



    Reference: http://tr.wikipedia.org/wiki/Megalit
    Reference: http://www.serki.com/index.php?bolumsec=terimler&id=589rra
Whiz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Herkesin yardimleri icin cok tesekkurler.

25 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anıtsal


Explanation:
anıtsal (kalıntı)

ferroburak
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish