KudoZ home » English to Turkish » Human Resources

empowering question

Turkish translation: güçlendiren/gücünüze güç katan soru


14:10 Feb 22, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: empowering question
As you become aware of your natural questions, you may find that they are helpful or unhelpful; empowering or disempowering; clear or confusing. Some may lead you to the responses or answers that you truly desire, some may evade the true issues.
nazende
Turkey
Turkish translation:güçlendiren/gücünüze güç katan soru
Explanation:
burada iyi bildiğiniz bir durum/konuya ilişkin olarak yönlendirilen soru sözkonusu ise, bu demektir ki, dosdoğru vereceğiniz yanıtlar sizin kendinize bakışınızı, özsaygınızı daha da güçlendirecektir...
Selected response from:

educulus
Turkey
Grading comment
Kisisel gelisimde, anladigim kadariyla zeka icin gelistirici, beceri icin guclendirici kelimeleri kullaniliyor. Metnin geri kalanini goz onune aldigimda guclendiren soru daha uygun oldu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5geliştirici soru
Özgür Salman
5güçlendiren/gücünüze güç katan soru
educulus
4dogrulama sorusu
Salih1946
4Yanıta götüren soru
Selim Arslan


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
güçlendiren/gücünüze güç katan soru


Explanation:
burada iyi bildiğiniz bir durum/konuya ilişkin olarak yönlendirilen soru sözkonusu ise, bu demektir ki, dosdoğru vereceğiniz yanıtlar sizin kendinize bakışınızı, özsaygınızı daha da güçlendirecektir...

educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kisisel gelisimde, anladigim kadariyla zeka icin gelistirici, beceri icin guclendirici kelimeleri kullaniliyor. Metnin geri kalanini goz onune aldigimda guclendiren soru daha uygun oldu.
Notes to answerer
Asker: Tesekkur ederim.

Asker: Tesekkur ederim.


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Yanıta götüren soru


Explanation:
Direkt karşılığı bu mu tam bilmiyorum, ama cümleden anlaşılan bu bence



Selim Arslan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Tesekkur ederim


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
geliştirici soru


Explanation:
Ulaşacağınız cevaplarla sizi geliştiren, kişisel gelişiminizi hızlandıran sorular.

empowering or disempowering=Geliştirici ya da geriletici (zayıflatıcı)

Kelime anlamı olarak empower=güçlendirmek, disempower=zayıflatmak, güçten düşürmek olmasına karşın cümle içerisinde "geliştirici soru" olarak kullanmak daha uygun geldi.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-22 16:16:16 GMT)
--------------------------------------------------

Empowerin genelde kullanılan "yetki vermek" anlamı da var ama bağlamla pek ilgisi yok doğal olarak.

Özgür Salman
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Tesekkur ederim.


216 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dogrulama sorusu


Explanation:
that is what i have perceived.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16