KudoZ home » English to Turkish » Idioms / Maxims / Sayings

Top Value

Turkish translation: Fiyatının en iyisi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Top Value
Turkish translation:Fiyatının en iyisi
Entered by: Pelin Yalcin

07:51 Sep 12, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: Top Value
Tanıtım metinlerinde çok sık geçen ve "paranızın karşılığında alabileceğiniz en yüksek değer (en iyi mal/hizmet)" anlamını taşıyan bu terim için İngilizcedeki gibi kısa ve öz bir Türkçe karşılık önerebilir misiniz? Akla "Üstün Değer" "En yüksek değer" karşılıkları gelse de bence tam olarak ifadeyi karşılamıyor. Elimdeki metinde bilgisayar donanımı için kullanılmış. Teşekkürler.
Dilek Senurkmez-Wollnik
Germany
en iyi(si)
Explanation:
burada "en iyi", kendi klasmanı içinde fiyat/performans açısından en yüksek ortalamaya sahip olan ürünü ifade ediyor.
Mesela: "Top Value Business Desktop PCs -- These inexpensive, brand-name business systems run Windows Vista, but they will still let you run Windows XP if you prefer."

http://www.pcworld.com/article/id,131939-page,1/article.html

PC World sitesinden alınma bir araştırmaya aittir. kendi klasmanında en iyi f/p ortalamasına sahip 4 ürün listelenmiş.

Yani, diyelim ki (x-y) arası bütçe ayırdığınız bir ürün için yaptığınız araştırmada fiyatı (x) e en yakın olan ve performansı en yüksek olan model sizin bütçeniz için TOP VALUE dur, yani EN İYİSİdir.

Selected response from:

Pelin Yalcin
Grading comment
Tamamen haklısınız, ama kalite, vs açısından en iyiyle karışmaması için, "Fiyatının en iyisi" olarak kullanmak bence daha uygun. Bu karşılığı cevabınızdan ürettim, çok teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5en iyi(si)Pelin Yalcin
5Paranızın Tam Karşılığı
Taner Göde
4“en iyiyi en ucuza alma”
Mehmet Hascan
3kesenize uygun
chevirmen
3Fırsat Ürünü
ozan karakış


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
top value
Paranızın Tam Karşılığı


Explanation:
Web "paranızın tam karşılığı" için yaklaşık 91 sonuçtan 1 - 10 arası sonuçlar (0,20 saniye)

Aksesuarlar ve Servis
Paranızın tam karşılığı. Eğitimli teknisyenler; Orijinal Chevrolet parçaları ... Paranızın tam karşılığı. Herkesin motorunuzu kurcalamasına izin vermeyin; ...
www.chevrolet.com.tr/aksesuarlar-ve-servis/aksesuarlar-ve-s... - 13k - Önbellek - Benzer sayfalar

istanbul.com - İstanbul'da Yaşam Portalı - Istanbul Official City ...
Zaten tüm ürünlerde fiyatlar paranızın tam karşılığı. Kablosuz internet bağlantısı var, ücretsiz. Turkcell Super Lig maçlarını da büyük ekran LCD ...
www.istanbul.com/LezzetDetail.aspx?Cat=42&ColId=18710 - 84k - Önbellek - Benzer sayfalar

Koç Holding... Tansaş, yeni hizmet yaklaşımını açıkladı: “Paranızın Tam Karşılığı”; Hep birlikte “Ülkem İçin 2007”ye hazırlanıyoruz; Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı ...
www.koc.com.tr/tr-TR/MediaRelations/OurNews/ - 43k - Önbellek - Benzer sayfalar

[DOC] Çocuklarımız geleceğimizdir
Dosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
“Paranızın Tam Karşılığı...” Slogan, Tansaş’ın hesabını bilen müşterilerine gerçek fiyat/fayda orantısında farklılaşan müşteri memnuniyeti sunduğuna işaret ...
www.koc.com.tr/NR/rdonlyres/4D111151-427D-44E5-8B9B-8F65719... - Benzer sayfalar

Hotel Asia / Antalya Kemer Beldibi... yakın ilgisi ve yemeklerin lezzeti görülmeye değer. tüm müşterilerin bu otelden mutlu bir şekilde ayrılacaklarına eminim. paranızın tam karşılığı. ...
www.hangiotel.com/otel_detay.aspx?id=1152 - 117k - Önbellek - Benzer sayfalar

Teknopest Fare Kovucu, Haşere Kovucu : :O, fare kovucu bir cihazdan beklentilerinizin ve paranızın tam karşılığı… Ana amplifier’e toplam 4 kolon bağlanmaktadır. Böylece 300m²’lik bir alanda tam ...
www.technopest.com.tr/default.asp?say=9&urun=270 - 81k - Önbellek - Benzer sayfalar

Cevap: 3MP KAMERALI 4YIL GARANTİLİ RADYOLU BT'Lİ RAKS R66719.08.2007 Paranızın Tam Karşılığı! Arkadaşlar Raks çok geride kalmış yerli bir firmamız. Geçen aylarda 100 liraya bir modelini eşime aldım o kadar memnun ...
forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=16633729&go=last - 155k - Önbellek - Benzer sayfalar



Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 68

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
top value
Fırsat Ürünü


Explanation:
...

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
top value
kesenize uygun


Explanation:
veya kesenize göre.




    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=kesenize+uygun+kart&...
chevirmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 27

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
top value
en iyi(si)


Explanation:
burada "en iyi", kendi klasmanı içinde fiyat/performans açısından en yüksek ortalamaya sahip olan ürünü ifade ediyor.
Mesela: "Top Value Business Desktop PCs -- These inexpensive, brand-name business systems run Windows Vista, but they will still let you run Windows XP if you prefer."

http://www.pcworld.com/article/id,131939-page,1/article.html

PC World sitesinden alınma bir araştırmaya aittir. kendi klasmanında en iyi f/p ortalamasına sahip 4 ürün listelenmiş.

Yani, diyelim ki (x-y) arası bütçe ayırdığınız bir ürün için yaptığınız araştırmada fiyatı (x) e en yakın olan ve performansı en yüksek olan model sizin bütçeniz için TOP VALUE dur, yani EN İYİSİdir.



Example sentence(s):
  • Start your weekend off right with these top value investing stories selected by the members of Value Investing News:
  • İnternetteki en iyi(top value) araba kiralama fiyatlarını en iyi(best) araba kiralama şirketlerinden sunuyoruz.

    Reference: http://www.fatpitchfinancials.com/647/top-value-investing-st...
    Reference: http://www.istanbulgate.com/index2.htm
Pelin Yalcin
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tamamen haklısınız, ama kalite, vs açısından en iyiyle karışmaması için, "Fiyatının en iyisi" olarak kullanmak bence daha uygun. Bu karşılığı cevabınızdan ürettim, çok teşekkürler.

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
top value
“en iyiyi en ucuza alma”


Explanation:
“best value / top value for money” = “en iyiyi en ucuza alma”

http://www.google.ie/search?hl=en&q=en iyiyi en ucuza alma&b...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days8 hrs (2007-09-14 16:02:08 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim. Kolay gelsin..

Mehmet Hascan
Ireland
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Tamamen haklısınız, fakat bir ürünün adının yanında kullanılacağı için, "Fiyatının en iyisi" daha uygun bence. Dediğinizin farklı bir biçimde belirtilmesi aslında. Teşekkürler