KudoZ home » English to Turkish » Idioms / Maxims / Sayings

(criminal) opportunities

Turkish translation: (suç işleme) fırsatları


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(criminal) opportunities
Turkish translation:(suç işleme) fırsatları
Entered by: Özden Arıkan

11:53 Jan 15, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / daily conversation
English term or phrase: (criminal) opportunities
The report found that gun crime by young men seems to be "facilitated by criminal opportunites"
("...ateşli silah suçunun cezai olanaklarla kolaylaştırıldığını..." olabilir mi?)

Gang membership provides "opporunities for conflict," which starts in the nigthtclubs or other social spaces.
("...kargaşaya imkan tanır" belki olabilir diye düşündüm)
didja
(suç işleme) fırsatları
Explanation:
(suç işleme) fırsatlarının suç işlemeyi kolaylaştırması...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-15 12:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

"(suç işleme) fırsatlarının suç işlemeyi kolay hale getirmesi" sanırım daha iyi.

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=115373

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-01-15 12:17:39 GMT)
--------------------------------------------------

The report found that gun crime by young men seems to be "facilitated by criminal opportunites"

Suç işleme fırsatlarının bulunmasının, erişkin olmayan genç erkekler tarafından işlenen silahlı suçların oluşmasını kolaylaştırdığı raporda ortaya konulmuştur.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2008-01-15 12:22:38 GMT)
--------------------------------------------------

Diğer cümledeki "conflict" bence sürtüşme, çatışma anlamında.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-01-15 12:28:50 GMT)
--------------------------------------------------

Aşağıdaki akedemik makalede fırsat olarak bolca geçiyor:
http://66.102.9.104/search?q=cache:spny1q9Gy5sJ:sbe.dpu.edu....



--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-01-15 12:29:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q="suç işleme fırsatla...
Selected response from:

Ilhan Gadis
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(suç işleme) fırsatları
Ilhan Gadis
5suçu teşvik edici ortam
Nahit Karataşlı
4suç oluşturacak imkanlar / olanaklar / elverişli durumlar
Mehmet Hascan


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(crinminal) opportunities
(suç işleme) fırsatları


Explanation:
(suç işleme) fırsatlarının suç işlemeyi kolaylaştırması...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-15 12:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

"(suç işleme) fırsatlarının suç işlemeyi kolay hale getirmesi" sanırım daha iyi.

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=115373

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-01-15 12:17:39 GMT)
--------------------------------------------------

The report found that gun crime by young men seems to be "facilitated by criminal opportunites"

Suç işleme fırsatlarının bulunmasının, erişkin olmayan genç erkekler tarafından işlenen silahlı suçların oluşmasını kolaylaştırdığı raporda ortaya konulmuştur.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2008-01-15 12:22:38 GMT)
--------------------------------------------------

Diğer cümledeki "conflict" bence sürtüşme, çatışma anlamında.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-01-15 12:28:50 GMT)
--------------------------------------------------

Aşağıdaki akedemik makalede fırsat olarak bolca geçiyor:
http://66.102.9.104/search?q=cache:spny1q9Gy5sJ:sbe.dpu.edu....



--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-01-15 12:29:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q="suç işleme fırsatla...

Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
(crinminal) opportunities
suçu teşvik edici ortam


Explanation:
-

Nahit Karataşlı
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suç oluşturacak imkanlar / olanaklar / elverişli durumlar


Explanation:
suç oluşturacak imkanlar / olanaklar / elverişli durumlar

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-15 14:01:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

conflict : a state of disagreement or argument between people, groups, countries etc

to provide opporunities for conflict : ihtilafa / çatışmaya imkanlar / olanaklar / elverişli durumlar sağlamak


Mehmet Hascan
Ireland
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24