KudoZ home » English to Turkish » Idioms / Maxims / Sayings

near nothing to show for it

Turkish translation: ortada sonuç yok


10:35 Mar 8, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / daily conversation
English term or phrase: near nothing to show for it
We've spent trillions of dollars on these problems and we have damn near nothing to show for it
("...bunu göstermeye yaklaşamadık bile" olabilir mi?)
didja
Turkish translation:ortada sonuç yok
Explanation:
We've spent trillions of dollars on these problems and we have damn near nothing to show for it

Bu sorunlara trilyonlarca dolar harcadık ancak ortada hiçbir sonuç yok (bir sonuç sunmaktan çok uzağız)
Selected response from:

ozan karakış
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hiçbir mesafe alamadık
Serkan Doğan
4 +2bir arpa boyu yol gidemedik
Cagdas Karatas
4 +1ortada sonuç yok
ozan karakış


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hiçbir mesafe alamadık


Explanation:
..için az bir mesafe bile alamadık

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aydin kaya
56 mins
  -> teşekkürler

agree  Ali Bayraktar
3 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ortada sonuç yok


Explanation:
We've spent trillions of dollars on these problems and we have damn near nothing to show for it

Bu sorunlara trilyonlarca dolar harcadık ancak ortada hiçbir sonuç yok (bir sonuç sunmaktan çok uzağız)

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aydin kaya
41 mins
  -> sağolun

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bir arpa boyu yol gidemedik


Explanation:
Normalde, "bu sorunları çözmek için o kadar para dökmemize rağmen, çabamızın bizi bir sonuca ulaştırdığı (neredeyse = bkz near) söylenemez" gibi bir anlama çıkıyor ancak damn kelimesinin kullanılması bence near'ı da sıfırlayarak bir arpa boyu yol gidemedik anlamına yol açıyor.

"Trilyonlarca dolarımıza mal olan sorunların çözümü konusunda bir arpa boyu yol gidemedik" iyi bir çeviri olur kanımca.

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman
58 mins
  -> teşekkürler

agree  Murat Uzum: bundan hiçbir sonuç alamadık da denebilir.
9 hrs
  -> teşekkürler