KudoZ home » English to Turkish » Idioms / Maxims / Sayings

bottom billion

Turkish translation: 1 milyarlık kısmı


11:09 Mar 8, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / daily conversation
English term or phrase: bottom billion
The poverty stricken countries of the bottom billion of the world's six billion population
("Dünyanın altı milyarlık popülasyonunun en altındaki bir milyarına giren..."olabilir mi?
didja
Turkish translation:1 milyarlık kısmı
Explanation:
Bence bottom'ı düşünmenize gerek yok;

"6 milyarlık dünya nüfusunun, yoksulluğun pençesindeki ülke vatandaşlarının oluşturduğu 1 milyarlık kısmı"
Selected response from:

Cagdas Karatas
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +41 milyarlık kısmı
Cagdas Karatas
5en asagi, en az, minimum bir milyar
Nagme Yazgin
5en alt seviyedeki bir milyarlık nüfus
aydin kaya
46 milyarlık...
ozan karakış


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
en alt seviyedeki bir milyarlık nüfus


Explanation:
Fakirlik dünyanın altı milyarlık nüfusu içerisinde el alt seviyedeki bir milyarlık nüfusu barındıran ülkeleri vurmuştur.

aydin kaya
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
6 milyarlık...


Explanation:
dünya nüfusunun en alt 1 milyarlık kısmını oluşturan fakirlik içerisindeki ülkeler
The poverty stricken countries of the bottom billion of the world's six billion population

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
en asagi, en az, minimum bir milyar


Explanation:
6 milyarlik nufusun en az/en asagi 1 milyari fakirlikle ....



Nagme Yazgin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
1 milyarlık kısmı


Explanation:
Bence bottom'ı düşünmenize gerek yok;

"6 milyarlık dünya nüfusunun, yoksulluğun pençesindeki ülke vatandaşlarının oluşturduğu 1 milyarlık kısmı"

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar: kabaca altıda birlik bir kısmı
1 hr
  -> teşekkürler

agree  chevirmen
4 hrs
  -> teşekkürler

agree  Murat Uzum
9 hrs
  -> teşekkürler

agree  Taner Göde: Sanırım ve umarım ülkemiz nüfusunun büyük bir kısmı buna dahil değil.
20 hrs
  -> teşekkürler