KudoZ home » English to Turkish » Internet, e-Commerce

printer friendly

Turkish translation: düzgün baskı; yazıcı uyumlu (sayfa)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:printer friendly
Turkish translation:düzgün baskı; yazıcı uyumlu (sayfa)
Entered by: Özden Arıkan

01:05 Jun 30, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce / web
English term or phrase: printer friendly
veya print version
türkçe web sayfalarında bu nasıl ifade ediliyor, oturmuş bir kalıbı vb var mı?
teşekkürler
Özden Arıkan
Germany
Düzgün baskı
Explanation:
Hergün karşımıza çıkan ancak Türkçeleştirme konusunda herhangi bir çaba harcamadığımız binlerce teknik terimden bir tanesi. Bu terimin göründüğü sayfalar genellikle girintili çıkıntılı, resimli veya grafikli olduğu için yazı niteliğinde çıkması için sonda bu ifade vardır. Amaca hizmet etmesi için ben de bunu 'düzgün baskı ' diye öneriyorum.
Selected response from:

Muhsin Karaş
Turkey
Grading comment
Herkese teşekkür ederim. Yaygın kullanılan terim isteyen bendim ama Muhsin Bey'in önerisi, en azından benim bunu kullanacağım bağlam için çok daha anlaşılır bir Türkçe oldu. Ne yazık ki puanları paylaştırmam mümkün değil. Tekrar teşekkürler.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2yazıcı dostu
Ebru Inhan
5 +1Düzgün baskıMuhsin Karaş
5 +1Basimi kolay
Alev Ellington
5 +1Yazdırılabilir versiyon
ATB Translation
5yazdırılması (yerine göre; basımı) kolayAdil Sönmez
4yazıcı uyumlu (sayfa)xxxdmk
4KOLAY BASKIyasener


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Basimi kolay


Explanation:
Basarilar dilerim

Alev Ellington
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
15 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
yazdırılması (yerine göre; basımı) kolay


Explanation:
xxx

Adil Sönmez

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
KOLAY BASKI


Explanation:
PRINT VERSION= BASIM İÇİN

yasener

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Yazdırılabilir versiyon


Explanation:
Notunuza ilişkin olarak, printer friendly version genelde yazdırılabilir sürüm ya da versiyon olarak geçiyor.

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram: evet, printer friendly için "yazdırılabilir" sözcüğü kullanılıyor.
48 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Düzgün baskı


Explanation:
Hergün karşımıza çıkan ancak Türkçeleştirme konusunda herhangi bir çaba harcamadığımız binlerce teknik terimden bir tanesi. Bu terimin göründüğü sayfalar genellikle girintili çıkıntılı, resimli veya grafikli olduğu için yazı niteliğinde çıkması için sonda bu ifade vardır. Amaca hizmet etmesi için ben de bunu 'düzgün baskı ' diye öneriyorum.

Muhsin Karaş
Turkey
PRO pts in category: 3
Grading comment
Herkese teşekkür ederim. Yaygın kullanılan terim isteyen bendim ama Muhsin Bey'in önerisi, en azından benim bunu kullanacağım bağlam için çok daha anlaşılır bir Türkçe oldu. Ne yazık ki puanları paylaştırmam mümkün değil. Tekrar teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
8 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
yazıcı dostu


Explanation:
türkeçe Internet sitelerinde böyle kullanılıyor. Dilerseniz arama motorlarında "yazıcı dostu" olarak arama yapıp kullanıldığı siteleri görebilirsiniz

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-30 09:17:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe kelimesindeki yazım hatasından ötürü özür dilerim

Ebru Inhan
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram: haklısınız, çok daha yaygın kullanılmış.
1 hr

agree  shenay kharatekin: farklı bir bakış açısı diğerlerine göre
1 day10 hrs

9 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yazıcı uyumlu (sayfa)


Explanation:
uygun olursa texte bakılabilir

xxxdmk
Native speaker of: Native in TurkishTurkish