KudoZ home » English to Turkish » Investment / Securities

introducing brokers

Turkish translation: ...


10:18 Jul 26, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: introducing brokers
Merhaba
Bu finans dilinde kullaniliyor,sirketlerle direk iliskide olan "introducing brokers" diye geciyor, tesekurler
ilayda
Turkish translation:...
Explanation:
Türkiye'de var olmayan bir meslek olduğu için Türkçesi de yok bildiğim kadarıyla. SPK sayfalarında belki birileri birşeyler yazmıştır, bilemeyeceğim ancak bu Introducing Broker amcalar ve teyzeler genelde vadeli işlem ve opsiyon borsalarında müşterilerin bir çeşit portföylerini yöneten bağımsız kişiler. ABD'de kendi brokerınızı seçme hakkına sahipsiniz. Sizin seçtiğiniz bu broker sizin portföyü alıp bir aracı kuruma giderse "introducing broker" oluyor... Sizin yaptığınız işlemleri bu aracı kurum üzerinden yaptırırsa kendilerinden komisyon ve/veya kar payı filan alıyor... Yalnız bu elemanlar birey olduklarından ve bireylere de güvenilmeyeceğinden bu elemanlar sizden para filan alamıyor. Sizin sadece emirlerinizi yönlendiriyor, size tavsiyelerde bulunuyor, al-sat önerisi yapıyor, vs.vs. "Aracı broker" gibi birşey..
Selected response from:

Baybars Araz
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1İşlem yetkili broker
Selçuk Budak
4Tanıtım/reklam simsarları/komisyoncularımukaanyes
3Tanitim temsilcisi
Elif Ergoz
3...Baybars Araz


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
introducing broker
İşlem yetkili broker


Explanation:
Bu brokerlar, aldıkları alım-satım emirlerini borsada işleme koyma yetkisine sahiptir, ancak kendi adlarına işlem yapamaz, müşteriden para, menkul kıymet vb. kabul edemezler. Türkçe'de tam karşılığı var mıdır, bulamadım, ancak "işlem yetkili broker" denebilir kanısındayım.

A person (other than a person registered as an Associated Person of a Futures Commission Merchant) who is engaged in soliciting or in accepting orders for the purchase or sale of any commodity for future delivery on an exchange who does not accept any money, securities, or property to margin, guarantee, or secure any trades or contracts that result therefrom.
www.cftc.gov/opa/glossary/opaglossary_ijk.htm

Any person, other than someone registered as an associated person of a futures commission merchant, who solicits or accepts futures and related options orders but does not accept money from customers.
www.nybot.com/library/glossary.htm

A broker that sells execution services, but does not have its own trading staff or capabilities.
macrs.org/library_glossary-I.html

A person or organization which is able to perform all the functions of a broker except for the ability to accept money, securities, or property from a customer.
www.preferredgroup.com/Glossary/i3.aspx


Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan: işleme yetkili, galiba
24 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tanıtım/reklam simsarları/komisyoncuları


Explanation:
Herhangi bir yere yada ortama yeni birilerini, bir şirketi yada kurumu tanıştırma, sokma karşılığında komisyon alan kişiler yada kuruluşlar.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 13 mins (2005-07-26 12:31:52 GMT)
--------------------------------------------------

Web Sayfaları, Media Categorisinde görünce hemen atladım ama sanırım yanlış oldu...

mukaanyes
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
The asker has declined this answer

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
introducing broker
...


Explanation:
Türkiye'de var olmayan bir meslek olduğu için Türkçesi de yok bildiğim kadarıyla. SPK sayfalarında belki birileri birşeyler yazmıştır, bilemeyeceğim ancak bu Introducing Broker amcalar ve teyzeler genelde vadeli işlem ve opsiyon borsalarında müşterilerin bir çeşit portföylerini yöneten bağımsız kişiler. ABD'de kendi brokerınızı seçme hakkına sahipsiniz. Sizin seçtiğiniz bu broker sizin portföyü alıp bir aracı kuruma giderse "introducing broker" oluyor... Sizin yaptığınız işlemleri bu aracı kurum üzerinden yaptırırsa kendilerinden komisyon ve/veya kar payı filan alıyor... Yalnız bu elemanlar birey olduklarından ve bireylere de güvenilmeyeceğinden bu elemanlar sizden para filan alamıyor. Sizin sadece emirlerinizi yönlendiriyor, size tavsiyelerde bulunuyor, al-sat önerisi yapıyor, vs.vs. "Aracı broker" gibi birşey..

Baybars Araz
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tesekkurler

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Introducing broker
Tanitim temsilcisi


Explanation:
Tanitim temsilcisi

(Broker temsilci demek degil ama ..., tanitim aracisi gibi bir deyim uymazdi)

Elif Ergoz
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish