KudoZ home » English to Turkish » IT (Information Technology)

bystander sound pressure

Turkish translation: yakındaki kişi açısından ses basıncı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bystander sound pressure
Turkish translation:yakındaki kişi açısından ses basıncı
Entered by: shule

15:35 May 18, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Printer
English term or phrase: bystander sound pressure
Yazıcı yazdırıken yanında duran kişilerin duyduğu gürültü için kullanılan bir ifade. Bir de operator sound pressure olanı var.
shule
yakındaki kişi açısından ses basıncı
Explanation:
HP ürünlerinde bu terim çok geçer ve yukarıdaki şekilde kullanılır.
Operator sound pressure: operatör (ya da kullanıcı) açısından ses basıncı.
Selected response from:

ada-y
Grading comment
Teşekkürler. Bu sefer HP'de değil Dell'de geçiyor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Ortamdaki (insanlar) üzerindeki ses basıncı
Selçuk Budak
5yakındaki kişi açısından ses basıncıada-y
3tekrar düşününce
Özden Arıkan


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Ortamdaki (insanlar) üzerindeki ses basıncı


Explanation:
Bystander "seyirci, izleyici,durup seyreden" demek, ama "seyirci üzerindeki ses basıncı" pek uygun olmaz.
Ancak uzatılarak anlam aktarımı yapılabileceğine inanıyorum:
"Ortamdaki [çevredeki] [orada bulunan] insanlar [kişiler] üzerindeki ses basıncı [baskısı]"
dB olarak ifade edildiğine göre, "şiddet" de denebilir, ama "basınç veya "baskı" daya uygun gibi.
h.i.h.



Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: "Ortama ses baskısı" daha iyi gibi sanki, öbürü de "operatöre ses baskısı" olabilir belki. (ses baskısı yerine "kafa ütüleme" desek?)
34 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  Balaban Cerit: 'ortam' kelimesi sorunu güzelce çözüyor.
2 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Murat Tastekin
15 hrs
  -> teşekkür ederim

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tekrar düşününce


Explanation:
Selçuk'a verdiğim agree baki olmakla birlikte, tekrar düşündüm de, eğer "baskı" gibi bir kelimeyle ifade etmek zorunda değilsen (ki zorunda olabilirsin, metnin ahvaline göre), yani şöyle deyince olmuyor mu:

ortama etki eden gürültü
operatöre etki eden gürültü

gürültü yerine uğultu da kullanılabilir tabii


ki gürültüden daha çok basan bir baskı düşünemiyorum aslında ama, türkçede biraz eğreti kaçıyor sanki

Özden Arıkan
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
yakındaki kişi açısından ses basıncı


Explanation:
HP ürünlerinde bu terim çok geçer ve yukarıdaki şekilde kullanılır.
Operator sound pressure: operatör (ya da kullanıcı) açısından ses basıncı.

ada-y
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkürler. Bu sefer HP'de değil Dell'de geçiyor.