KudoZ home » English to Turkish » IT (Information Technology)

visible to / hidden from bluetooth

Turkish translation: Açık / kapalı


00:06 May 20, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Mobile phone
English term or phrase: visible to / hidden from bluetooth
Bir cep telefonunun stringlerinden:
"Folder visible to Bluetooth"
"Folder hidden from Bluetooth"
Aslında ihtiyacım olan şey açıklama değil, günlük hayatta bluetooth kullananlar bu mesajı cep telefonlarında nasıl görmek isterlerdi onu öğrenmek. Teşekkürler.
shule
Turkish translation:Açık / kapalı
Explanation:
Bluetooth kullanmıyorum, ancak "bluetooth'a açık" / "bluetooth'a kapalı" olabilir gibi geliyor.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 39 mins (2005-05-20 06:46:34 GMT)
--------------------------------------------------

Ben, telefonların 118\'e açık kapalı olmasından yola çıkarak öneride bulunmuştum.

Sonuçta hepsi çeviri de olsa, dediğiniz gibi bluetooth kullanıcılarının ne dediğine bakmak gerekir.

Şurada \"görünürlük\" dendiğine rastladım (sf 85)
communications.siemens.com/repository/ 1001/100118/sx1_userguide_4_tr_tur.pdf
Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
Tarafsız bir şekilde cevaplara baktığımda cep telefonumda görmek isteyebileceğim en iyi ileti Bluetooth'a açık/kapalı oldu. Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Bluetooth (Mavidiş?) erişimine açık / kapalı klasör
Önder Öztürkçü
5Bluetooth ile/aracılığıyla/üzerinden erişilebilir/erişilemezada-y
3 +2Açık / kapalı
Selçuk Budak
5 -1Kısa mesafeli radyo bağlantıları tarafından görülür / görülmezAdil Sönmez


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Kısa mesafeli radyo bağlantıları tarafından görülür / görülmez


Explanation:
Kısa mesafeli radyo bağlantıları tarafından görülür / görülmez

AÇIKLAMA:
Kısa mesafeli radyo bağlantıları belirtimi (tanımlaması) veya Kısa mesafeli radyo bağlantıları ile ilgili belirtim (tanımlama)

SÖZLÜK ANLAMI
-Bluetooth
<protocol, standard> A specification for short-range radio links between mobile computers, mobile phones, digital cameras, and other portable devices.

http://foldoc.doc.ic.ac.uk/foldoc/foldoc.cgi query=Bluetooth&action=Search

-specification => belirtim
-conversion specification => dönüşüm tanımlaması
-hidden => gizlenmiş
-Hidden => Gizli
-hidden => saklı
-Visible => Görünür

Kaynak: Compdict





Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anil Karahasanoglu: "Bluetooth" gibi kısa ve ne olduğunu da hemen herkesin bildiği bir sözcük için "kısa mesafeli radyo bağlantısı" kullanılmaz diye düşünüyorum. Bu, o sözcüğün Türkçe karşılığı değil, olsa olsa ansiklopedik açıklaması olabilir.
2 days22 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Açık / kapalı


Explanation:
Bluetooth kullanmıyorum, ancak "bluetooth'a açık" / "bluetooth'a kapalı" olabilir gibi geliyor.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 39 mins (2005-05-20 06:46:34 GMT)
--------------------------------------------------

Ben, telefonların 118\'e açık kapalı olmasından yola çıkarak öneride bulunmuştum.

Sonuçta hepsi çeviri de olsa, dediğiniz gibi bluetooth kullanıcılarının ne dediğine bakmak gerekir.

Şurada \"görünürlük\" dendiğine rastladım (sf 85)
communications.siemens.com/repository/ 1001/100118/sx1_userguide_4_tr_tur.pdf


Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tarafsız bir şekilde cevaplara baktığımda cep telefonumda görmek isteyebileceğim en iyi ileti Bluetooth'a açık/kapalı oldu. Teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
2 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Senem Mintaş
6 hrs
  -> teşekkür ederim

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bluetooth ile/aracılığıyla/üzerinden erişilebilir/erişilemez


Explanation:
visibility, görünürlük anlamını taşımakla birlikte, bilgisayar teknolojilerinde genellikle erişilebilirlik anlamında kullanılır.

Örneğimiz şöyle çevrilebilir:
Bluetooth üzerinden erişilebilir klasör

ada-y
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Bluetooth (Mavidiş?) erişimine açık / kapalı klasör


Explanation:
Böyle bir ifade bence daha açıklayıcı olabilir

Önder Öztürkçü
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram
3 hrs
  -> Sağolun

agree  dewey
13 days
  -> Thank you