KudoZ home » English to Turkish » Law: Contract(s)

Remedies and Waivers

Turkish translation: yasal haklar ve feragat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:remedies and waivers
Turkish translation:yasal haklar ve feragat
Entered by: Özden Arıkan

11:32 Mar 10, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Remedies and Waivers
Aşağıdaki madde bir maden ipoteği sözleşmesinden alıntı. Waiver için "feragat" dendiğini gördüm birkaç yerde. Remedy için de "kanuni yol/çare" denmiş. Tam olarak nedir bu iki kelimenin karşılığı hukukçada ? Daha başka ne tür bilgi verebilirim bağlam olarak bilemiyorum; yönlendirebilirsiniz beni. Teşekkürler.

6. REMEDIES AND WAIVERS :

No failure by the Mortgagee to exercise, nor any delay by the Mortgagee in exercising, any right or remedy hereunder shall operate as waiver thereof, nor shall any single or partial exercise of any right or remedy prevent any further or other exercise thereof or the exercise of any other right or remedy. The rights and remedies herein provided are cumulative and not exclusive of any other rights or remedies.
Evren Serbest
Turkey
Yasal Haklar ve Feragat
Explanation:
şeklinde kullanılır
Selected response from:

xxxTKR
Grading comment
Teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Yasal Haklar ve FeragatxxxTKR
5 +1Kanun Yolları ve (Kanun Yollarından) FeragatAdil Sönmez
3 +1cozumler ve feragatlarshenay kharatekin


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Yasal Haklar ve Feragat


Explanation:
şeklinde kullanılır

xxxTKR
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baybars Araz
4 hrs

agree  Selcuk Akyuz
5 hrs

neutral  biyanka: Telafi Yolları ve Feragat
2 days13 mins

agree  senin
5 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cozumler ve feragatlar


Explanation:
Aradığınız terim: remedy, 55 sonuç bulundu.
Profilo Alışveriş Merkezi "Hayatın ve Alışverişin Keyfi"
İngilizce Türkçe Kategori
Hata
remedy çare İş Dünyası Bildir!
remedy ilaç İş Dünyası Bildir!
remedy deva İş Dünyası Bildir!
remedy hakkın yerine getirilmesi için kanunun gösterdiği yol İş Dünyası Bildir!
remedy çaresini bulmak İş Dünyası Bildir!

KPDS Sınavına Az Kaldı !!!
En sık sorulan 1250 kelimeyi hemen öğrenin, puanınızı katlayın! http://www.WordTest.com
Kelime Öğrenmenin En Hızlı Yolu

remedy icabına bakmak İş Dünyası Bildir!
remedy düzeltmek İş Dünyası Bildir!
remedy derman İş Dünyası Bildir!
remedy umar İş Dünyası Bildir!
remedy a complaint bir şikâyeti halletmek İş Dünyası Bildir!
remedy a situation bir duruma çare bulmak İş Dünyası Bildir!
remedy allowance hakkı nar İş Dünyası Bildir!
remedy allowance tolerans İş Dünyası Bildir!
remedy an abuse bir suiistimali bertaraf etmek İş Dünyası Bildir!
remedy an inconvenience bir sakıncaya çare bulmak İş Dünyası Bildir!
remedy of damages tazminat talebi İş Dünyası Bildir!
remedy of defects kusurları gidermek İş Dünyası Bildir!
remedy of fineness ayar müsaadesi İş Dünyası Bildir!
remedy of fineness hakkı nâr İş Dünyası Bildir!
adequate remedy yeterli hukuki çare İş Dünyası Bildir!
administrative remedy idari kanun yolu İş Dünyası Bildir!
alternative remedy mevcut bir kanun yoluna ek olarak ihdas edilen yeni bir kanun yolu İş Dünyası Bildir!
civil remedy hususi hukuk kanun yolları İş Dünyası Bildir!
civil remedy medeni hukuk davalarında medeni hukuk çaresi İş Dünyası Bildir!
cumulative remedy mevcut bir kanun yoluna ilaveten ihdas olunan kanun yolu İş Dünyası Bildir!
exclusive remedy tek müracaat yolu Genel Sözlük Bildir!
extrajudicial remedy kanun dışı çare İş Dünyası Bildir!
inadequate remedy (common law) yetersiz hukuki çare İş Dünyası Bildir!
judicial remedy adli çare İş Dünyası Bildir!
judicial remedy dava açma çaresi İş Dünyası Bildir!
kill or cure remedy şiddetli ve tehlikeli ilaç / tedbir / ameliyat İş Dünyası Bildir!
legal remedy kanuni çözüm Genel Sözlük Bildir!
legal remedy hukuki çare İş Dünyası Bildir!
legal remedy kanuni çare İş Dünyası Bildir!
local remedy yerel çare İş Dünyası Bildir!
mint remedy (US) tolerans İş Dünyası Bildir!
mint remedy marj İş Dünyası Bildir!
over remedy tazminat talebi İş Dünyası Bildir!
proved remedy iyi geldiği kanıtlanmış ilaç / deva İş Dünyası Bildir!
provisional remedy geçici çare İş Dünyası Bildir!
quack remedy sahte ilaç İş Dünyası Bildir!
resort to a remedy bir çareye başvurmak İş Dünyası Bildir!
speedy remedy acele çare İş Dünyası Bildir!
to have no remedy at law hiçbir kanuni çaresi olmamak İş Dünyası Bildir!
to remedy a mischief bir zararı telafi etmek İş Dünyası Bildir!
to remedy an abuse bir suiistimali durdurmak İş Dünyası Bildir!
to remedy defects bozuklukları / noksanları gidermek İş Dünyası Bildir!
to resort to a remedy bir çareye başvurmak İş Dünyası Bildir!
folk remedy kocakarı ilacı İş Dünyası Bildir!
judicial remedy adli müracaat yolları İş Dünyası Bildir!
to have no remedy at law hiç bir kanuni çaresi olmamak İş Dünyası Bildir!
to remedy karşılamak İş Dünyası Bildir!
to remedy an inconvenience bir sakıncaya çare bulmak İş Dünyası Bildir!
to remedy defects bozuklukları gidermek İş Dünyası Bildir!
to seek a remedy derman aramak İş Dünyası Bildir!



Türkçe Kategori
Hata
waive iddiadan vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
waive feragat etmek İş Dünyası Bildir!
waive sarfınazar etmek İş Dünyası Bildir!
waive ertelemek İş Dünyası Bildir!
waive hakkından vazgeçmek İş Dünyası Bildir!

KPDS Sınavına Az Kaldı !!!
En sık sorulan 1250 kelimeyi hemen öğrenin, puanınızı katlayın! http://www.WordTest.com
Kelime Öğrenmenin En Hızlı Yolu

waive a chance bir fırsatı değerlendirmekten vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
waive a claim bir talepten vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
waive a privilege bir ayrıcalıktan sarfınazar etmek İş Dünyası Bildir!
waive a question till later bir konuyu ertelemek İş Dünyası Bildir!
waive a question until later in the meeting bir konuyu toplantının sonuna bırakmak İş Dünyası Bildir!
waive clause bir maddeden vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
waive debts borçları silmek İş Dünyası Bildir!
waive one's right hakkından feragat etmek İş Dünyası Bildir!
waive one's right to speak söz hakkından vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
waive one's scruples tereddütleri bir yana bırakmak İş Dünyası Bildir!
waive the breach bir sözleşme ihlalini hoş görmek İş Dünyası Bildir!
waiver feragat Genel Sözlük Bildir!
waiver feragat etme İş Dünyası Bildir!
waiver bir hakkın talebinden veya takibinden vazgeçme eylemi İş Dünyası Bildir!
waiver by election iki şey arasında seçim hakkını kullanmak suretiyle diğerinden vazgeçme İş Dünyası Bildir!
waiver of a fee bir ücretten vazgeçme İş Dünyası Bildir!
waiver of claims taleplerden vazgeçme İş Dünyası Bildir!
waiver of demand , notice and protest talep İş Dünyası Bildir!
waiver of demand , notice and protest ihbar ve protestosuz kaydı İş Dünyası Bildir!
waiver of exemption borçlunun kanunen takipten muaf olan eşyaları hakkında bu muafiyetten feragat etmesi İş Dünyası Bildir!
waiver of liability waiver of privilege sorumluluktan muaf tutma imtiyazdan sarfınazar İş Dünyası Bildir!
waiver of premium sigortalının geçici bir süre ya da sürekli sakat kalması durumunda sigorta şirketinin bu dönem içinde prim alma hakkından vazgeçmesi İş Dünyası Bildir!
waiver of protest protestodan feragat etme İş Dünyası Bildir!
waiver of protest bir senedin vadesinde ödenmemesi durumunda senedi ciro edenin sorumluluk taşıyacağı kaydı İş Dünyası Bildir!
waiver of right haktan feragat İş Dünyası Bildir!
waiver of the statute of limitations zamanaşımı kanunundan feragat İş Dünyası Bildir!
waiver of tort davacının hem haksız fiil hem de akitten doğan dava hakkına sahip bulunduğu hallerde akitten doğan dava hakkını kullanması İş Dünyası Bildir!
effect a waiver bir feragatname imzalamak İş Dünyası Bildir!
export with waiver bedelsiz ihracat Genel Sözlük Bildir!
implied waiver zımni feragat İş Dünyası Bildir!
import with waiver bedelsiz ithalat Genel Sözlük Bildir!
protest waived protestosuz (masrafsız İş Dünyası Bildir!
to sign a waive of claim talepten vazgeçme belgesi imzalamak İş Dünyası Bildir!
to waive / to renounce a claim to indemnity tazminat talebinden vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
to waive / withdraw immunity dokunulmazlığı kaldırmak İş Dünyası Bildir!
to waive a claim bir talepten vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
to waive a debt birinin borcunu silmek İş Dünyası Bildir!
to waive a debt affetmek İş Dünyası Bildir!
to waive a lien bir rehin hakkından vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
to waive notice ihbardan feragat etmek İş Dünyası Bildir!
to waive one's right to immunity dokunulmazlık hakkından feragat etmek İş Dünyası Bildir!
to waive privilege imtiyaz hakkından vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
to waive the statute of limitations zaman aşımını uygulamaktan feragat etmek İş Dünyası Bildir!
to waive the subject konuyu değiştirmek İş Dünyası Bildir!
to waive trial bir davadan vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
to waiver a right bir haktan feragat etmek İş Dünyası Bildir!
waiver bir haktan feragat İş Dünyası Bildir!
waiver feragatname İş Dünyası Bildir!
(right) to waive vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
import without waiver bedelsiz ithalat İş Dünyası Bildir!
protest waived protesto suz İş Dünyası Bildir!
to waive a debt birinin borç unu silmek İş Dünyası Bildir!
to waive a lien rehin hakkından vazgeçmek İş Dünyası Bildir!
to waive one's claim to the estate bir mülk üzerindeki haktan feragat etmek İş Dünyası Bildir!
to waive one's right to immunity dokunulmazlık hak kından feragat etmek



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation
2 hrs
  -> cok mersi

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
remedies and waivers
Kanun Yolları ve (Kanun Yollarından) Feragat


Explanation:
Remedy => çare;düzeltme; kanun yolları
Waiver => çekilme; feragat, vazgeçme
mortgagee => ipotekli alacaklı (ipotekle temin olunmuş bulunan alacaklı; rehin alan; rehinle temin olunan)

Burada "hereunder" sözcüğü, "işbu Sözleşmeye tabi olarak" anlamına gelir

İBARENİN TAMAMININ ÇEVİRİSİ PROZ KURALLARINA GÖRE YAPILAMAZ.



--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 8 mins (2004-03-10 17:40:54 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

\"YASAL HAKLAR\" \"LEGAL RIGHTS\" OLUP, \"REMEDIES\" \"KANUN YOLLARI!\"DIR.

Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mahmut Karakaya
1769 days