KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

function

Turkish translation: işlev


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:function
Turkish translation:işlev
Entered by: Ilhan Gadis

11:37 Jan 11, 2008
English to Turkish translations [Non-PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: function
Suppose that effort costs are cN < 1 < 1:5 < cE < 2 and assume the following value production functions: vN(e) = eN1 + eN2 , vE(e) = eE2 such that the overall
value of team production is v = vN + vE.

bir de such that in burada kattığı anlam?
barisozyurt
işlev
Explanation:
Artık matematikte de işlevler olarak kullanılıyor.

ör. bkz. trigonometrik işlevler

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=trigonometrik işlevl...

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-11 12:04:54 GMT)
--------------------------------------------------

such that için matematiksel ifadelerde de "öyle ki" kullanılır. Ancak genelde matematiksel ifadelerde sonuç işlev başa yazılarak öyle ki denir ve sonucu doğuran işlevler sona yazılır. Ben şöyle derdim:

Takım üretimi değeri: v = vN + vE şeklindedir/şeklinde hesaplanır, öyle ki vN(e) = eN1 + eN2 , vE(e) = eE2.

ya da

vN(e) = eN1 + eN2 , vE(e) = eE2 iken, takım üretimi değeri: v = vN + vE şeklindedir/şeklinde hesaplanır.


Selected response from:

Ilhan Gadis
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2işlev
Ilhan Gadis
5 +1fonksiyon
Serkan Doğan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fonksiyon


Explanation:
fonksiyon

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
4 hrs
  -> teşekkürler

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
işlev


Explanation:
Artık matematikte de işlevler olarak kullanılıyor.

ör. bkz. trigonometrik işlevler

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=trigonometrik işlevl...

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-11 12:04:54 GMT)
--------------------------------------------------

such that için matematiksel ifadelerde de "öyle ki" kullanılır. Ancak genelde matematiksel ifadelerde sonuç işlev başa yazılarak öyle ki denir ve sonucu doğuran işlevler sona yazılır. Ben şöyle derdim:

Takım üretimi değeri: v = vN + vE şeklindedir/şeklinde hesaplanır, öyle ki vN(e) = eN1 + eN2 , vE(e) = eE2.

ya da

vN(e) = eN1 + eN2 , vE(e) = eE2 iken, takım üretimi değeri: v = vN + vE şeklindedir/şeklinde hesaplanır.




Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nalan ceper: güzel olmuş:). ikinci ifadeyi tercih ederim ben.
37 mins
  -> Aferin almak da güzel :-) .Çok teşekkür ederim.

neutral  Serkan Doğan: işlev fonksiyonun eşanlamlısıdır
3 hrs
  -> Evet. Ancak kökü Türkçe olan bir kelime kullanmanın daha iyi bir tutum olduğunu düşünüyorum. Böyle basit sorularda soranın anlam değil terim seçiminde zorlandığını düşündüğümden ve matematikte bu kullanımın nispeten yeni olması nedeniyle yanıtladım.

agree  Taner Göde
1 day39 mins
  -> Teşekkür ederim.