KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

coroner's office

Turkish translation: (adli ölüm vakalarında) tahkikat dairesi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:coroner's office
Turkish translation:(adli ölüm vakalarında) tahkikat dairesi
Entered by: xxxIRLANDALI-EI

19:01 Jan 15, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: coroner's office
bir metinde bükreş'te "intitute of legal medicine" kurumundan bahsederken bunun bir tür "coroner's office" olduğunu söylüyor. "eyalet ölü vakaları inceleme yeri" gibi bir karşılık var google araştırmasıyla çıkıyor ama bu kurumun türkçe'deki tam karşılığını arıyorum...
Tuncay Kurt
Turkey
(ölüm vakalarında) tahkikat dairesi
Explanation:
Coroner : ölüm vakalarında tahkikatı yürüten memur

145. Başvuran, hiçbir zaman, tanıktan, kendisine otopsi raporunun bir örneğini temin etmesini talep etmemiştir. Zaten, soruşturma dosyasında yer alan belgeler gizlidir. ** Başsavcılık ile birlikte sadece tahkikat memuru ** ve onun amirlerinin giriş izni olabilir. Tanık, 15 Ekim 2002 tarihinden itibaren yapılan müteakip soruşturmada yer almamıştır.

http://64.233.183.104/search?q=cache:iCtoEn5YycUJ:www.inhak-...

http://www.google.ie/search?hl=en&q=tahkikat Memuru&btnG=Sea...

http://www.justice.vic.gov.au/CA256902000FE154/Lookup/PDF_Tr...$file/Turkish_Multicultural_Justice_Directory.pdf

http://www.google.ie/search?hl=en&q="tahkikat dairesi"&meta=

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-01-16 12:05:01 GMT)
--------------------------------------------------

The Coroner is an official charged with the legal responsibility for investigating sudden, unexplained and unnatural deaths in his or her district. The Coroner is appointed by the local authority in whose area the Coroner’s district is situate.

A Coroner must be a barrister or a solicitor or a registered medical practitioner of at least five years standing. Although the Coroner system is subject to the general supervision of the Minister for Justice, Equality and Law Reform, a Coroner is independent in his or her function.
http://www.coronerdublincity.ie/about.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-01-16 12:07:15 GMT)
--------------------------------------------------

Adli Tıp Dairesi = Department of Forensic Medicine http://www.proz.com/kudoz/683521

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-01-16 13:40:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.justice.vic.gov.au/CA256902000FE154/Lookup/PDF_Tr...$file/Turkish_Multicultural_Justice_Directory.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-01-16 13:42:36 GMT)
--------------------------------------------------

Adli tıp kurumu olarak zaten ''Institute of Forensic Medicine'' olarak her yerde kullanımı mevcut. Örneğin bkz. http://www.vifm.org/

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-01-17 11:18:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/2356756
Selected response from:

Mehmet Hascan
Ireland
Grading comment
Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5adli tıp dairesi
Serkan Doğan
4 +2savcılık kurumu/soruşturma kurumu
Ilhan Gadis
5Adli Tıp Kurumu Başkanlığı
Taner Göde
4Şüpheli Ölümler KurumuMurat Akkaya
4(ölüm vakalarında) tahkikat dairesi
Mehmet Hascan


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
adli tıp dairesi


Explanation:
adli tıp dairesi/kurumu

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman: "Coroner" kavramının bizdeki en yakın karşılığı "adli tıp" olması lazım. Birebir karşılığı yok diye biliyorum.
2 mins
  -> teşekkür ederim

agree  ozan karakış
1 hr
  -> teşekkürler

agree  Nahit Karataşlı
1 hr
  -> teşekkürler

agree  Ali Bayraktar
6 hrs
  ->  teşekkürler

neutral  Mehmet Hascan: "adli tıp dairesi = Department of Forensic Medicine" - http://www.proz.com/kudoz/683521 - http://www.coronerdublincity.ie/about.htm
16 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  emine mizyal adsiz
2 days11 hrs
  -> teşekkürler

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Coroner's Office
Adli Tıp Kurumu Başkanlığı


Explanation:
Serkan cevap doğru ama biraz daha "refine" etmek istedim. Bir de hâlâ sana peer comment veremiyorum. Ne yazık ki...

ADLİ TIP KURUMU BAŞKANLIĞI
Sitede bilimsel yayınlar, etkinlikler ve mevzuat yer alıyor.
www.atk.gov.tr

Adli Tıp adresleri telefonları Adli Tıp Kurumu Başkanlığı - İstanbul, (0212) 585 06 60 - 530 74 38 (faks). Antalya Şube Müdürlüğü, (0242) 237 22 33. Adana Gurup Başkanlığı, (0322) 453 09 ...
www.hukuki.net/adlitip_adres.asp

Adli Tıp Kurumu Başkanlığı - Vikipedi Adli Tıp Kurumu başkanının adli tıp uzmanı olması gerekmektedir ve adli tıp uzmanları arasından, adalet bakanı tarafından yapılan teklifle, adalet bakanı, ...
tr.wikipedia.org/wiki/Adli_Tıp_Kurumu

Memurlar.Net (Adli Tıp Kurumu Personeli Görevde Yükselme ve Unvan ...Başkanlık: Adli Tıp Kurumu Başkanlığını,. Başkan: Adli Tıp Kurumu Başkanını, ... Adli Tıp Kurumu Başkanlığı Şube Müdürlüğü: Merkez teşkilatı bünyesinde ...
www.memurlar.net/haber/37549/

TTB - MEVZUAT - ADLİ TIP KURUMU KANUNU Adli Tıp Kurumu Grup Başkanlığı bir başkan ile buna bağlı bürodan oluşur. ... MADDE 11 - Adli Tıp Kurumu Başkanı Kurumun idari, Adli Tıpla ilgili bilimsel ...
www.ttb.org.tr/mevzuat/index.php?option=com_content&task=vi...

T.C. Sağlık Bakanlığı Madde 4 - Adli Tıp Kurumu Başkanlığı: Adli Tıp Uzmanı bir Başkan ve Adli Tıp ... Adli Tıp Kurumu Grup Başkanlığı bir Başkan ile buna bağlı bürodan oluşur. ...
www.saglik.gov.tr/TR/MevzuatGoster.aspx?F6E10F8892433CFFAAF...

Hukuk Rehberi........ Hukuk Başvuru Kaynağı Adli Tıp Kurumu Başkanlığı. 0 212 585 06 60. Adana Grup Başkanlığı. 0 322 453 09 06. Ankara Grup Başkanlığı. 0 312 319 15 33. Bursa Grup Başkanlığı ...
www.hukukrehberi.net/rehber/tipkurum.asp

Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mehmet Hascan: http://www.atk.gov.tr/0english.swf - buna da bir bak Taner. http://www.coronerdublincity.ie/about.htm
4 hrs
  -> Probably a bad translation Mehmet.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
savcılık kurumu/soruşturma kurumu


Explanation:
coroner's office
şüpheli ölüm olaylarını araştıran memur. sorgu yargıcı.

Konu şu ki diğer ülkelerde Adli Tıp Kurumu inceleme, araştırma işlemlerinin dışında soruşturmayı da yürüten memurlardan oluşuyor. Bildiğim kadarı ile bizde Adli Tıp yalnızca bir bilirkişi olarak inceleme, araştırma yapar soruşturma savcı tarafından yürütülür.

Sizin cümlenizde "intitute of legal medicine"ın karşılığı Adli Tıp Kurumu'dur ancak cümlenin devamındaki bir tür "coroner's office" tir ifadesi sanırım "bir tür savcılık kurumudur" şeklinde çevrilmesi gerekir.

Bizde Adli Tıp Kurumunun savcılık kurumlarından yapılanma olarak bağımsız çalıştığını sanıyorum. Bu yüzden "soruşturma kurumu" demek yanlış anlamaları daha da aza indirebilir.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-01-16 09:14:24 GMT)
--------------------------------------------------

Afedersiniz, yanlış yazmışım. Düzeltiyorum:

coroner:
şüpheli ölüm olaylarını araştıran memur. sorgu yargıcı.


Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  mustafa karabiber
2 days22 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(ölüm vakalarında) tahkikat dairesi


Explanation:
Coroner : ölüm vakalarında tahkikatı yürüten memur

145. Başvuran, hiçbir zaman, tanıktan, kendisine otopsi raporunun bir örneğini temin etmesini talep etmemiştir. Zaten, soruşturma dosyasında yer alan belgeler gizlidir. ** Başsavcılık ile birlikte sadece tahkikat memuru ** ve onun amirlerinin giriş izni olabilir. Tanık, 15 Ekim 2002 tarihinden itibaren yapılan müteakip soruşturmada yer almamıştır.

http://64.233.183.104/search?q=cache:iCtoEn5YycUJ:www.inhak-...

http://www.google.ie/search?hl=en&q=tahkikat Memuru&btnG=Sea...

http://www.justice.vic.gov.au/CA256902000FE154/Lookup/PDF_Tr...$file/Turkish_Multicultural_Justice_Directory.pdf

http://www.google.ie/search?hl=en&q="tahkikat dairesi"&meta=

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-01-16 12:05:01 GMT)
--------------------------------------------------

The Coroner is an official charged with the legal responsibility for investigating sudden, unexplained and unnatural deaths in his or her district. The Coroner is appointed by the local authority in whose area the Coroner’s district is situate.

A Coroner must be a barrister or a solicitor or a registered medical practitioner of at least five years standing. Although the Coroner system is subject to the general supervision of the Minister for Justice, Equality and Law Reform, a Coroner is independent in his or her function.
http://www.coronerdublincity.ie/about.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-01-16 12:07:15 GMT)
--------------------------------------------------

Adli Tıp Dairesi = Department of Forensic Medicine http://www.proz.com/kudoz/683521

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-01-16 13:40:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.justice.vic.gov.au/CA256902000FE154/Lookup/PDF_Tr...$file/Turkish_Multicultural_Justice_Directory.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-01-16 13:42:36 GMT)
--------------------------------------------------

Adli tıp kurumu olarak zaten ''Institute of Forensic Medicine'' olarak her yerde kullanımı mevcut. Örneğin bkz. http://www.vifm.org/

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-01-17 11:18:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/2356756

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Teşekkürler.

2 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Şüpheli Ölümler Kurumu


Explanation:
İngiltere'de, "Coroner Court" için "Şüpheli Ölümler Mahkemesi" kullanılıyor. Dolayısıyla bu karşılığın uygun olacağını düşünüyorum.

Murat Akkaya
Native speaker of: Native in TurkishTurkish