KudoZ home » English to Turkish » Law/Patents

QC

Turkish translation: krallık müşavir/müsteşar/avukat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:QC
Turkish translation:krallık müşavir/müsteşar/avukat
Entered by: wandadorff

15:16 Jun 2, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: QC
Mr Gav Mill,QC for Mr Thom;Mr J Mill,QC for Chief Constable
Yasar Saglik
krallık müşavir/müsteşar/avukat
Explanation:
'Queens' bu avukatın değerini biçen bir terim. O kadar iyi avukatlık yaptığını ispatlanıldı ki yüksek seviyede, yani kırallığa, müşavir/müsteşar/avukat olabilir. O yüzden isminden sonraki yazılan harfler olduğu gibi bırakılabilir ve sonra (Kırallık Avukat) yazılabilir.
Selected response from:

wandadorff
Grading comment
thanks
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Kalite Kontrol veya
1964
3 +1krallık müşavir/müsteşar/avukatwandadorff
1 +3birkaç cevap olabilir:xxxNilgun Ozcan


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kalite Kontrol veya


Explanation:
Queen's counsil için kısaltma
ikincisi daha yüksek olasılık

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 15:55:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Kraliyet Konseyi (veya Kraliçe)
Veya Kraliyet/Kraliçe Hukuk Konseyi/Kurulu denilebilir

Queen\'s counsil olmalı http://www.qp.gov.bc.ca/statreg/stat/Q/96393_01.htm


Queen\'s Counsel were appointed to give assistance and advice to the law officers of the Crown. They were often consulted in capital cases and in \"cases of state.\" In a sense, at least at this stage, Queen\'s Counsel were expected to become advocates on behalf of the Sovereign. For this reason, they could not appear against the Crown without a licence from the Crown, a disability that, in England, continued until well into the twentieth century

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner: ikincisi daha olasi-queen's counsel
16 hrs
  -> sağolun

agree  shenay kharatekin: I agree with u
306 days

25 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
birkaç cevap olabilir:


Explanation:
qc:
Quartermaster Corps
Quick Connect
Quality Control
Queen's Counsel
Quick Change

bunlari herkese genel bilgi olsun diye verdim. sizin durumunuzda chief constable'dan hareketle, polisle ilgili bir metin cevirmekte olduğunuzu varsayıyorum, bu durumda herhalde quartermaster corps yakın anlam verir, ancak onun türkcesini ben de cıkaramıyorum.. üzgünüm bu kadar benden :) belki bir baskası üstüne fikir ekler..




--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 16:04:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Ama sözlük \"chief constable\" için emniyet müdürü, İngiltere\'de baş komiser veya bir vilayetin polis müdürü diyor.. Soruyu soranın biraz daha acması lazım aslında, hala cevap istiyorsa.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 16:05:41 (GMT)
--------------------------------------------------

A evet haklısınız Tayfun Bey, sizin dediginiz anlam da oturuyor oraya

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 16:51:52 (GMT)
--------------------------------------------------

A evet haklısınız Tayfun Bey, sizin dediginiz anlam da oturuyor oraya


    es yazilim / word assistant sozlugu
xxxNilgun Ozcan

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAVRASYA
16 hrs
  -> tesekkürler

agree  Emine Fougner
16 hrs
  -> tesekkürler

agree  shenay kharatekin: possible
306 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
krallık müşavir/müsteşar/avukat


Explanation:
'Queens' bu avukatın değerini biçen bir terim. O kadar iyi avukatlık yaptığını ispatlanıldı ki yüksek seviyede, yani kırallığa, müşavir/müsteşar/avukat olabilir. O yüzden isminden sonraki yazılan harfler olduğu gibi bırakılabilir ve sonra (Kırallık Avukat) yazılabilir.

wandadorff
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 9
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mustafa Yuksel
6 hrs