KudoZ home » English to Turkish » Law/Patents

Claimant's arguments on the jurisdictional authority

Turkish translation: Davacının Yetkili mahkeme ile ilgili itirazları


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Claimant's arguments on the jurisdictional authority
Turkish translation:Davacının Yetkili mahkeme ile ilgili itirazları
Entered by: 1964

20:21 Aug 26, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Claimant's arguments on the jurisdictional authority
bir Hakem Mahkemesi içerisinde yer alan bir ifade
xxxOnTheEdges
Davacının Yetkili mahkeme ile ilgili itirazları
Explanation:
Veya
" İddia sahibinin/Davacının yetki itirazı "
Bu argümanı itiraz olarak çevirmek daha iyi olabilir
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7Davacının Yetkili mahkeme ile ilgili itirazları
1964
4 +1Davacının hukuki yetkideki (üzerindeki) savunmalarıshenay kharatekin
5“Claimant’s argument on juristictional authorityAdil Sönmez
5davacının yargı otoritesi hakkındaki savları (iddiaları)METE KUMRU
3Yetki(li) Oyeriteye dair davacinin (tazminat sahibinin) iddalari / delilleriMustafa Yuksel
2Davacı'nın (ya da iddia sahibinin) kanuni yetki sahibi hakkındaki iddiaları
Cagri Aras


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Davacı'nın (ya da iddia sahibinin) kanuni yetki sahibi hakkındaki iddiaları


Explanation:
Davacı'nın (ya da iddia sahibinin) kanuni yetki sahibi hakkındaki iddiaları

Cagri Aras
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 16

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Yetki(li) Oyeriteye dair davacinin (tazminat sahibinin) iddalari / delilleri


Explanation:
Davacinin / tazminat sahibinin bir bolgede hangi mahkemenin veya yetkili kanuni kurulusun yetkili olduguna dair iddalari veya delilleri (gorusleri).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 20:49:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Yetkili Oyeriteye degil, Yetkili Otorite yazmam gerekiyordu.

Mustafa Yuksel
PRO pts in pair: 23

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
davacının yargı otoritesi hakkındaki savları (iddiaları)


Explanation:
Davacının yargı otoritesi hakkındaki savları (iddiaları).

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 12

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
Davacının Yetkili mahkeme ile ilgili itirazları


Explanation:
Veya
" İddia sahibinin/Davacının yetki itirazı "
Bu argümanı itiraz olarak çevirmek daha iyi olabilir

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: sizin gibi düşünüyorum
14 mins
  -> Çok sağolun

agree  Omer Esener: Katiliyorum. Jurisdiction mahkemenin yer ve konu olarak yetkili olsuyla ilgili.
18 mins
  -> Evet ben önce acaba seçilen hakem kuruluna itiraz mı diye düşündüm ama Jurisdictional tamamen yetki itrazı anlamı veriyor

agree  xxxNilgun Ozcan
42 mins
  -> Sağolun

agree  Önder Öztürkçü
46 mins
  -> sağolun

agree  Emine Fougner
1 hr
  -> sağolun

agree  AZRA AKARTUNA
1 hr
  -> sağolun

agree  Patrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)
18 hrs
  -> Sağolun

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Davacının hukuki yetkideki (üzerindeki) savunmaları


Explanation:
Aradığınız terim: jurisdictional, 18 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası jurisdictional kaza yetkisi ile ilgili

Aradığınız terim: claimant, 19 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
Genel Sözlük claimant davacı
Genel Sözlük claimant talep sahibi
Genel Sözlük claimant hak iddia eden
İş Dünyası claimant hak talep eden kimse
İş Dünyası claimant müddei
İş Dünyası claimant müracaatçı
İş Dünyası claimant davacı

İş Dünyası arguments savunmalar



--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 21:09:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Aradığınız terim: authority, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
Genel Sözlük authority merci
Genel Sözlük authority izin
Genel Sözlük authority salahiyetli kişiler
Genel Sözlük authority hükümet memurları
TBD Bilişim authority yetke
İş Dünyası authority yetki
İş Dünyası authority yetke
İş Dünyası authority salahiyet
İş Dünyası authority hâkimiyet
İş Dünyası authority otorite
İş Dünyası authority hükümet
İş Dünyası authority itibar
İş Dünyası authority nüfuz
İş Dünyası authority eksper
İş Dünyası authority ehlivukuf
İş Dünyası authority bilirkişi
İş Dünyası authority şahit
İş Dünyası authority tanık
İş Dünyası authority yetkili eser veya yazar
İş Dünyası authority karar verme
İş Dünyası authority kumanda etme ve denetim
İş Dünyası authority icra yapma yetkisi
İş Dünyası authority hüküm kmü
İş Dünyası authority saltanat
İş Dünyası authority erk
İş Dünyası authority kompetan
İş Dünyası authority komuta
İş Dünyası authority amirlik
İş Dünyası authority sulta



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  METE KUMRU
6 mins
  -> teşekkürler...

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
“Claimant’s argument on juristictional authority


Explanation:
“Claimant’s argument on juristictional authority” ibaresi ”davacı avukatının, kaza yetkisi ile ilgili iddiası” anlamına gelir.

Kanıtlar:

Argue = Davanın maddi ve hukuki münakaşa ve savunmasını yapmak (dava ile ilgili hukuki konularda müdafaa maksadıyla görüş ve kanaatler ileri sürmek)
Argument = Avukatın savunması (avukatın iddiası; ıspat; kanıt)
Claimant = Alacaklı (davacı, dava eden; müddei; talip, talep sahibi; tazminat sahibi)
jurisdiction = yargı yetkisi (yargı hakkı; yargı dairesi; yargılama dairesi; yetki)
jurisdictional = görev ile ilgili (kaza hakkı ile ilgili; temsil yetkisi ile ilgili; yargı hakkı ile ilgili;yasayı yorumlama ve uygulama gücü, hakkı veya yetkisi; yönetme ve yasa yapma ile ilgili bağımsız yetki; yetki kullanma gücü veya yetkisi; içerisinde yetkinin kullanılacağı sınırlar veya ülke yetki bölgesi ile ilgili;yetki ile ilgili




Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118