KudoZ home » English to Turkish » Law/Patents

Guidelines

Turkish translation: talimat


18:07 Jul 5, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Guidelines
Sulh Hakimleri ile ilgili...
IMP
Turkish translation:talimat
Explanation:
Cümlenin tamamını verseniz daha kesin bir cevap verebilirdik, "Sulh Hakimleri ile ilgili..." ifadesi çok genel.
Soru "law/patents" alanında sorulduğundan ilk tahminim "talimat"
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Kurallar
ATB Translation
5 +1yönergeler
Emine Fougner
5direktifler / talimat / ilkeler / yönerge / politikashenay kharatekin
5Anlamı Redhouse'da varAdil Sönmez
4 -1talimat
Selcuk Akyuz


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Anlamı Redhouse'da var


Explanation:
xx

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
yönergeler


Explanation:
guideline: yönerge
guideline: okuyucuya yardımcı olmak için kitap sayfasının üzerine yazılan yazı
guideline: standart olarak tespit edilen kural veya prensip
guideline: tüzük
exchange rate guidelines: döviz kuru direktifleri
government guidelines: devlet direktifleri / yönergesi / talimatı
pay guidelines: maaş / ücret politikası
pay policy guidelines: maaş politikası ilkeleri
policy guidelines: siyasal ilkeler
policy guidelines: tüzük
price guidelines: fiyat ilkeleri
to keep within the guidelines: talimat dışına çıkmamak
wage guidelines: ücret ilkeleri
art produced according to certain guidelines: güdümlü sanat
depreciation guidelines: amortisman direktifleri
government guidelines: devlet direktifleri
government guidelines: devlet talimatı
government guidelines: devlet yönergesi
pay guidelines: maaş politikası
using sth as a guideline or guidance: müsteniden


Emine Fougner
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 76

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
13 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
talimat


Explanation:
Cümlenin tamamını verseniz daha kesin bir cevap verebilirdik, "Sulh Hakimleri ile ilgili..." ifadesi çok genel.
Soru "law/patents" alanında sorulduğundan ilk tahminim "talimat"


Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 967

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  BETUL: Talimat daha cok resmi olmayan yazilarda kullanildigindan dolayi hukuk dilinde kullanilmasi uygun degildir. "Kurallar" olarak veya sozluk anlamina gore dusunulurse "official advice" anlaminda kullanildigindan "resmi tavsiyeler" olarak cevirilebilir.
20 days
  -> Hukuk dilinde talimat kullanılır, örneğin: talimat = letter rogatory

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
direktifler / talimat / ilkeler / yönerge / politika


Explanation:
Örnek kullanımlar:

KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası exchange rate guidelines döviz kuru direktifleri
İş Dünyası government guidelines devlet direktifleri / yönergesi / talimatı
İş Dünyası pay guidelines maaş / ücret politikası
İş Dünyası pay policy guidelines maaş politikası ilkeleri
İş Dünyası policy guidelines siyasal ilkeler
İş Dünyası policy guidelines tüzük
İş Dünyası price guidelines fiyat ilkeleri
İş Dünyası to keep within the guidelines talimat dışına çıkmamak
İş Dünyası wage guidelines ücret ilkeleri
İş Dünyası art produced according to certain guidelines güdümlü sanat
İş Dünyası depreciation guidelines amortisman direktifleri
İş Dünyası government guidelines devlet direktifleri
İş Dünyası government guidelines devlet talimatı
İş Dünyası government guidelines devlet yönergesi
İş Dünyası pay guidelines maaş politikası



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Kurallar


Explanation:
Genellikle kural olarak kullanıyorum.

Saygılarımla,

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
2 days5 hrs

agree  Olga Demiryurek
3 days5 hrs

agree  BETUL
20 days