ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Turkish » Linguistics

cinsel organlar

Turkish translation: ..........

18:43 Mar 27, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics / hafif argo; mahrem dil; erotik dil
English term or phrase: cinsel organlar
Arkadaşlar, şöyle bir maruzatım var: Kadın ve erkek cinsel organları için 1) bilimsel isim, yabancı kökenli falan olmayan (penis, vajina, vb); 2) yüz kızartıcı olmayan (örnek vermeyeyim şimdi); 3) çocuk dilinde de olmayan (pipi vb) isimler bulmalıyım. Argo olabilir, ama malumumuz olan ağır argo kelimeler olamaz, çünkü küfür vb bağlamında değil iki sevgili arasındaki konuşmalarda geçiyor. Yani ağır da olmamalı, komik de. Böyle mahrem ve günlük nitelikteki kelimeler gelmiyor aklıma, namevcut olamazlar herhalde, yani biz Türkler tıp ve küfür dışı bir bağlamda anmıyor muyuz hiç bu organların adını? Bildiğiniz kelimeleri söyleyebilir, yeni kelime uydurabilir, bana kaynak (sözlük; ayrıca erotik dergi, websitesi vb) önerebilirsiniz. (Metin boyunca hep aynı kelimeleri kullanamayacağım için ne kadar çok çeşit olursa o kadar iyi - yani siz sayın, ben seçerim :) Türkçe'nin bu konuda Batı dillerine göre sıkıntılı bir durumda olduğunun farkındayım; mahcubiyet sorunu olanlar e-mail de atabilirler (Kudoz borcum olur onlara). Teşekkür ederim.
Özden Arıkan
Germany
Turkish translation:..........
Explanation:
Kadın Argosu Sözlüğü, Filiz Bingölçe:
Penis için:
Adsız parmak, ağır top, alabula kuşu, alet, alt iğnecik, amip, anaktar, arap, ateş balığı, babasının mirası, babişko, badem, ballı lokma tatlısı, bamya, banana mama, başı soğan ortası yılan, bilibili, bülübülü, büyük düşün, cüce, çavuş, çıtçıt, çikita, çük, çükü, damlalık, devrik kral, dıngır, dinamit lokumu, dolma, düka, elma şekeri, emanet, engerek, et parçası, fazlalık, fıskiye, gevşek malzeme, hacı yatmaz, ham meyva, hancı yolcu, hanım çivisi, ibibik, jambon, jet pipi, kıllı malafa, kırmızı horoz, kırmızı maymun, kobra, kokoriç, kol böreği, kör şeytan, lambanın cini, lezik, liliput, lobut, lokma, lokum, lolipop, lop et, lüle, macar salamı, malafa, malak, maskot, maymun, maymuncuk, mik, muzo, nat king kol böreği, okkalı, orta bacak, ortada sıçan, ortagöz, paça et, parmak kuklası, patlangaç, pipo,piston, rulop, sap, sihirli değnek, sivilce, sostankereloz, soytarı papyonu, soytarı ponponu, süper orgazmatör, süper sap, şehvet kası, tapa, tayyar, teyyare, tırbüşon, tikli tüleyman, tomur, torotor, türkiş lokum, yamyam turşusu, yat borusu, yavru kuş, yıldırım, yüz gramlık fazlalık, zangır, zar daşşağı, zizi, zuzuk.

Vajina için: ağzı aşağı, alafortanfoni, ambar, amin, bermuda şeytan üçgeni, böcek deliği, cici, çatlak, çiçek, çilik, delik, derin bacakarası, derli, dıncık, dipsiz kuyu, dudu, elmas kutusu, faaraş, fare kapanı, gömü, gubarcık, hatce, hazine, hüp deliği, iki yüz elli gram, istiridye, kadife, kara delik, kayısı kutusu, kukaraça, kuku, kukulampi, kukuriku, kurt ini, kutu, küçük kurna, lahana, lip lip arazisi, mahzen, mamiş, mamuş, miş yeri, mobilya, mukadderat, obur kuş, ortada kuyu var yandan geç, oyuk, ön, paket, pamuk, pamuş, pıtık, pirla, saatli, sıvasız duvar, şahane, şakire dudu, şeytan kulağı, tarantula, ukuku, üçgen, vızzık, vicey, vizigot, yaprak, yatılı okul, yosun, yyumuk, yünlü.

Görüldüğü üzere, hiç de o kadar fakir değiliz:)))

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 21 mins (2004-03-28 12:04:43 GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca bir daha görüldüğü üzere, eğer Murat\'ın verdikleri Argo Sözlüğü\'ndeki bütün terimler ise bu ikisi için, kadınların düşgücü çok daha fazla:)))

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 41 mins (2004-03-28 16:24:56 GMT)
--------------------------------------------------

ha bir de \"küçük [erkek/kadın adı]\" diye kullanılmıyor mu bizde de? Yoksa bunu yalnızca gavurlar mı yapıyordu???
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
Zor bir seçim oldu :p (Bunu söylemek âdet haline geldi Kudoz'da ama gerçekten de herkese puan verebilmeyi çok isterdim). Sonuçta en çok seçenek sunan arkadaşları seçmek en hakkaniyetlisi gibi görünüyor ama herkesten bir şeyler kullanacağım ve herkese çok teşekkür ediyorum. Mail atanlara ve burada puan veremediklerime Kudoz borcum bakidir (yalana bak, nerede vereceğim? ona bakaya derler :))))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2...Haluk Levent Aka
5 +1...
Feza Eruguz
5 +1...
senin
5 +1Osman ile MelahatLeyal
5...
Nilgün Bayram
5..........sevinc altincekic
5Argo sözlüğünden
murat karahan
5...
Selcuk Akyuz
3oran, seyin
Altug Isigan


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
...


Explanation:
benimki ve seninki denir herhalde sevgililer arasında.

Diğerlerine gelince; I'm not touching em with 6 ft pole :)

Haluk Levent Aka
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
5 days

agree  Altug Isigan: evet, derler...
10 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
...


Explanation:
"kuş" ve "yuva"

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Osman ile Melahat


Explanation:
kuku, ön kapı, venüs, yaprak, paket

bir de şuraya bak:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=kuku isimleri

kamış, alet, kuş
bir de bunlar var:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=pipi isimleri

peniscan da hoş aslında :-) peniscan ve vajinacan :-)

Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: birde kutu
10 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
...


Explanation:
malafat ve bızır

Daha önce yolladıklarıma ek olarak bunlar da deniyormuş.

Feza Eruguz
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
9 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
...


Explanation:
Kuku =Pussy
Amcik =Pussy
Am = Pussy
Tarraam= Penis, dick, cock
Sik = Penis, dick, cock
The above are quite rude. I really don't know where I learnt them. ;0)

Also foe the female organ, I have heard Boncuk being used.


If you look at the link below you will find a lot of colourful ways to talk about the sexual organs

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 14 mins (2004-03-28 10:58:00 GMT)
--------------------------------------------------

ooops that should read \'Also For the female....\'

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 14 mins (2004-03-28 10:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

ooops that should read \'Also For the female....\'


    Reference: http://www.notam02.no/~hcholm/altlang/ht/Turkish.html
senin
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
5 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Argo sözlüğünden


Explanation:
Gırla
Vajina için; badem, enginar, fıstık, incir, karanfilli, midye, şalgam, şeftali, yemiş, çatlak, mazgal, midye, ön takım, pupu, kuku, kavanoz, körük, çarık, fırın, bal çanağı, bal kutusu, hokka
Penis için; baba, babafingo, balık, balta, baston, boru, çakı, çavuş, çeşme, davul, fırça, emektar, hacı baba, havuç, Hayri, iniş takımları, kargı, Kefal, Kelle, Kereste, Kırmızı başlı İstasyon şefi (bu ne ya), Kobra, Kontrol kalemi, Kör Yılan, Kuş, Marpuş, Markuş, Pantolon balığı, Paçacı Kemiği, Nargile, musluk, Memiçkof, Orta bacak, Patlıcan, Şaft, takım, tek göz, tepegöz, Toraman, Tirbüşon, tıpa, tokmak, ufaklık, üçün biri, vites, Zekeriya, Zurna
avadanlık, ön takım
Kaynak, Hulki Aktunç, Büyük Argo Sözlüğü


murat karahan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
..........


Explanation:
Kadın Argosu Sözlüğü, Filiz Bingölçe:
Penis için:
Adsız parmak, ağır top, alabula kuşu, alet, alt iğnecik, amip, anaktar, arap, ateş balığı, babasının mirası, babişko, badem, ballı lokma tatlısı, bamya, banana mama, başı soğan ortası yılan, bilibili, bülübülü, büyük düşün, cüce, çavuş, çıtçıt, çikita, çük, çükü, damlalık, devrik kral, dıngır, dinamit lokumu, dolma, düka, elma şekeri, emanet, engerek, et parçası, fazlalık, fıskiye, gevşek malzeme, hacı yatmaz, ham meyva, hancı yolcu, hanım çivisi, ibibik, jambon, jet pipi, kıllı malafa, kırmızı horoz, kırmızı maymun, kobra, kokoriç, kol böreği, kör şeytan, lambanın cini, lezik, liliput, lobut, lokma, lokum, lolipop, lop et, lüle, macar salamı, malafa, malak, maskot, maymun, maymuncuk, mik, muzo, nat king kol böreği, okkalı, orta bacak, ortada sıçan, ortagöz, paça et, parmak kuklası, patlangaç, pipo,piston, rulop, sap, sihirli değnek, sivilce, sostankereloz, soytarı papyonu, soytarı ponponu, süper orgazmatör, süper sap, şehvet kası, tapa, tayyar, teyyare, tırbüşon, tikli tüleyman, tomur, torotor, türkiş lokum, yamyam turşusu, yat borusu, yavru kuş, yıldırım, yüz gramlık fazlalık, zangır, zar daşşağı, zizi, zuzuk.

Vajina için: ağzı aşağı, alafortanfoni, ambar, amin, bermuda şeytan üçgeni, böcek deliği, cici, çatlak, çiçek, çilik, delik, derin bacakarası, derli, dıncık, dipsiz kuyu, dudu, elmas kutusu, faaraş, fare kapanı, gömü, gubarcık, hatce, hazine, hüp deliği, iki yüz elli gram, istiridye, kadife, kara delik, kayısı kutusu, kukaraça, kuku, kukulampi, kukuriku, kurt ini, kutu, küçük kurna, lahana, lip lip arazisi, mahzen, mamiş, mamuş, miş yeri, mobilya, mukadderat, obur kuş, ortada kuyu var yandan geç, oyuk, ön, paket, pamuk, pamuş, pıtık, pirla, saatli, sıvasız duvar, şahane, şakire dudu, şeytan kulağı, tarantula, ukuku, üçgen, vızzık, vicey, vizigot, yaprak, yatılı okul, yosun, yyumuk, yünlü.

Görüldüğü üzere, hiç de o kadar fakir değiliz:)))

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 21 mins (2004-03-28 12:04:43 GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca bir daha görüldüğü üzere, eğer Murat\'ın verdikleri Argo Sözlüğü\'ndeki bütün terimler ise bu ikisi için, kadınların düşgücü çok daha fazla:)))

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 41 mins (2004-03-28 16:24:56 GMT)
--------------------------------------------------

ha bir de \"küçük [erkek/kadın adı]\" diye kullanılmıyor mu bizde de? Yoksa bunu yalnızca gavurlar mı yapıyordu???

sevinc altincekic
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Zor bir seçim oldu :p (Bunu söylemek âdet haline geldi Kudoz'da ama gerçekten de herkese puan verebilmeyi çok isterdim). Sonuçta en çok seçenek sunan arkadaşları seçmek en hakkaniyetlisi gibi görünüyor ama herkesten bir şeyler kullanacağım ve herkese çok teşekkür ediyorum. Mail atanlara ve burada puan veremediklerime Kudoz borcum bakidir (yalana bak, nerede vereceğim? ona bakaya derler :))))

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
...


Explanation:
vajina için kelebek

penis için concon

Nilgün Bayram
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

10 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oran, seyin


Explanation:
"oran" ya da "seyin" neden düsünülmedi acaba?

Altug Isigan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish