KudoZ home » English to Turkish » Marketing / Market Research

Mystery Caller

Turkish translation: gizli müşteri


12:47 Sep 6, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: Mystery Caller
How aware are you of the results of the “Mystery
Caller” telephone survey for your local organization?

Arkadaşlar, bu anket türü için güzel bir isim önerir misiniz?
Nilgün Bayram
Turkey
Turkish translation:gizli müşteri
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-09-06 13:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

"Gizli Müşteri Anketi"

Bir kişi ya da kurumun kimliğini belli etmeden başka kurum veya kişilerin hizmet kalitesini incelediği çalışmalara deniliyor. Burada kastedilen bir organizasyon için telefonla yapılan Gizli Müşteri Anketinin sonuçlarıdır. İyi çalışmalar
bknz: "call centerlarda hizmet kalitesinin olcumlenmesi icin icerden veya disaridan fake call yapilarak onceden hazirlanmis senaryolar oynanarak musteri temsilcilerinin hizmet kalitesini olcumleme yontemi." (ekşisözlük)

bknz: http://www.plusvalue.net/ (Bu konuda hizmet veren bir firma)
Selected response from:

Tuncay Kurt
Turkey
Grading comment
Çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10gizli müşteri / gölge müşteri
Balaban Cerit
5 +8gizli müşteri
Tuncay Kurt
3 +2bilinmeyen numara
Mustafa Er (BSc MA)
5Gizem Avcısı
Serkan Doğan


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
mystery caller
Gizem Avcısı


Explanation:
**

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Taner Göde: Bu senin dediğin TV'de bir dizi değil miydi ya?
3 hrs
  -> evet, tam da oradan aklıma geldi zaten, Nilgün abla için orijinal bir şey olsun istedim...

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
mystery caller
gizli müşteri


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-09-06 13:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

"Gizli Müşteri Anketi"

Bir kişi ya da kurumun kimliğini belli etmeden başka kurum veya kişilerin hizmet kalitesini incelediği çalışmalara deniliyor. Burada kastedilen bir organizasyon için telefonla yapılan Gizli Müşteri Anketinin sonuçlarıdır. İyi çalışmalar
bknz: "call centerlarda hizmet kalitesinin olcumlenmesi icin icerden veya disaridan fake call yapilarak onceden hazirlanmis senaryolar oynanarak musteri temsilcilerinin hizmet kalitesini olcumleme yontemi." (ekşisözlük)

bknz: http://www.plusvalue.net/ (Bu konuda hizmet veren bir firma)



    Reference: http://sourtimes.org/show.asp?t=gizli+musteri
    Reference: http://www.medyaline.com/haberler/haber_detay.asp?id=11952
Tuncay Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Çok teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balaban Cerit
9 mins
  -> Teşekkürler.

agree  Mehmet Hascan
11 mins
  -> Teşekkürler.

agree  aslanemre
31 mins
  -> Teşekkürler.

agree  chevirmen
5 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  Faruk Atabeyli
6 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  transnirvana
16 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  Özden Arıkan: pardon, özür. "gizli müşteri anketi" diye yazmışsın zaten, onu görmedim. kısaca "gizli anket" desek?
21 hrs
  -> Teşekkürler Özden.

agree  Yasemin Açıkgün
23 hrs
  -> Teşekkürler.

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
mystery caller
gizli müşteri / gölge müşteri


Explanation:
Bu Mystery Caller (hatta Mystery Customer / Mystery Shopping) kavramları için bağlamı şu iki bağlantıda geçtiği gibi kabul edersek:

Another form of survey undertaken is the “Mystery Caller Programme,” where a random telephone survey is conducted to assess the quality of IRAS’ telephone service. This is done with the assistance of staff from another government agency in an ongoing arrangement. The areas assessed include convenience in access, courtesy, clarity and competence of the helpline officers.
http://www.revenueproject.com/documents.asp?grID=414&d_ID=32...

Informa Research Services was selected to perform over 500 mystery calls to rate CSRs on their handling of various scenarios such as billing issues, new telephone hook-ups, repairs and changes of service. The CSRs were also rated on personal attributes ranging from the sincerity of their greeting to cross-selling of services, explanation of features and overall impressions. Each CSR was rated independently on over 20 different attributes and then compared against the "Top Performers" of Commonwealth Telephone. The "Top Performers" were the CSRs that rated the highest in each attribute.
http://www.markettrends.com/client/common_tele.htm

Tam da bu tarz araştırmalar yürüten bir firmanın web sitesinde kullanılan genel isim "Meçhul / Gölge Müşteri Araştırması":
http://www.sistema.com.tr/_cm/arastirma_mechul_golge_musteri...

Daha aşağılarda ise, anketörler için "gizli müşteri" deniyor.

Bu "Gizli Müşteri Araştırmaları/Çalışmaları" terimi oldukça yaygın kullanılıyor:
http://www.plusvalue.net/
http://www.metro-tr.com/metro.cfm?sayfa=gizlimusteri
http://www.lyra.com.tr/egitim/gizli_musteri.html
http://www.tr-trio.com/tr/kalitemonitoru.asp
http://www.plusremark.com.tr/menutr/PressRoom/Basin/20031005...
http://www.projeltd.com.tr/default.asp

Bazılarında ise "Saklı Müşteri Araştırmaları" denmiş.

Ama gördüğüm kadarıyla hiçbirisinde özellikle "telefonla arayan" için bir terim kullanılmıyor. Bu nedenle "gizli müşteri" demek daha uygun olabilir. Ama isterseniz, "gölge müşteri", hatta "saklı/meçhul" müşteri de diyebilirsiniz.

Balaban Cerit
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: çok teşekkür ederim


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
3 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Tuncay Kurt
4 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Taner Göde
2 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Alp Berker
3 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  chevirmen
5 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Faruk Atabeyli
6 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  transnirvana
16 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Özden Arıkan: kısaca "gölge anket" desek? gizli veya gölge, ikisi de hoş bence.
21 hrs
  -> Teşekkürler, olabilir elbette.

agree  Yasemin Açıkgün
23 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Nizamettin Yigit
2 days5 hrs
  -> Teşekkür ederim.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
mystery caller
bilinmeyen numara


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alev Ellington
1 hr

agree  Nizamettin Yigit: unknown number ile uyuşmuyor. Ama "mumarası bilinmeyen arama/arayan" olabilir.
8 hrs