KudoZ home » English to Turkish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

hollow ware

Turkish translation: içi boş (cam ürünleri)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hollow ware
Turkish translation:içi boş (cam ürünleri)
Entered by: Taner Göde

13:12 Apr 6, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: hollow ware
cam ürünler ile ilgili
Serkan Doğan
Turkey
içi boş (cam ürünleri)
Explanation:
antikcamlar.sitemynet.com
İç kalıp tekniği ilk olarak içi boş cam objelerde ve vazolarda görülmüştür.İç kalıp tekniği en erken olarak Mezopotamya ve Mısır;da üretildiği biliniyor. ...
antikcamlar.sitemynet.com/mantis/id2.htm - 30k - Önbellek - Benzer sayfalar

CAMELYAF
Piyasada, dansiteleri 0,15'den 0,38 gr/cm3'e kadar değişen, partikül çapları 20 mikron ile 130 mikron arasında değişen içi boş cam küleler mevcuttur. ...
www.camelyaf.com.tr/turkce/soru_cevap/diger_1.php - 137k - Önbellek - Benzer sayfalar

I D é E F I X E - Özel Ürün - Nar Cam Sultan - Kolye
Nar yapımı cam boncuklar ve içi boş cam boncuklar. 925 ayar gümüş; Naturel deri. Kod No: 1169. Kategorilere gözatın. Takılar / El Yapımı Cam Takılar ...
www.ideefixe.com/poster/tanim.asp?sid=WUB2JBS2G2MNU2ZZ4XZH - 48k - Önbellek - Benzer sayfalar

Tıpkı bir ressamın boyaları gibi, camve siz de. cam dünyasının. bir parçası olabilirsiniz. Cam boncuk sanatında bir yetkinlik göstergesi olarak kabul edilen içi boş cam boncuk üretiminin aşamaları:
www.nartakitasarim.com/tr.studio.htm - 29k - Önbellek - Benzer sayfalar

Urla İpek EmlakCam tuğla : Yarı saydam duvar yapmakta kullanılan içi boş cam blok Çadır çatı Çadır çatı : Orta noktadan başlayarak dört yana düşen yüzeyleri olan, ...
www.urlaipekemlak.com/altsayfalar/mterimler.htm - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

Su Dünyası DergisiDaha önceleri yapımında kullanılan bambu yerine, cam teknolojisinin gelişimiyle, cam elyafı çubuk veya içi boş cam elyefı kamışlar, piyasada yerini almaya ...
www.su-dunyasi.com.tr/subat2004_7/balik.htm - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

TAKI TASARIMCILARI PORTALISon olarak, dünyada bir kaç örneği olan "içiçe içi boş cam boncuk" çalışmalarından biri, Amerikada yayınlanan The Bead Release dergisinin Sonbahar 2005 ...
www.takitasarimcilari.org/ttweb/detay.asp?id=517 - 35k - Önbellek - Benzer sayfalar

SERENA:..CAM ENDÜSTRİSİCam Üretimi; Düz Cam, İçi boş Cam ve Cam Şişe Üretimi,. Fibre glass üretim hatları; İplik, Fitil, Elyaf ve keçe üretimi için, ...
www.serenainvest.com/glass.htm - 15k - Önbellek - Benzer sayfalar

serki.com - Cam Tuğla Nedir ?Cam tuğla : Yarı saydam duvar yapmakta kullanılan içi boş cam blok. Ekleyen : Serki. İncelenme Sayısı : 954. cam tugla, ...
www.serki.com/index.php?bolumsec=terimler&id=t056ra - 22k - Önbellek - Benzer sayfalar

[XLS] Sayfa1Dosya Biçimi: Microsoft Excel - HTML olarak görüntüle
321, tarzda işlenmemiş); bu camların imalinde kullanılan içi boş cam. 322, küreler ve segmanlar:. 323, 7015.10.00.00.00, - Numaralı gözlük camları, -, 15 ...
www.gumruk.gov.tr/tarife\70.xls - Benzer sayfalar


--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2007-04-07 11:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.glassonline.com/infoserv/dictionary/219.html

Made generally of soda-lime glass, but also of crystal, lead crystal and special glasses, hollow ware includes a wide variety of containers and receptacles: container glass (bottles, jars, medical and packaging glass), tableware (drinking glasses, bowls, etc.), construction hollow ware (glass building blocks, etc.), medico-technical glassware (laboratory equipment, tubing, etc.) and lighting glass (lamps, bulbs, etc.).
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1çukur kap(lar)
chevirmen
5 +1içi boş (cam ürünleri)
Taner Göde
4Şişeler ve kavanozlar
Önder Öztürkçü


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
çukur kap(lar)


Explanation:
Kil, metal vb malzemeden yapılmış, çukur nitelik arz eden her türlü kase, çaydanlık, demlik, sürahi vb malzeme

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-04-06 20:09:45 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.tse.org.tr/turkish/abone/StandardDetay.asp?STDNO...
Link bu olacak, yanlışlıkla http'nin önüne yazmışız.


    Reference: http://https://www.tse.org.tr/turkish/abone/StandardDetay.as...
chevirmen
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
17 hrs
  -> Teşekkürler

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Şişeler ve kavanozlar


Explanation:
Bir cam ürünleri kategorisi olarak böyle ifade etmek daha uygun olur

Önder Öztürkçü
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Taner Göde: Haklısınız, sadece bunlarla sınırlı değil. http://www.glassonline.com/infoserv/dictionary/219.html
13 hrs
  -> Sözlük linki için teşekkürler

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
içi boş (cam ürünleri)


Explanation:
antikcamlar.sitemynet.com
İç kalıp tekniği ilk olarak içi boş cam objelerde ve vazolarda görülmüştür.İç kalıp tekniği en erken olarak Mezopotamya ve Mısır;da üretildiği biliniyor. ...
antikcamlar.sitemynet.com/mantis/id2.htm - 30k - Önbellek - Benzer sayfalar

CAMELYAF
Piyasada, dansiteleri 0,15'den 0,38 gr/cm3'e kadar değişen, partikül çapları 20 mikron ile 130 mikron arasında değişen içi boş cam küleler mevcuttur. ...
www.camelyaf.com.tr/turkce/soru_cevap/diger_1.php - 137k - Önbellek - Benzer sayfalar

I D é E F I X E - Özel Ürün - Nar Cam Sultan - Kolye
Nar yapımı cam boncuklar ve içi boş cam boncuklar. 925 ayar gümüş; Naturel deri. Kod No: 1169. Kategorilere gözatın. Takılar / El Yapımı Cam Takılar ...
www.ideefixe.com/poster/tanim.asp?sid=WUB2JBS2G2MNU2ZZ4XZH - 48k - Önbellek - Benzer sayfalar

Tıpkı bir ressamın boyaları gibi, camve siz de. cam dünyasının. bir parçası olabilirsiniz. Cam boncuk sanatında bir yetkinlik göstergesi olarak kabul edilen içi boş cam boncuk üretiminin aşamaları:
www.nartakitasarim.com/tr.studio.htm - 29k - Önbellek - Benzer sayfalar

Urla İpek EmlakCam tuğla : Yarı saydam duvar yapmakta kullanılan içi boş cam blok Çadır çatı Çadır çatı : Orta noktadan başlayarak dört yana düşen yüzeyleri olan, ...
www.urlaipekemlak.com/altsayfalar/mterimler.htm - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

Su Dünyası DergisiDaha önceleri yapımında kullanılan bambu yerine, cam teknolojisinin gelişimiyle, cam elyafı çubuk veya içi boş cam elyefı kamışlar, piyasada yerini almaya ...
www.su-dunyasi.com.tr/subat2004_7/balik.htm - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

TAKI TASARIMCILARI PORTALISon olarak, dünyada bir kaç örneği olan "içiçe içi boş cam boncuk" çalışmalarından biri, Amerikada yayınlanan The Bead Release dergisinin Sonbahar 2005 ...
www.takitasarimcilari.org/ttweb/detay.asp?id=517 - 35k - Önbellek - Benzer sayfalar

SERENA:..CAM ENDÜSTRİSİCam Üretimi; Düz Cam, İçi boş Cam ve Cam Şişe Üretimi,. Fibre glass üretim hatları; İplik, Fitil, Elyaf ve keçe üretimi için, ...
www.serenainvest.com/glass.htm - 15k - Önbellek - Benzer sayfalar

serki.com - Cam Tuğla Nedir ?Cam tuğla : Yarı saydam duvar yapmakta kullanılan içi boş cam blok. Ekleyen : Serki. İncelenme Sayısı : 954. cam tugla, ...
www.serki.com/index.php?bolumsec=terimler&id=t056ra - 22k - Önbellek - Benzer sayfalar

[XLS] Sayfa1Dosya Biçimi: Microsoft Excel - HTML olarak görüntüle
321, tarzda işlenmemiş); bu camların imalinde kullanılan içi boş cam. 322, küreler ve segmanlar:. 323, 7015.10.00.00.00, - Numaralı gözlük camları, -, 15 ...
www.gumruk.gov.tr/tarife\70.xls - Benzer sayfalar


--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2007-04-07 11:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.glassonline.com/infoserv/dictionary/219.html

Made generally of soda-lime glass, but also of crystal, lead crystal and special glasses, hollow ware includes a wide variety of containers and receptacles: container glass (bottles, jars, medical and packaging glass), tableware (drinking glasses, bowls, etc.), construction hollow ware (glass building blocks, etc.), medico-technical glassware (laboratory equipment, tubing, etc.) and lighting glass (lamps, bulbs, etc.).


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22i%C3%A7i+bo%C5%9F...
Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nizamettin Yigit: gözenekli de olabilir.
21 mins
  -> Teşekkür ederim.