KudoZ home » English to Turkish » Mathematics & Statistics

quadrule

Turkish translation: "kuadratür/kuadratur/dördün/quadrature" yöntemi


20:10 Jul 16, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics / general
English term or phrase: quadrule
kullanimi: quadrule grid
Emine Fougner
Turkish translation:"kuadratür/kuadratur/dördün/quadrature" yöntemi
Explanation:
quadrule= quadrature rule için kısaltma
"quadrature" aynen kullanıldığı gibi yukarıda yazdığım şekilde kullanımları da var.

quadrule için kuadratür metodu veya yöntemi denebilir sanırım.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 21 mins (2005-07-16 22:31:11 GMT)
--------------------------------------------------

google\'dan Türkçe sitelere bakarsanız üniversite yayınları da dahil çok sitede \"quadrature\" olarak aynen kullanılmış olduğunu göreceksiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 58 mins (2005-07-17 11:08:42 GMT)
--------------------------------------------------

\"quadrature\" ve \"grid\" aynen kullanılmış Türkçe sitelerde.
Ben olsam aynen kullanır, Türkçe karşılıklarını bulmayı da matematikçilere bırakırdım.
Hakim olmadığınız bir konuda, hele de çok özel bir konuda Türkçe karşılık bulmak sağlıklı sonuç vermez diye düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 11 mins (2005-07-17 11:21:01 GMT)
--------------------------------------------------

DİFERANSİYEL QUADRATURE (DQ) YÖNTEMİ

Diferansiyel quadrature metodu; bir fonksiyonun verilen bir ayrık noktadaki bir uzay değişkenine göre kısmi türevi, o değişken bölgesinin bütün ayrık noktalarındaki fonksiyon değerlerinin ağırlıklı bir lineer toplamı ile ifade edilir, şeklinde tanımlanan düşünceye dayanır. Yeter yaklaşıkta sonuçlar elde etmek için daha az sayıda grid kullanan diferansiyel quadrature metodu; fizik ve mühendislikte karşılaşılan başlangıç değer ve sınır değer problemleri için farklı bir yaklaşım ortaya koymuştur.

http://www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2004/mart/makale_...

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 12 mins (2005-07-17 11:22:24 GMT)
--------------------------------------------------

The word quadrature has (at least) three incompatible meanings. Integration by quadrature either means solving an integral analytically (i.e., symbolically in terms of known functions), or solving of an integral numerically (e.g., Gaussian quadrature, quadrature formulas). Ueberhuber (1997, p. 71) uses the word \"quadrature\" to mean numerical computation of a univariate integral, and \"cubature\" to mean numerical computation of a multiple integral.

The word quadrature is also used to mean squaring: the construction of a square using only compass and straightedge which has the same area as a given geometric figure. If quadrature is possible for a plane figure, it is said to be quadrable.

For a function tabulated at given values (so the abscissas cannot be chosen at will), write the function as a sum of orthonormal functions satisfying .....

http://mathworld.wolfram.com/Quadrature.html


Selected response from:

Nilgün Bayram
Turkey
Grading comment
tesekkurler nilgun
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2"kuadratür/kuadratur/dördün/quadrature" yöntemi
Nilgün Bayram
4yakınlığın 1 boyutta bütünleşme kuralı veya ilkesi
Ayse Campbell
1kareli kağıdın çizgilerifrentur


Discussion entries: 7





  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yakınlığın 1 boyutta bütünleşme kuralı veya ilkesi


Explanation:
Bildiğim kadarı ile bu kelime quadrature kelimesinin kısaltmasıdır.
quadrature'nın sözlük anlamı: the process of constructing a square with an area equal to that of a circle, or of another figure bounded by a curve.

Umarım yardımcı olur.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 23 mins (2005-07-17 07:33:11 GMT)
--------------------------------------------------

Bildiğimiz kareli kağıdın çizgileri (quadrille)dir bence karıştırılmaması gerekir. Quadrature ise bir nevi karelerin veya iki ucun ölçülerek birleşmesindeki kural yani bir nevi (ölçü birimi) gibi.
Nilgün hanımın verdiği örneği kullanıp yani (kuadratür ölçü birimi denilebilir bence) siz nedersiniz arkadaşlar?

Ayse Campbell
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
quadrule grid
kareli kağıdın çizgileri


Explanation:
Arkadaşlar -devlet sırrı değilse- niye hala konteksti göremiyoruz da oylama gibi demokratik (?) yollar deniyoruz? Şu linkteki öğrenci gereksinim listesinde "quadrule" mis gibi kareli kağıt anlamında kullanılıyor (karelerin çizim şekline göre milimetrik kağıt dediğimiz de olabilir - mi acaba??)


    Reference: http://www.richfield.k12.mn.us/finance/05Donations.pdf
frentur
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
"kuadratür/kuadratur/dördün/quadrature" yöntemi


Explanation:
quadrule= quadrature rule için kısaltma
"quadrature" aynen kullanıldığı gibi yukarıda yazdığım şekilde kullanımları da var.

quadrule için kuadratür metodu veya yöntemi denebilir sanırım.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 21 mins (2005-07-16 22:31:11 GMT)
--------------------------------------------------

google\'dan Türkçe sitelere bakarsanız üniversite yayınları da dahil çok sitede \"quadrature\" olarak aynen kullanılmış olduğunu göreceksiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 58 mins (2005-07-17 11:08:42 GMT)
--------------------------------------------------

\"quadrature\" ve \"grid\" aynen kullanılmış Türkçe sitelerde.
Ben olsam aynen kullanır, Türkçe karşılıklarını bulmayı da matematikçilere bırakırdım.
Hakim olmadığınız bir konuda, hele de çok özel bir konuda Türkçe karşılık bulmak sağlıklı sonuç vermez diye düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 11 mins (2005-07-17 11:21:01 GMT)
--------------------------------------------------

DİFERANSİYEL QUADRATURE (DQ) YÖNTEMİ

Diferansiyel quadrature metodu; bir fonksiyonun verilen bir ayrık noktadaki bir uzay değişkenine göre kısmi türevi, o değişken bölgesinin bütün ayrık noktalarındaki fonksiyon değerlerinin ağırlıklı bir lineer toplamı ile ifade edilir, şeklinde tanımlanan düşünceye dayanır. Yeter yaklaşıkta sonuçlar elde etmek için daha az sayıda grid kullanan diferansiyel quadrature metodu; fizik ve mühendislikte karşılaşılan başlangıç değer ve sınır değer problemleri için farklı bir yaklaşım ortaya koymuştur.

http://www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2004/mart/makale_...

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 12 mins (2005-07-17 11:22:24 GMT)
--------------------------------------------------

The word quadrature has (at least) three incompatible meanings. Integration by quadrature either means solving an integral analytically (i.e., symbolically in terms of known functions), or solving of an integral numerically (e.g., Gaussian quadrature, quadrature formulas). Ueberhuber (1997, p. 71) uses the word \"quadrature\" to mean numerical computation of a univariate integral, and \"cubature\" to mean numerical computation of a multiple integral.

The word quadrature is also used to mean squaring: the construction of a square using only compass and straightedge which has the same area as a given geometric figure. If quadrature is possible for a plane figure, it is said to be quadrable.

For a function tabulated at given values (so the abscissas cannot be chosen at will), write the function as a sum of orthonormal functions satisfying .....

http://mathworld.wolfram.com/Quadrature.html




Nilgün Bayram
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
tesekkurler nilgun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mukaanyes: Quadrature yöntemi bir şeklin alan olarak özdeşi olan bir kare çizme/oluşturma yöntemidir. Ben de "quadrule" yada "quadrature rule" olarak kullanılmasından yanayım ama ille de Türkçe olsun diyorsanız "kareleme" yada "kareleştirme" önerebilirim.
11 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan
15 hrs
  -> Teşekkür ederim