KudoZ home » English to Turkish » Mathematics & Statistics

submultiplicativity

Turkish translation: bir uzmana danışın


11:28 Jan 14, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / Math
English term or phrase: submultiplicativity
We discuss the algebraic, geometric, and analytical properties of norms in some detail, and make a careful distinction between those norm results for matrices that depend on the SUBMULTIPLICATIVITY axiom for matrix norms and those do not.
Haluk Levent Aka
Turkish translation:bir uzmana danışın
Explanation:
Bu matematikte kullanılan özel bir terim, redhouse submultiple için tam bölen demiş. Buradan bir şey üretmek zor. Internette türkçe karşılığı da yok. bu nedenle ya üniversitelerin matematik bölümlerine başvurmanızı ya da matematik sözlüğü kaynaklı, ama terimi olduğu haliyle verebilen bir arkadaşa güvenmeniz gerekir.
Mehmet arkadaşın yaptığı gibi bir terim üretmek doğru olmayabilir, ki sağlamasını yapınca "alt çarpımsallık" diye de bulunamıyor internette.. Her şey de internette bulunacak diye bir durum yok. Geçenlerde benim de böyle bir şey başıma geldi, terim internette yok, elimdeki sözlüklerde de yok, bir üniversite hocasına başvurdum ve doğru karşılığı bu biçimde buldum. Merak etmeyin, çok yardımcı oluyorlar:)
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
Will do, Thx...
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5alt çarpımsallıkMehmet Şahin
5 +4bir uzmana danışınsevinc altincekic
5cardinalityLeyal


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
alt çarpımsallık


Explanation:
multiplicative : çarpımsal
http://matematik.baskent.edu.tr/
Matematik Terimler Sözlüğü
http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...
EUROPA > European Commission > Eurostat > Research in Official Statistics
ISI glossary of statistical terms

çarpımsallık

Ders İçeriği
... yöntemleri. Çarpımsallık, toplamsallık, Thevenin ve Norton teoremleri.
Dinamik devrelerin incelenmesi: Durum değişkenleri yöntemi. ...
venus.sis.itu.edu.tr/icerik.php?subj=ELH&crse=211 - 3k

| Mersin Üniversitesi |
... MAT 411 CEBİRDEN SEÇME KONULAR I (Seçmeli). Aritmetik Fonksiyonlar.
Aritmetik fonksiyonlar ve çarpımsallık. Euler phi-fonksiyonu. ...
www.mersin.edu.tr/akademik/fenedebiyat/ matematik/dersicerigi.php - 47k -
....
...

sub : alt


Mehmet Şahin
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
3 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Senem Mintaş: TDK "Matematik Terimleri Sözlüğü" sayfa 60, basım yılı 1983
10 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  shenay kharatekin: ÇOK GÜZEL BİR YAKLAŞIM
11 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Ali YANDIK
1 day15 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  senin
2 days1 hr
  -> Teşekkür ederim

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bir uzmana danışın


Explanation:
Bu matematikte kullanılan özel bir terim, redhouse submultiple için tam bölen demiş. Buradan bir şey üretmek zor. Internette türkçe karşılığı da yok. bu nedenle ya üniversitelerin matematik bölümlerine başvurmanızı ya da matematik sözlüğü kaynaklı, ama terimi olduğu haliyle verebilen bir arkadaşa güvenmeniz gerekir.
Mehmet arkadaşın yaptığı gibi bir terim üretmek doğru olmayabilir, ki sağlamasını yapınca "alt çarpımsallık" diye de bulunamıyor internette.. Her şey de internette bulunacak diye bir durum yok. Geçenlerde benim de böyle bir şey başıma geldi, terim internette yok, elimdeki sözlüklerde de yok, bir üniversite hocasına başvurdum ve doğru karşılığı bu biçimde buldum. Merak etmeyin, çok yardımcı oluyorlar:)

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 5
Grading comment
Will do, Thx...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz: Exactly
20 mins
  -> thanks:-)

agree  Mehmet Şahin: http://www.istanbul.edu.tr/fen/matematik/cakalli.htm ---- Prof.Dr. Hüseyin ÇAKALLI----İ.Ü. Fen Fakültesi Matematik Bölümü ----Bu konuda yazıları ve çalışmaları var gibi görünüyor-----Belki kendisine sorulabilir.
47 mins
  -> iyi fikir

agree  Emine Fougner
3 hrs
  -> thanks:-)

agree  shenay kharatekin: YILDIZ DA MATEMATİKÇİ YARDIMCI DOCENT ARKADAŞIM, SANIRIM O BİLİYORDUR.
11 hrs

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cardinality


Explanation:
kardinallik

*submultiplicivity* nin eş anlamlısı *cardinality*. Bu terim, Türkçe'de de cardinality (veya kardinallık) diye geçer....

> .... Cardinality, also called submultiplicity....
http://www.starspring.com/universe/diamond/diamond.html

> ....Cardinality bir varlığın diğeri...
http://kavak.cs.hun.edu.tr/vtturkce/PowerSoft/DataArchitect/...

> ....Buna kŸmenin eleman sayýsý (cardinality)...
www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ kitaplar/ilkmat/unite6.doc

Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Senem Mintaş: Matematik alanım olmadığı için haddim olmadan TDK "Matematik Terimleri Sözlüğü'ne" atıfta bulunacağım. Cardinality, sayallık veya kardinallik olarak Türkçeleştirilmiş[Sayallık kümenin sayal sayısı o d bir kümenin kaç öğesi olduğunu belirten sayı demekmiş]
2 hrs

neutral  shenay kharatekin: Uzmanına sordum. Alt çarpımsallık olduğunu söyledi.
20 hrs