KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

lull heating

Turkish translation: ara ısınma


06:12 Mar 5, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: lull heating
Basınçlandırma,hidrofor sistemlerinde kullanılmakta
BurakB
Turkish translation:ara ısınma
Explanation:
hidroforun basacağı suyun yalıtım yetersizliği vesair sebeplerle kaybettiği sıcaklığı yeniden yakalayabilmesi için sistemin ısıtma devresinin devreye girmesi
Selected response from:

Nezih Doğu
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ara ısınma
Nezih Doğu
5ara ısıtmashenay kharatekin
5"lull", İngilizce sözlükte;Adil Sönmez
4 +1lull= Fasıla, Durgun, Ara
1964


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lull= Fasıla, Durgun, Ara


Explanation:
Bu fasıla ısıtması veya ara ısıtma gibi bir şey olabilir ve eğer lull
Lull diye yazılmışsa şahıs ismi olabilir
yani Lull ısıtması olabilir. Bazı durumlarda düzeneği icat eden patent sahibi teknik kişinin ismiyle anılabilir.
Aşağıdakiler bununla ilgili değil ama Lull adının özel isim olarak vurgulanmasını içeriyor, birden çok Lull olabilir.



Footcandle

The density of light striking an object; the result of one lumen striking one square foot; an English system measure of illuminance at a point on a surface, equivalent to about 11 lux. (Lull, 90)

Humidistat

A control "thermostat" which senses relative humidity instead of temperature. (Lull, 91)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 19:17:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Not : lull rüzgarın kesilmesi anlamına da geliyor acaba burada vantilatör sisteminde durma sonucu ısınma olabilir mi ? Tabi kesin bir şey söyleyemiyorum. Cümle ve metin olsa daha iyi bir çevap verilebilir.

1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
12 hrs
  -> Sağolun Emine hanım

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"lull", İngilizce sözlükte;


Explanation:
1) sooth or send to sleep gently, 2)deceive (a person) into confidence, 3) allay usually by deception, 4) A) abate or fall quiet, B) a temporary quiet period in a storm or in any activity
anlamlarına ve
buradan da, konuya bağlı olarak;
"geçici olarak çalışılmayan dönem";

ve "lull heating' teknolojisi ile ilgili olarak;
"dış hava sıcaklığı kompenzasyonlu ısıtma"
anlamına gelmektedir.

Dikkatleri, özellikle, uygulamada; "kompenzasyonlu" teriminin kullanıldığı çekmek isiterim.




Adil Sönmez

21 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ara ısınma


Explanation:
hidroforun basacağı suyun yalıtım yetersizliği vesair sebeplerle kaybettiği sıcaklığı yeniden yakalayabilmesi için sistemin ısıtma devresinin devreye girmesi

Nezih Doğu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bulent Aker
50 days
  -> Teşekkür ederim

agree  Özden Arıkan
1189 days
  -> Teşekkür ederim

158 days   confidence: Answerer confidence 5/5
ara ısıtma


Explanation:
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası lull ara
İş Dünyası lull geçici sessizlik
İş Dünyası lull ticari faaliyetin geçici olarak durgunlaştığı dönem
İş Dünyası lull teskin etmek
İş Dünyası lull uyuşturmak
İş Dünyası lull uyutmak
İş Dünyası lull sükun bulmak

KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası heating ısıtıcı
İş Dünyası heating kızıştırıcı
İş Dünyası heating tahrik edici
İş Dünyası heating ısıtma
İş Dünyası heating teshin




    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4