KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

boiler shunt

Turkish translation: kazan şöntü


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boiler shunt
Turkish translation:kazan şöntü
Entered by: Özden Arıkan

06:13 Mar 5, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: boiler shunt
Hidrofor sistemlerinde kullanılmakta
BurakB
Kazan şöntü Şönt sargı
Explanation:
THERMOSTREAM TEKNOLOJİSİ (Şönt Pompasız Sistem)
BUDERUS thermostream teknolojisi kazan içinde dönüş suyu sıcaklığını yüğkselterek, yoğuşma olmaksızın çalışmayı sağlar. Verim % 96.5'a kadar çıkar. ISISAN BUDERUS Ecostream kazanlar şönt pompaya ve bununla beraber kullanılması gereken vana, çekvalf vb. tesisat malzemelerine ihtiyaç duymadığından ilk yuatırım ve işletme

Şönt sargı ...




Tam cümle olsaydığı daha iyi bir çevap olabilirdi

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-05 10:33:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Yani şönt pompa olabilir (En yüksek ihtimal ) veya alternatif olarak sisteme bağlı elektrik devresi (Şönt sargı olabilir)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-05 12:58:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Şönt kelimesi shunt karşılığı olarak tüm sözlüklerde vardır saptırma, paralel, saptırma sargısı (motorda ) geçtiği gibi en çok ve tüm sözlüklerde ŞÖNT olarak geçer soruyu soran arkadaş Tayfun sen bu konuda ne uydurursun demiyor, çevirmenin istediği her zaman için piyasada ve teknik olarak yaygın ne kullanıldığıdır, bu kelime şönt teknik tercüme konusunda deneyimli olmayanlar için belki yabancı olabilir ama ünivedisteler dahil her yerde bu kullanlır. Burada en yüksek ihtimal şönt pompasının kastedildiği ama belki motor ve bir şönt sargı vb olabilir benim yardım veren bir çevirmen olarak görevim sadece ne kullanıldığını ve ne olabileceğini vermektir. Yoksa INISIYATÖRLÜK yapmak değildir. Bu bir yardımdır kimse kimseye yardım etmek zorunda değildir. Her zaman için Bilmiyorsan gönderde çeviriyi ben yapayım !!! demek mümkündür! Ama tecrübe ve bilgisi olan bir çevirmen yardım etti diye böyle suçlanamaz ve insanlık dışı hareketlere maruz bırakılamaz. Ardında açıkca ÇIKAR olduğu görülen bir davranışı sanırım kimse desteklemiyor
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Kazan şöntü Şönt sargı
1964
5"shunt"; mühendislikte isim olarak,Adil Sönmez
5kazan paralel devre, tali devresevinc altincekic
4Talî kazan devresi
Nezih Doğu
3kazan boru hattıshenay kharatekin


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kazan şöntü Şönt sargı


Explanation:
THERMOSTREAM TEKNOLOJİSİ (Şönt Pompasız Sistem)
BUDERUS thermostream teknolojisi kazan içinde dönüş suyu sıcaklığını yüğkselterek, yoğuşma olmaksızın çalışmayı sağlar. Verim % 96.5'a kadar çıkar. ISISAN BUDERUS Ecostream kazanlar şönt pompaya ve bununla beraber kullanılması gereken vana, çekvalf vb. tesisat malzemelerine ihtiyaç duymadığından ilk yuatırım ve işletme

Şönt sargı ...




Tam cümle olsaydığı daha iyi bir çevap olabilirdi

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-05 10:33:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Yani şönt pompa olabilir (En yüksek ihtimal ) veya alternatif olarak sisteme bağlı elektrik devresi (Şönt sargı olabilir)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-05 12:58:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Şönt kelimesi shunt karşılığı olarak tüm sözlüklerde vardır saptırma, paralel, saptırma sargısı (motorda ) geçtiği gibi en çok ve tüm sözlüklerde ŞÖNT olarak geçer soruyu soran arkadaş Tayfun sen bu konuda ne uydurursun demiyor, çevirmenin istediği her zaman için piyasada ve teknik olarak yaygın ne kullanıldığıdır, bu kelime şönt teknik tercüme konusunda deneyimli olmayanlar için belki yabancı olabilir ama ünivedisteler dahil her yerde bu kullanlır. Burada en yüksek ihtimal şönt pompasının kastedildiği ama belki motor ve bir şönt sargı vb olabilir benim yardım veren bir çevirmen olarak görevim sadece ne kullanıldığını ve ne olabileceğini vermektir. Yoksa INISIYATÖRLÜK yapmak değildir. Bu bir yardımdır kimse kimseye yardım etmek zorunda değildir. Her zaman için Bilmiyorsan gönderde çeviriyi ben yapayım !!! demek mümkündür! Ama tecrübe ve bilgisi olan bir çevirmen yardım etti diye böyle suçlanamaz ve insanlık dışı hareketlere maruz bırakılamaz. Ardında açıkca ÇIKAR olduğu görülen bir davranışı sanırım kimse desteklemiyor


    Reference: http://www.muhendislik-isi.com/buderus/esnemeli.html
    Reference: http://www.erhanteke.4mg.com/is/yazilar/frenmotorlari/
1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxallingus: Boiler shunt'ın "sargı" ile bir ilgisi yok! Türkçe'de şönt diye bir kelime yoktur!!!
3 hrs
  -> Öylemi Şönt diye bir kelime 30 yıldır var ! BİR ÇEVİRMENİN GÖREVİ NE KULLANILIYORSA ONU BİLMEKTİR, UYDURUKÇULUK DEĞİL

agree  Taner Göde: WOW! 1-0 Hem de penaltıdan!
1 day42 mins
  -> Sağolun, Bazıları hem teknik jargon bilmiyor hemde kasıtlı olarak kişisel saldırılar yapıyor, aslında asıl mevzu çıkar ama buradaki yardımın insani özelliklerini kavrayamıyorlar

disagree  sevinc altincekic: türkçe arkadaşlar, her şeyin çaresi vardır
1 day8 hrs
  -> açaba konuyla ilgili bir bilginiz var mı ? Eğer türkçe kullanılacak bir şey olsa ben ne kullanılacağını bilirim, Grubunuz meyve vermeğe başladı sanırım !!!

agree  Umit Altug: Yeni bir terim önermek isteyen bunu ancak kendi telif eserinde yapabilir. Profesyonel çeviri piyasada geçerli olan terminolojiye uymak zorundadır-beğensek de beğenmesek de.
1 day9 hrs
  -> Sağolun, ama zaten amaç kelime değil burada terim adı altınta size bana tüm işin ustaların saldırılıyor, isteyen edepli şeklid aşağıda alternatif önerebilirdi kimseyi hainlikle suçlamadan ama amaç belli

agree  xxxNilgun Ozcan: okuyan anlamayacak olduktan sonra şönt için ayrı kelime yaratmanın manası yok bence de
15 days
  -> Evet, sonuç olarak anlaşılırlıktan amaç Okuyanın teknik kişinin anlamasıdır, sokaktaki kişinin değil.

agree  Özden Arıkan
1211 days
  -> Sağolun bu tartışmaların devamını en eski forum yazılarında okuyabilirsiniz (Hala orada duruyor)

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kazan paralel devre, tali devre


Explanation:
Arkadaşlar, işimiz bu kadar kolay olsaydı bize ne gerek olacaktı? varsa var. doğru mu kullanılıyor size ona bakın, üstelik elinizin altında bir çevirmenin olmazsa olmaz olması gereken redhouse sözlüğüne bakma zahmetine bile katılmazsanız ben size daha ne diyeyim???


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 15:20:10 (GMT)
--------------------------------------------------

zahmetine katlanmazsanız olacaktı, pardon. ama insanı da bu kadar kızdırmaya ne gerek var

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Taner Göde: sizin de çeviriniz doğru, ama piyasada, mağazalarda ve teknisyenlerin dilinde (jargon) "şönt" yaygın olarak kullanılıyor. Ben de öz Türkçe kullanma taraftarıyım fakat ne yazık ki Devlet bile kendi kuralını yıkıyor, "ecnebi kelime" kullanıyor. Selam, Taner
7 mins
  -> piyasada, mağazada, jargonda kullanılması doğru kullanıldığı anlamına gelmez, tıpta da operasyon denir, ama ameliyat da türkçedir. mesele karşılığı varsa onu kullanmaktır zaten.

agree  Gaye Terzioglu-Booth
9 mins

disagree  1964: Bak arkadaşım ne PARALEL kelimesi ve ne de TALİ kelimesi TÜRKÇE DEĞİL!Ben grup halinde yapılmaya çalışılanın farkındayım hiç uğraşmayın, hele bilmediğiniz konularda
26 mins

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"shunt"; mühendislikte isim olarak,


Explanation:
İngilizce sözlüklerde;
1)bir tarafa döndürme, saptırma, 2) tren makası
Türkçe Sözlüklerde;
1)bir yana döndürmek, yan yol, yan hat,
Türkçe teknik sözlükte;
1) yan kol
fizikte, fiil olarak;
İngilizce sözlüklerde;
akımın saptırılması için bir yapı unsuru ilave edilmesi
anlamlarına ve

"boiler shunt"; kazan saptırma parçası (sistemi, kazan tertibatı)
anlamalarına gelir.

"Şönt", Türkçe olmasa da Türkçe'de, özellikle elektrikte kullanılmaktadır.

Adil Sönmez

21 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Talî kazan devresi


Explanation:
Birbirine giren dostlara yaptığım uyarılar ne yazık ki forumun kapanması ile kaybolup gitti. Tekrar etmek isterim. Bu tartışmaların zemini KudoZ olamaz. Üstelik merak ederim, hayatınızda hiç hidrofor gördünüz mü? İşleyişini bilir misiniz? Bırakın kısır çekişmeleri artık, lütfen

Nezih Doğu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

158 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kazan boru hattı


Explanation:
bence böyle

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-11 00:52:58 (GMT)
--------------------------------------------------

KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası shunt bir yana dönüş
İş Dünyası shunt yan hat / yol
İş Dünyası shunt cereyanı ayıran tel
İş Dünyası shunt paralel devre
İş Dünyası shunt bir yana döndürmek
İş Dünyası shunt yolunu değiştirmek
İş Dünyası shunt başından atmak
İş Dünyası shunt taşıt araçlarının arka arkaya çarpışması
İş Dünyası shunt manevra
İş Dünyası shunt atma



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4