KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

pointing hands

Turkish translation: el işaretleri


18:55 Mar 8, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / manual
English term or phrase: pointing hands
....indicated by miniature pointing hands, shading or legend şeklinde geçiyor. Ne olduğunu anladım aslında ama türkçede bunun bir karşılığı var mı onu bilmiyorum
mustafa karabiber
Turkish translation:el işaretleri
Explanation:
günlük hayattan garsona el işareti gibi şeyler çağrıştırsa da lejant ve gölgelendirme ile aynı yerde geçtiğinde bence el işaretleri kullanılmalı. buna çeviride bir isim veriliyor mu bilmiyorum ama bazen birden fazla kelimeden oluşan terimlerde kelimeler yer değiştirir ve hem anlam daha iyi verilmiş olur hem de söyleyiş güzelliği ortaya çıkar.
Selected response from:

Cagdas Karatas
Turkey
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3el işaretleri
Cagdas Karatas
4 +2el şeklindeki işaretler
Karahan Sisman
4 +2işaret eden eller
Istanbul Trans


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
el işaretleri


Explanation:
günlük hayattan garsona el işareti gibi şeyler çağrıştırsa da lejant ve gölgelendirme ile aynı yerde geçtiğinde bence el işaretleri kullanılmalı. buna çeviride bir isim veriliyor mu bilmiyorum ama bazen birden fazla kelimeden oluşan terimlerde kelimeler yer değiştirir ve hem anlam daha iyi verilmiş olur hem de söyleyiş güzelliği ortaya çıkar.

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 32
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
50 mins
  -> teşekkürler

agree  chevirmen: http://www.designofsignage.com/application/symbol/hands/larg...
5 hrs
  -> teşekkürler

agree  transnirvana
3 days10 hrs
  -> teşekkür ederim

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
işaret eden eller


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2007-03-08 19:51:18 GMT)
--------------------------------------------------

Hani küçük işaret eden el simgeleri var ya, onlardan bahsedildiğini düşünüyorum.

Istanbul Trans
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chevirmen: http://www.designofsignage.com/application/symbol/hands/larg...
6 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  transnirvana
3 days11 hrs
  -> teşekkür ederim..

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
el şeklindeki işaretler


Explanation:
Bu kullanım hem el işaretleri hem de işaret eden elleri kapsıyor sanırım. Ayrıca bir karışıklığa da mahal vermez diye düşünüyorum.

Karahan Sisman
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
1 day23 hrs
  -> sağolun...

agree  transnirvana
2 days9 hrs
  -> teşekkür ederim...