KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

pushbutton

Turkish translation: buton


13:04 May 31, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mechanical
English term or phrase: pushbutton
basma düğme karşılığı biraz kulağımı tırmaladı daha terminolojik bir karşılığı var mı acaba
xxxbestof1453
Turkish translation:buton
Explanation:
Push button: Basma düğme, basmalı düğme, basmalı anahtar, elektrik düğmesi, buton.

Sıfat olarak kullanılacaksa tuşlu, düğmeli ya da basma düğmeli.

Bence buton daha uygun, çünkü "butona basmak" daha yaygın bir şekilde kullanılıyor.

Selected response from:

shule
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Tuş
Ali Osman TEZCAN
4 +3butonshule
4 +2puşbuton
1964
4 +1Pushbutton
serdar


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
puşbuton


Explanation:
sadece düğme deseniz yeter

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 13:11:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Basmalı düşmede deniyor puşbuton Nuriözbalkanda var ama benim pek içime sinmiyor. Çok çeşitli düşmeler varsa belki karışmasınlar diye puşbuton veya basmalı dügme denilebilir.Yoksa düğme yeterli olabilir.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 14:28:15 (GMT)
--------------------------------------------------

İnternet üzerinde örnekler
puşbuton toplam 6 adet referans
http://www.nassetti.com.tr/urunler_mgs_gt.html
..
docs.us.dell.com/docs/systems/ban_gx1/ tu/ref_ldt/technica.htm - 25k

Basmalı düğme sadece 1 tane var.
Düğme çok var ama herşeye düğme çok çeşitli olduğundan kriter teşkil etmez
aratırma puşbuton\'da kullanılıyor mu diye

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 21:17:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Puşbuton tuş değildir sanırım tuş ile düğme arasındaki fark malum

1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
7 hrs
  -> Sağolun

agree  xxxAVRASYA
2 days18 hrs
  -> sağolun

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
buton


Explanation:
Push button: Basma düğme, basmalı düğme, basmalı anahtar, elektrik düğmesi, buton.

Sıfat olarak kullanılacaksa tuşlu, düğmeli ya da basma düğmeli.

Bence buton daha uygun, çünkü "butona basmak" daha yaygın bir şekilde kullanılıyor.



shule
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wish
7 mins
  -> teşekkürler

agree  b_gai
4 hrs
  -> teşekkürler

agree  Emine Fougner
6 hrs

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Pushbutton


Explanation:
Basmalı düğme veya puşbuton olabilir.

serdar
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Tuş


Explanation:
"Tuş'a basınız."
"Klavyenin tuşları"
gibi örnekleri dikkate alarak kullanınız.

Bunun tam karşılığıdır.


Ali Osman TEZCAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNilgun Ozcan: tuş veya buton demek yeterli olacaktır, illa basma veya itme demeye gerek oldugunu sanmıyorum. "puşbuton" biraz fazla kulak tırmalıyor gercekten
53 mins

agree  Gaye Terzioglu-Booth: *sigh* yine bir cevirmenin azizligine ugramis Turkce Pushbutton - puºbuton :(
6 hrs