KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

backup

Turkish translation: Tabla yedeği


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:backup
Turkish translation:Tabla yedeği
Entered by: 1964

22:56 May 31, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mechanical
English term or phrase: backup
There is a tray backup in the transfer between tray-carriage and tray-stacker. The trayhandling has been stopped.

First remove tray backup manually and resart the trayhandling./*R*/If the backup appears again - Call for electric fitter or engineer!/*R*/Please check:

cümlesini bağlam olarak kullanabilirsiniz, teşekkür ederim
xxxbestof1453
Tabla yedeği
Explanation:
burada yedekleme olduğu görülüyor
tabla beslemede
besleme haznesi dolabı olduğuna göre ve bu cümleye göre destek değil
yedek (arkadan gelen tabla)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 23:12:14 (GMT)
--------------------------------------------------

şimdi oldu...yedek tabla veya table yedeği


Yani aynı şarjörde namluda nasıl mermi oluyorsa onun gibi


(Bağlamı aynı soru üzerinde verebilirsiniz, tercih secenekleri arasında olmalı , ayrı soru sormasanız da olur )
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Tabla yedeği
1964
5ÇAPAK aşağıdaki açıklamayı dikkatlice inceleyiniz.
Ali Osman TEZCAN


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Tabla yedeği


Explanation:
burada yedekleme olduğu görülüyor
tabla beslemede
besleme haznesi dolabı olduğuna göre ve bu cümleye göre destek değil
yedek (arkadan gelen tabla)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 23:12:14 (GMT)
--------------------------------------------------

şimdi oldu...yedek tabla veya table yedeği


Yani aynı şarjörde namluda nasıl mermi oluyorsa onun gibi


(Bağlamı aynı soru üzerinde verebilirsiniz, tercih secenekleri arasında olmalı , ayrı soru sormasanız da olur )

1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ruyem
13 mins
  -> sağolun

agree  AZRA AKARTUNA
14 hrs
  -> sağolun

agree  Emine Fougner: you're on top of it-as always!
1 day9 hrs
  -> Thanks

agree  xxxAVRASYA
2 days8 hrs
  -> sağolun

agree  shenay kharatekin
308 days

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ÇAPAK aşağıdaki açıklamayı dikkatlice inceleyiniz.


Explanation:
AŞAĞIDAKİ ÇEVİRİYİ DİKKATLİCE İNCELEYİNİZ:

"Tabla taşıyıcı ile tabla istifleyici arasındaki taşıma sırasında tablanın hareket kanalına yabancı bir madde (çapak) sıkışmıştır. Tabla taşıması -bu yabancı madde tarafından- durdurulmuştur

Önce tabla kanalına sıkışan yabancı maddeyi el ile çıkarınız (temizleyiniz) ve tabla taşımasını yeniden başlatınız. /*R*/ Eğer yeniden yabancı madde görülürse, elektrik tesisatçısını veya elektrik mühendisini çağırınız! /*R*/Lütfen şunları kontrol ediniz:"


İşlev şudur:
TABLANIN HAREKET KANALLARINA YABANCI MADDELER (buna kısaca "çapak" diyebilirsiniz) SIKIŞMAKTA VE HAREKETİ DURDURMAKTADIR. KONU, BU SIKIŞAN YABANCI MADDENİN TEMİZLENEREK TABLANIN YENİDEN ÇALIŞTIRILMASIDIR. MUHTEMELEN BU YABANCI MADDE SİZİN KONUNUZA UYGUN OLARAK "SAKIZ" OLABİLİR. EĞER SIKIŞAN MADDE BİR CİNS İSE VE KESİN OLARAK ADI DA BELLİ İSE ONUN ADINI KULLANMAYI TERCİH EDİNİZ.

BU ÇEVİRİ, SÖZLÜKLERİN İÇİNE SIKIŞIP KALARAK ÇEVİRİ YAPILAMAYACAĞININ BİR ÖRNEĞİDİR. BU NEDENLE SÖZLÜKLERE BAKARAK DEĞİL İŞLEVE BAKARAK BU ÇEVİRİYİ SINAMANIZI ÖNERİRİM.

KOLAY GELSİN...



Ali Osman TEZCAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1964: Tabla çapağı mı ? Yani bukadar imkansız bir yorum biraz fazla zorlama. Acaba çapağın burada ne işi var, bu CNC tezgahı değil talaş kaldırma işlemi yapılmıyor sadece yedek plaka sıkışıyor
6 hrs