KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

stream flow

Turkish translation: sıvının düzgün akışı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stream flow
Turkish translation:sıvının düzgün akışı
Entered by: Taner Göde

11:12 Nov 8, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: stream flow
"A good stream-flow of the fluid"

"stream flow" için akarsu akımı ya da akarsu akışı denmiş ama burada bahsedilen bir valf. stream flow burada tam olarak nasıl karşılanabilir?
barisozyurt
sıvının düzgün akışı
Explanation:
Sıvının boru veya valf içinden, giriş ve/veya çıkışından düzgün akışı.

Değişik referanslar var: http://www.google.com/search?complete=1&hl=en&q=sıvının düzg...
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4sıvının düzgün akışı
Taner Göde
5 +1akış oranı/miktarı
Mustafa Er (BSc MA)
4 +2akış
chevirmen
4 +1duraksız akış
ATIL KAYHAN
5boşaltma/tahliye
Nahit Karataşlı


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
akış oranı/miktarı


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
14 mins
  -> teşekkürler

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
sıvının düzgün akışı


Explanation:
Sıvının boru veya valf içinden, giriş ve/veya çıkışından düzgün akışı.

Değişik referanslar var: http://www.google.com/search?complete=1&hl=en&q=sıvının düzg...

Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilhan Gadis
7 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  aggelpan
1 hr
  -> Teşekkür ederim.

agree  selma dogan: katılıyorum ama sıvının değil akışkanın demek lazım. fluid, gaz da olabilir.
3 hrs
  -> Evet ama o zaman da "akışkanın düzgün akışı" olur, bu da anlam kargaşası yaratır diye düşündüm, o nedenle sıvı dedim, ama gaz da olabilir tabi, duruma göre de o zaman sıvı yerine gaz yazilabilir ("gazın düzgün akışı"). Teşekkür ederim.

agree  mustafa karabiber
1 day7 hrs
  -> Teşekkür ederim.

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
akış


Explanation:
Uygun sıvı akışı. Sadece akış yeterli.


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=define%3A+stream+flo...
chevirmen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 50

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mine Lorca
3 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Ali Bayraktar
11 hrs
  ->  Teşekkürler

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
boşaltma/tahliye


Explanation:
The water discharge that occurs in a natural channel. A more general term than runoff, stream flow may be applied to discharge whether or not it is affected by diversion or regulation


    Reference: http://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/f...
Nahit Karataşlı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 44

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
duraksız akış


Explanation:
"Stream flow" veya "streaming flow", akiskanin duraklama yapmadan (akarsu gibi) akmasini tanimlar. Ayni tanimlama, IT alaninda da kullaniliyor, "streaming data" gibi.
Alternatif: duraklamasız akış

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
213 days