KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

dry back boiler

Turkish translation: yarım borulu kazan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dry back boiler
Turkish translation:yarım borulu kazan
Entered by: Nahit Karataşlı

15:37 Mar 12, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: dry back boiler
It is stated in a technical book about boilers. The book includes too many details so I couldn't find the exact match a few words. Thanks.
Miraç Rüzgar Güçdemir
Turkey
yarım borulu kazan
Explanation:
yarım borulu kazan

Alfa Teknik Terimler Sözlüğü Sf. 403

--------------------------------------------------
Note added at 22 saat (2008-03-13 14:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

Aşağıdaki bağlantıda, kuru (yarım borulu) ve yaş (tam borulu) tipteki
kazanların görsel bir açıklaması mevcut. Sanırım Nuri ÖZBALKAN'ın ne demek istediği açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde belirtilmektedir.

http://www.energysolutionscenter.org/BoilerBurner/Eff_Improv...
Selected response from:

Nahit Karataşlı
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kuru sırtlı kazanAli Bayraktar
5 +1yarım borulu kazan
Nahit Karataşlı
4kurutma kazanı/fırını
aydin kaya
1sözlüklerden tanımlar
Selcuk Akyuz


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kuru sırtlı kazan


Explanation:
http://www.tureng.com/sozluk/dry back/2/ceviri.html

Ali Bayraktar
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış
26 mins
  -> Teşekkür ederim,

neutral  Selcuk Akyuz: kuru sırtlı kazan için bir tek referans gösterebilir misiniz? Tabii tureng haricinde. Güven seviyeniz bence bu cevap için çok iddialı ve de yanıltıcı
44 mins
  -> sektörel bir şey bu selçuk bey, bir kazan ustasına sorarsanız bu cevabı alırsınız

agree  yelken: ancak bu isi yapan isletmelerde kazan yerine sistem de kullaniliyor,ulkemizde yaygin olmayan somine arkasina montajli isitici sistemleridir
2 days8 hrs
  -> Teşekkür ederim,

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kurutma kazanı/fırını


Explanation:
genelde terimle ilgili kağıt endüstrisinden sonuçlar çıkıyor, bundan hareketle karşılığın bu olcağını düşündüm

aydin kaya
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 1

56 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
sözlüklerden tanımlar


Explanation:
McGraw Hill, Dictionary of Engineering

dry-back boiler: See scotch boiler.

scotch boiler [MECH ENG] A fire-tube boiler with one or more cylindrical internal furnaces enveloped by a boiler shell equipped with five tubes in its upper part; heat is transferred to water partly in the furnace area and partly in passage of hot gases through the tubes. Also known as dry-back boiler; scotch marine boiler (marine usage).

scotch marine boiler: See scotch boiler.


Firuzan Baytop, Yapı Sözlüğü

Scotch boiler --> fire tube boiler

fire tube boiler: duman (alev) borulu kazan


TTMD'nin Tesisat Sözlüğü (zannederim yayından kaldırıldı)

scotch boiler: iskoç tipi kazan

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 51
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
yarım borulu kazan


Explanation:
yarım borulu kazan

Alfa Teknik Terimler Sözlüğü Sf. 403

--------------------------------------------------
Note added at 22 saat (2008-03-13 14:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

Aşağıdaki bağlantıda, kuru (yarım borulu) ve yaş (tam borulu) tipteki
kazanların görsel bir açıklaması mevcut. Sanırım Nuri ÖZBALKAN'ın ne demek istediği açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde belirtilmektedir.

http://www.energysolutionscenter.org/BoilerBurner/Eff_Improv...

Nahit Karataşlı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Bu kadar. Nuri Özbalkan acaba hayatta mıdır?
9 hrs
  -> Sağolun Taner Bey.

neutral  Selcuk Akyuz: Özbalkan'ın sözlükleri iyidir, kapsamlıdır ama önerdiği karşılıklar "yarım borulu kazan" örneğinde olduğu gibi bazen yalnızca kendi sözlüklerinde bulunur. Nedense Google, "yarım borulu kazan"dan bihaber!
12 hrs
  -> Haklısınız, sanırım o da Google'ın sorunu. Yeteri kadar güncel değiller demekki!...