KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

condenstop

Turkish translation: Condesation stop - yoğuşma önleyici


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:condenstop
Turkish translation:Condesation stop - yoğuşma önleyici
Entered by: 1964

19:54 Oct 15, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mechanical
English term or phrase: condenstop
bahsettiğim Nötrleştirme Tesisi içerisinde Armatür ve Aksesuarlar bölümü içerisinde geçen bir eleman. Kesif önleme tertibatı gibi bir ifade kullanılabilir mi?
hasene
Turkey
Condesation stop - yoğuşma önleyici
Explanation:
Daha çok Marka ismine benziyor
Kondenstop

Condenstop
Lantor Condenstop, Lantor® CondenStop is specially designed to control condensation
and prevent dripping water in non-insulated metal buildings. ...
www.lantor.nl/construct/condenstop.html - 5k - Önbellek - Benzer sayfalar

Lantor Construction
... requirements in ceilings and floors. Structural solutions
for Applications in the Construction industry includes: ...

REsmi http://www.lantor.nl/construct/fr_constr/frame_cons.html
www.lantor.nl/construct/construction.html - 3k - Önbellek - Benzer sayfalar
[ www.lantor.nl alanından daha fazla sonuç göster ]

http://www.lantor.nl/construct/fr_constr/frame_cons.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 05:35:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Erhan bey ben Yoğuşmayı sözlük açıp bakmıyorum zaten yüzlerce kere kullanılmış bir terim, yüksek lisans tezi gibi referanslı yanıtlara gelince o soran arkadaşa yarıdmcı olmak için ve araştırma yapmadan yanıt vermek bazı durumlarda soru sorana karşı yapılan bir yanlışlıktır aksi doğru değil.
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Sayın Torunoğlu'na laf yok
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +5kondansasyon / yoğunlaşma önleyici
Gamze Ozfirat
3 +4Condesation stop - yoğuşma önleyici
1964
5yoğuşma (yoğuşturma) başlığıAdil Sönmez
5(bak. T. Torunoğlu'nun teklifi)Tevfik Turan
5kondenstoperhan ucgun
5 -1Tayfun Bey'e laf olmadıgı dogru daerhan ucgun


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
kondansasyon / yoğunlaşma önleyici


Explanation:
"conden" kısmı condensation'dan geliyor gibi. Bir de "buğu" anlamına gelir ya.

Gamze Ozfirat
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
7 mins
  -> Sağolun Tayfun Bey

agree  Emine Fougner
27 mins
  -> Sağolun

agree  Önder Öztürkçü
39 mins
  -> Sağolun

agree  lagunali
48 mins
  -> Teşekkür ederim

agree  erhan ucgun: tüğrkçesi dogru, ama kondenstop diyorlar
8 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Condesation stop - yoğuşma önleyici


Explanation:
Daha çok Marka ismine benziyor
Kondenstop

Condenstop
Lantor Condenstop, Lantor® CondenStop is specially designed to control condensation
and prevent dripping water in non-insulated metal buildings. ...
www.lantor.nl/construct/condenstop.html - 5k - Önbellek - Benzer sayfalar

Lantor Construction
... requirements in ceilings and floors. Structural solutions
for Applications in the Construction industry includes: ...

REsmi http://www.lantor.nl/construct/fr_constr/frame_cons.html
www.lantor.nl/construct/construction.html - 3k - Önbellek - Benzer sayfalar
[ www.lantor.nl alanından daha fazla sonuç göster ]

http://www.lantor.nl/construct/fr_constr/frame_cons.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 05:35:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Erhan bey ben Yoğuşmayı sözlük açıp bakmıyorum zaten yüzlerce kere kullanılmış bir terim, yüksek lisans tezi gibi referanslı yanıtlara gelince o soran arkadaşa yarıdmcı olmak için ve araştırma yapmadan yanıt vermek bazı durumlarda soru sorana karşı yapılan bir yanlışlıktır aksi doğru değil.

1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108
Grading comment
Sayın Torunoğlu'na laf yok

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
21 mins
  -> Sağolun

agree  Önder Öztürkçü: Yoğuşma daha doğru bir ifade
34 mins
  -> Evet kondensasyon karşılığı yoğuşma yerleşmiştir

agree  Gamze Ozfirat: Markaya benzediği konusunda çok haklısınız.
1 hr
  -> Sağolun bazen bir markadan hareketle ürün piyasası ve türü oluşuyor

agree  Tevfik Turan: "Yoğunlaşma" (consentration) bir sıvının kıvamının koyulaşmasını hatırlatıyor. Sözlüklerde bulamadım, ama "condensation" için "yoğuşma" kullanılıyorsa, ne alâ. Halk arasında "terleme" denir. Ayrıca, bir "tertibat" değil, bir plastik kaplama söz konusu.
2 hrs
  -> Yoğuşma kullanılıyor pek ala, ama ürün ismi olarak kondestop da diyebilir

disagree  erhan ucgun: kondenstop diye öyle bir girmiş ki sektöre çıkarabilene aşkolsun, siz ki çoğu şeyi aynen kullanalım dersiniz
8 hrs
  -> Öylemi peki Gamze arkadaşta aynı türkçe terim önermiş eğer bu disagree sebebeniz ise neden bana disagree ediyorsunuz da diğerlerine etmiyorsunuz ?

agree  Ayse White: Tayfun Bey'e yardımları ve referansları için teşekkür etmek lazım. Hangimiz şurada onun gibi araştırıp cevap veriyoruz allah aşkına. Tayfun Bey, siz laflara aldırış etmeyin ve doğru bildiğiniz yolda gidin.
22 hrs
  -> Çok teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(bak. T. Torunoğlu'nun teklifi)


Explanation:
"Kesif önleyici" diyemezsiniz, çünkü "kesif" sıfat olarak "yoğun" karşılığıdır. Burada önleyicinin nasıl olduğu değil, neyi önlediği söz konusu, ki o da havadaki su buharının soğuk metale çarpınca yoğunlaşıp suya dönüşmesi. Bunu metal yüzeyin içindeki bir plastik kaplama önlüyor.

Tevfik Turan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kondenstop


Explanation:
yazın ve bakın... aynen

erhan ucgun
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  turengfr: yazdım, baktım, aynen valla :))
52 mins

disagree  1964: Beyefendi Benim yazdıklarım arasında kondenstop zaten var, c- yerine k- ile yazılabilir, piyasada ingilizcesi kullanılıyor, ama eğer gerekiyorsa terim yoğuşma önleyicidir ve yanıt budur
1 hr
  -> ha görmemişim, o kadar çok referans veriyorsunuz ki cevaplama degil de yükseklisans tezi gibi oluyor, insanlar burda çeviride kullanacak kelime soruyorlar

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Tayfun Bey'e laf olmadıgı dogru da


Explanation:
o zaman aynı şeyi söyleyen Gamze Hanım ilk cevabı vermesine rağmen neden Tayfun Bey, neyse derin mevzular galiba

erhan ucgun
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  1964: Tam aynı şeyi söylemedik Yoğuşma diye yeni bir terimi terim dağarcığınıza ekleyebilirsiniz. Googleda yoğuşma yazıp bir bakın
1 hr
  -> arkadaşım biz çeviriye başladıgımızda googggggggle yoktu daktiloyla da internete baglanılmıyodu, onun icin dagarcıgımız geniştir, sen pek gerek gormezsin artık internet var...

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
yoğuşma (yoğuşturma) başlığı


Explanation:
xxx

Adil Sönmez