KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

Down-Comer

Turkish translation: aşağı akış borusu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Down-Comer
Turkish translation:aşağı akış borusu
Entered by: Emin Arı

09:51 Feb 6, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Environment /WWTP
English term or phrase: Down-Comer
Building a so-called “Down-Comer”, the airlift effect leads to the formation of a roller current in the module, with an optimal utilization of the transferred atmospheric oxygen.
Ebru Kopf
Turkey
aşağı akış borusu
Explanation:
downcomer = pipe or passage to conduct fluids downward, sanırım en yakın anlam bu. Akışkanlar için kullanıldığından, tek başına su borusu eksik kalıyor. Zaten metinde de oksijen gazından bahsediliyor. Gerçekçi ve uygulanabilir çevirisi ile, metnin bağlamıyla alakasız.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-06 12:24:53 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim...
Selected response from:

Emin Arı
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim bu benim düşündüğüme-ama emin olamadığıma- çok yakın
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Gerçekçi / Uygulanabilir
Salih1946
5düşey su borusu/aşağı devir borusuxxxgulakbelen
4 -1aşağı akış borusu
Emin Arı


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
down-comer
Gerçekçi / Uygulanabilir


Explanation:
Uygun ve ihtiyacı karşılayan bir tanım olmasını diliyorum.

Salih1946
United States
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 99

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
down-comer
düşey su borusu/aşağı devir borusu


Explanation:
...


    Reference: http://www.tureng.com/search/down-comer
xxxgulakbelen
Turkey
Meets criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
down-comer
aşağı akış borusu


Explanation:
downcomer = pipe or passage to conduct fluids downward, sanırım en yakın anlam bu. Akışkanlar için kullanıldığından, tek başına su borusu eksik kalıyor. Zaten metinde de oksijen gazından bahsediliyor. Gerçekçi ve uygulanabilir çevirisi ile, metnin bağlamıyla alakasız.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-06 12:24:53 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim...

Example sentence(s):
  • filtreden çıkan gazlar, aşağı akış borusu ile sistemden atılır.
Emin Arı
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 122
Grading comment
Teşekkür ederim bu benim düşündüğüme-ama emin olamadığıma- çok yakın

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  ahmet dundar: çıkış borusu demektir
1 day5 hrs