KudoZ home » English to Turkish » Medical: Dentistry

tooth 44

Turkish translation: Sağ alt birinci küçük azı


11:51 Feb 15, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: tooth 44
"A 63-year old female patient with a non-contributary medical history was referred because of a lateral radiolucency associated with tooth 44."

Yine bu cümlede geçen tooth 44'un türkçe karşılığı nedir? Diş 44 veya 44 nolu diş diye bir şeye rastlayamadım Google'da ama ingilizce sitelerde tooth 44 çok kullanılıyor. Türkçe'ye nasıl geçmiş olabilir bir fikriniz var mı? Teşekkürler..
Yasemin Açıkgün
Turkey
Turkish translation:Sağ alt birinci küçük azı
Explanation:
Ortodontist arkadaşımdan aldığım bilgiye göre 44 numaralı diş, Sağ alt birinci küçük azı dişidir.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-15 14:12:48 GMT)
--------------------------------------------------


Bu dişin, diş hekimleri arasında kullanılan sabit bir numarası olmadığını öğrendim. 44. diş veya 44 numaralı diş denilirse ABD standartına göre başka bir diş tarif ediliyormuş. Diş hekimi arkadaşım en doğru tercümenin, dişin tam açıklamasını yapmak olacağını bildirdi.
Selected response from:

seawalker
Grading comment
Teşekkür ederim..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +344 No'lu dişLeyal
5Sağ alt birinci küçük azı
seawalker
4Lütfen açıklamaya bakın
transnirvana
1 -444 yaş dişi
Cagdas Karatas


Discussion entries: 7





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -4
44 yaş dişi


Explanation:
benim 44 yaş grubunda görülen diş geldi hemen aklıma ama böyle bir dişin varlığından emin değilim. :(

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-02-15 12:02:07 GMT)
--------------------------------------------------

dünya sağlık örgütünün yaş gruplamalarında da 44 yaş grubu (35-44 yaş arasındaki kişileri kapsayan) diye bir grup var, haberiniz olsun.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-15 12:14:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ben 26 yaşıdayım herhalde ağzımda 10 yaşlarından diş vardır :D

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2007-02-15 12:24:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

yasmin hanım nuray hanıma güvenin, 44 no'lu diş olarak var, hatta alt çenede 42,41,31,32,33 numaralı dişler 44,43,34 diye geçiyor google'da.

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leyal: "44 No'lu diş", insanın alt sağ çenesinde yer alır - yaşla ilgisi yoktur.
19 mins
  -> teşekkür ederim

disagree  transnirvana : Bu bir diş numarasıdır
28 mins
  -> teşekkür ederim

disagree  Taner Göde: Hemen aynada dişlerimi saydım, 32 tane çıktı, canım görüyor musun, dişçim bile beni kandırdı
1 hr
  -> :D

disagree  Serkan Doğan: Çağdaş, ne yaptın, diş ağrılarından çok çektik, bir de 44ncü yaş kabusu mu var?.
1 hr
  -> aman abi faili ben olmayayım. zor bir olaymış ben çekmedim daha ama.

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lütfen açıklamaya bakın


Explanation:
Soruyu ilşk gördüğümde aklıma gelen numaralandırmanın Türkiye'de farklı olabileceğiydi. Bizde sevklerden hatırlarsanız diş şemasında numaralar 1-8 arasındadır. Aşağıda iki şemayı da bulabileceğiniz linkleri veriyorum.

Not: Türkçe sevk için Zip'li excel dosyasını indirip DişSevk ya da DişSevkBoş sekmesini tıklayın.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2007-02-15 12:35:40 GMT)
--------------------------------------------------

Şemaları karşılaştırdığınızda Sağ alt çenede 4 nolu diş olduğunu görebilirsiniz


    Reference: http://dentalika.od.ua/images/scr/tooths.jpg
    Reference: http://www.memurlar.net/haber/41816/
transnirvana
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Selim Bey ancak zip dosyasını açtıktan sonra "Diş Sevk" dosyasını açamadım.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
44 No'lu diş


Explanation:
Kudoz düzenini bozmamak için, buraya da gireyim bari...
¦-)

Uluslararasi Dişhekimliği Birliği'nin (Fédération Dentaire Internationale) numaralama sistemini bilen ve uygulayan herkes 44 No'lu dişi bilir – diye düşünüyorum.. "FDI diş numaralama sisteminin uygulamaları" diye bir dersin olduğunu da unutmamalı tabii ;)




    Reference: http://www.drbunn.com/number.htm
Leyal
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
10 mins
  -> Teşekkürler, Özden

disagree  seawalker: Diş hekimi arkadaşıma göre 44 no'lu diş denirse hangi standarta göre sayım yapıldığını da belirtmek gerekliymiş. ABD ve FDI standartları ve diş numaraları farklıymış.
22 mins
  -> Arkadaşınızın göz ardı ettiği bir husus var: "44" denildiğinde, hangi numara sistemi söz konusu olduğu otomatik olarak anlaşılır. Numaralandırmalar birbirleriyle çakışmaz. Verdiğim link'e göz atarsanız, ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.

agree  Mehmet Hascan
2 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan: en mantıklısı
3 hrs
  -> teşekkürler, Serkan

agree  Taner Göde: Özden hanımdan sonra ben de agree vermiştim ama ulaşmamış olacak. Biraz geç de olsa cevabınıza tamamen katılıyorum. Ağrısız dişler dilerim herkese.
6 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Sağ alt birinci küçük azı


Explanation:
Ortodontist arkadaşımdan aldığım bilgiye göre 44 numaralı diş, Sağ alt birinci küçük azı dişidir.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-15 14:12:48 GMT)
--------------------------------------------------


Bu dişin, diş hekimleri arasında kullanılan sabit bir numarası olmadığını öğrendim. 44. diş veya 44 numaralı diş denilirse ABD standartına göre başka bir diş tarif ediliyormuş. Diş hekimi arkadaşım en doğru tercümenin, dişin tam açıklamasını yapmak olacağını bildirdi.

seawalker
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür ederim..
Notes to answerer
Asker: Bizde diş hekimleri arasında kullanılan adını veya numarasını da öğrenmeniz mümkün mü?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leyal: iyi de, bu "çeviri" değil "tanımlama" olur...
3 hrs