KudoZ home » English to Turkish » Medical: Instruments

Kickstep

Turkish translation: kauçuk tabanlı, kaymaz seyyar merdiven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Kickstep
Turkish translation:kauçuk tabanlı, kaymaz seyyar merdiven
Entered by: chevirmen

21:32 Nov 2, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: Kickstep
Buna ne denir?

http://www.justoffbase-tools.co.uk/general_&_hardware/KS1.ht...

Şimdiden teşekkürler...
chevirmen
Turkey
kauçuk tabanlı, kaymaz seyyar merdiven
Explanation:
Bu da bir alternatif.
Selected response from:

Mehmet Hascan
Ireland
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Kaymaz merdiven
Nahit Karataşlı
5dokunmatik basamak
Salih1946
4 +1sabitlenebilen tabure
Metin Cihan
4basayak, üçayak, sacayak
skaya
3 +1kauçuk tabanlı, kaymaz seyyar merdiven
Mehmet Hascan
1bi yere uzanmak icin ayaginizin altina koydugunuz kova benzeri sey;)Hakan Sahin


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kickstep
Kaymaz merdiven


Explanation:
Hareketli platforma yukarıdan uygulanan kuvvetle yüzeye sabitlenen bir tür merdiven.


    Reference: http://cgi.ebay.com/NEW-CRAMER-500LB-KIK-KICK-STEP-ROLLING-S...
Nahit Karataşlı
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış: kaymaz raf merdiveni
8 hrs
  -> Sağolun Ozan Bey.

neutral  yesimbradley: merdivenden ziyade tabure gorunumunde
2 days11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kickstep
kauçuk tabanlı, kaymaz seyyar merdiven


Explanation:
Bu da bir alternatif.

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nahit Karataşlı: İyi bir alternatif.
12 hrs
  -> Teşekkür ederim, Nahit Bey.

neutral  yesimbradley: merdivenden ziyade tabure gorunumunde
2 days11 hrs
  -> ama tabureyi merdiven olarak kullanmayız.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kickstep
basayak, üçayak, sacayak


Explanation:
bu özel bir terim. bence kimin için çeviriyorsanız karşılıklı danışarak özel bir terim üretilebilir.

http://images.google.com.tr/images?hl=tr&q=kickstep&oe=UTF-8...

skaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hakan Sahin: basayak aslinda guzel bi yaklasim. bir de Turkce sozlukte yer alsa super olurdu. diger ikisi pek uymuyo gibi geldi.
5 hrs
  -> teşekkürler. kickstep de ingilizce sözlükte yok. motomot karşılığı yok zaten. ticari bir ürün olduğu için kelime üretmek mantıklı. yoksa tanım yapmış oluruz. merdiven ifadesi de yanıltıcı bana göre.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kickstep
sabitlenebilen tabure


Explanation:
bana kalırsa, tek (zorlarsak iki) basamaklı bu eşya için "merdiven"den daha uygun tanım "tabure" olacaktır. ayrıca, "basamak" da tercih edilebilir.

aşağıdaki linklerden birinde stool (tabure) ile kickstep sözcüklerinin birlikte aranmasından elde edilen görsel sonuçlar var.
bu sonuçları içeren sitelere yapılacak ziyaretlerden de görülebileceği gibi "tabure" bu eşyanın türkçesi için uygun bir terim olacaktır.

bu eşyanın özelliklerini en kısa biçimde anlatabilecek bir sıfat olarak ben "sabitlenebilen"i seçtim.


    Reference: http://images.google.com.tr/images?gbv=2&svnum=10&hl=tr&q=st...
    Reference: http://www.eurekadirect.co.uk/Kick-Stools.aspx
Metin Cihan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yesimbradley: http://www.justoffbase-tools.co.uk/general_&_hardware/KS1.ht... bununla beraber tibbi bir terim olduguna gore metni tam gormeden bir karar verme zor
1 day19 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kickstep
bi yere uzanmak icin ayaginizin altina koydugunuz kova benzeri sey;)


Explanation:
Ben de soyle bisey buldum.

--------------------------------------------------
Note added at 22 saat (2007-11-03 20:03:37 GMT)
--------------------------------------------------

sizin gonderdiginiz baglantiyi gormemisim kusura bakmayin. ben sadece resmin oldugu baglantiyi vermek istemistim ki, siz zaten yapmissiniz o isi ;)

--------------------------------------------------
Note added at 22 saat (2007-11-03 20:07:40 GMT)
--------------------------------------------------

"tekerlekli tabure" nasil?

Steel construction with heavy non-slip rubber treads. Three spring loaded wheels allow step to glide over floor yet sit firmly down on rubber stops when weight is applied.


    Reference: http://www.kickstep.co.uk/products.php?cid=153
Hakan Sahin
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Çeviriye ben de öyle yazayım o zaman...


328 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kickstep
dokunmatik basamak


Explanation:
Ayak bas parmagi ile hafiff dokunma ile ortaya cikan basamak

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 27