KudoZ home » English to Turkish » Medical: Pharmaceuticals

dispensing syringe

Turkish translation: dağıtım şırıngası (enjektörü)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dispensing syringe
Turkish translation:dağıtım şırıngası (enjektörü)
Entered by: Nahit Karataşlı

13:03 Jan 13, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: dispensing syringe
kullanılan sıvı ilacın dozunu ayarlayan üzeri dereceli enjektöre benzer pompalı pipet
Gülnur Seyhanoğlu
Turkey
dağıtım şırıngası (enjektörü)
Explanation:
Dağıtım enjektörü (şırıngası)
Selected response from:

Nahit Karataşlı
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1dağıtım şırıngası (enjektörü)
Nahit Karataşlı
5 +1dozaj şırıngası
Ilhan Gadis
5hafif el ile ezilerek uygulanan ilaç şırıngası
Salih1946


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dağıtım şırıngası (enjektörü)


Explanation:
Dağıtım enjektörü (şırıngası)

Nahit Karataşlı
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  nalan ceper: teşekkür açıklamanız için, ama keşke bu açıklamayı sözcüğü açıklarken de yapsaydınız. ben bu aleti kullanmadım, ama doz/dozaj şırıngası tanımlarını biliyorum. şimdiki açıklamanızla sizin de tanımınız "bende" bir ufuk açtı:)
23 hrs
  -> Hiç kullandınız mı? Ben kullandım. Aynı ilaçtan birden fazla hastanın serumuna dağıtım yapmak için kullanılıyor. Malumunuz her enjektörün üzerinde dozaj ayarı mevcut. Ayrıca Türkçe tıp terminolojisi oluşturuluyor.

agree  chevirmen
23 hrs
  -> Sağolun Sn.Chevirmen.

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dozaj şırıngası


Explanation:
"Dozaj şırıngası" olarak kullanılıyor.

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&sa=X&oi=spell&resnum=0...

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-01-13 13:29:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Doğru kullanımın bu olduğunu düşünüyorum. İyice araştırmanızı öneririm.

Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nalan ceper: kesinlikle doğru. burada literal çeviriye çok rastlıyorum, bu da çok zaman pek de doğru olmayan kullanımlara yol açıyor. biraz içeriğe/anlama öncelik diyorum.
22 hrs

327 days   confidence: Answerer confidence 5/5
hafif el ile ezilerek uygulanan ilaç şırıngası


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish