KudoZ home » English to Turkish » Medical: Pharmaceuticals

critical flicker fusion (threshold)

Turkish translation: erime frekansı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:critical flicker fusion (threshold)
Turkish translation:erime frekansı
Entered by: erbay72

09:37 Feb 19, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Neurology
English term or phrase: critical flicker fusion (threshold)
Algı ile ilgili bir işlev, ilaç hızını etkiliyor mu diye tartışılıyor. Birlikte tartışılan bir diğer işlev de "istemli reaksiyon zamanı" örneğin.
Gamze Ozfirat
erime frekansı
Explanation:
Gözün zaman çözümleme yeteneği, yinelenen uyarının birbirinden bağımsız uyarılar olarak algılanabildiği yinelenme hızı olan füzyonun kritik frekansı (CFF) ile ölçülür
CFF'den daha yüksek hızda uygulanan uyarılar uyarının sürekli olduğu şeklinde algılanır

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-19 13:21:37 GMT)
--------------------------------------------------

tip.cumhuriyet.edu.tr/cutf/Donem2/VI.Komite(SinirKomitesi)/Fizyoloji/Ercanozdemir/gormefizyolojisi.ppt
Selected response from:

erbay72
Turkey
Grading comment
Çok teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kritik titreşim algılama (noktası)
Salih1946
3erime frekansıerbay72


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
erime frekansı


Explanation:
Gözün zaman çözümleme yeteneği, yinelenen uyarının birbirinden bağımsız uyarılar olarak algılanabildiği yinelenme hızı olan füzyonun kritik frekansı (CFF) ile ölçülür
CFF'den daha yüksek hızda uygulanan uyarılar uyarının sürekli olduğu şeklinde algılanır

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-19 13:21:37 GMT)
--------------------------------------------------

tip.cumhuriyet.edu.tr/cutf/Donem2/VI.Komite(SinirKomitesi)/Fizyoloji/Ercanozdemir/gormefizyolojisi.ppt


    Reference: http://www.yfu.com/vocabul-trk.html
    Reference: http://www.bilisimterimleri.com/?arananterim=a&dil=tr
erbay72
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in KurdishKurdish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Çok teşekkürler

291 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kritik titreşim algılama (noktası)


Explanation:
Aşağıdaki link olayı net olarak açıklamaktadır.
http://www.scholarpedia.org/article/Flicker_fusion

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish