KudoZ home » English to Turkish » Medical: Pharmaceuticals

lyophilised

Turkish translation: liyofilize


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lyophilised
Turkish translation:liyofilize
Entered by: Feza Eruguz

07:14 Jan 15, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: lyophilised
lyophilised sterile products
Feza Eruguz
Turkey
liyofilize steril ürünler
Explanation:
liyofilize steril ürünler

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 07:20:46 (GMT)
--------------------------------------------------

liyofilize=yüksek vakumda kurutulmuş
steril=patolojik mikroorganizmalar içermeyen
Selected response from:

Ali YANDIK
Turkey
Grading comment
Yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim. Diğer cevaplayanlara 4 puan borcum oldu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7liyofilize steril ürünlerAli YANDIK
5 +5liyofilize
Selcuk Akyuz
5 +3liyofilize, liyofilize edilmişAdil Sönmez
5şoklanmış(hızlı dondurulmuş)
Salih1946


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
liyofilize steril ürünler


Explanation:
liyofilize steril ürünler

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 07:20:46 (GMT)
--------------------------------------------------

liyofilize=yüksek vakumda kurutulmuş
steril=patolojik mikroorganizmalar içermeyen

Ali YANDIK
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim. Diğer cevaplayanlara 4 puan borcum oldu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
6 mins

agree  Mehmet Şahin
2 hrs

agree  Leyal
5 hrs

agree  Baybars Araz
5 hrs

agree  Emine Fougner
9 hrs

agree  shenay kharatekin
10 hrs

agree  senin
1 day7 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
liyofilize


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-01-15 07:21:30 GMT)
--------------------------------------------------

Prof. Dr. Utkan Kocatürk, Açıklamalı Tıp Terimleri Sözlüğü

lyophilization: serum, plazma v.b. bir maddeyi, donduruluşunu takiben ihtiva ettiği suyu almak suretiyle kuru hale getirme; liyofilizasyon

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-01-15 07:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.novartis.com.tr/pharma/files/Leucomax 300 mcg.pdf

http://www.turkpog.kongresi.org/novartis/leu300alt.html

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
5 mins
  -> Thanks

agree  Mehmet Şahin
2 hrs

agree  Leyal
5 hrs

agree  Emine Fougner
9 hrs

agree  shenay kharatekin: 2 dakika gecikmeyle :-)
10 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
liyofilize, liyofilize edilmiş


Explanation:
Lyophilization => liyofilizasyon, serum, plasma vs gibi maddelerin, dondurulduktan sonra içerdikleri suyun alınması suretiyle kuru hale getirilmesi

liyofilize (liyofilize edilmiş) steril ürünler

Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Şahin
2 hrs

agree  Emine Fougner
9 hrs

agree  shenay kharatekin: 3. kez :-)
10 hrs

1800 days   confidence: Answerer confidence 5/5
şoklanmış(hızlı dondurulmuş)


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish