KudoZ home » English to Turkish » Medical

expiratory

Turkish translation: ekspiratuar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:expiratory
Turkish translation:ekspiratuar
Entered by: Antoinette Verburg

21:14 Jul 16, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: expiratory
peak expiratory flow meter
shenay kharatekin
Turkey
Astım hastalığında kullanılan bir ölçüm cihazı
Explanation:
Astım hastalarında nefes yollarındaki hava akımının engellenme derecesini ölçen bir cihaz.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 07:44:32 (GMT)
--------------------------------------------------

\"expiratory\" kelime anlamı olarak solunumsal demek. Ben bütün kelime grubunu çevirdim.
Selected response from:

METE KUMRU
Turkey
Grading comment
çok tşk ederim
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4"ekspiratuar"opedos
5soluk verme ile ilgiliopedos
5 -1Astım hastalığında kullanılan bir ölçüm cihazıMETE KUMRU


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
"ekspiratuar"


Explanation:
türkçede de tıbbi metinlerde böyle geçer

opedos
PRO pts in pair: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
0 min

agree  Antoinette Verburg: no need for inverted commas here, though
13 mins

agree  Emine Fougner
1 hr

agree  Samiye Godel
5 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Astım hastalığında kullanılan bir ölçüm cihazı


Explanation:
Astım hastalarında nefes yollarındaki hava akımının engellenme derecesini ölçen bir cihaz.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 07:44:32 (GMT)
--------------------------------------------------

\"expiratory\" kelime anlamı olarak solunumsal demek. Ben bütün kelime grubunu çevirdim.

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 12
Grading comment
çok tşk ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: 'expiratory' is an adjective (http://cancerweb.ncl.ac.uk/cgi-bin/omd?expiratory)
1 hr
  -> "expiratory" kelime anlamı olarak "solunumsal" manasına geliyor. Ben bütün kelime grubunu çevirdim.

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
soluk verme ile ilgili


Explanation:
"expiratory" kelime anlamı olarak soluk verme ile ilgili demektir."peak expiratory flow meter" ise sadece astım değil tüm kronik obstrüktif akciğer hastalıklarında hızlı bir şekilde soluk verme esnasındaki oluşan max. düzeyindeki hava akımını ölçen bir cihazdır.PEF(PEAK EXPIRATORY FLOW) KOAH lı hastalarda önemli bir parametredir.Ancak netice olarak türkçe tıpta "expiratory" terimi ekspiratuar olarak geçer.

opedos
PRO pts in pair: 47