KudoZ home » English to Turkish » Medical (general)

resident

Turkish translation: uzman adayı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:resident
Turkish translation:uzman adayı
Entered by: Özden Arıkan

10:21 Feb 20, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: resident
The person has served upon the House Staff of St Luke's Roosevelt Hospital Center in the capacity of resident in pathology.
Kivanc Ozgur
uzman adayı
Explanation:
resident için "doctor who is training in a medical specialty" anlamı mevcut. Buradan stajyer uzman doktor gibi bir anlam çıksa da ifadeyi köşeli olmaktan kurtarmak üzere "patoloji uzman adayı" diye bir karşılık öneriyorum. Çünkü yanılmıyorsam tıpta stajyer uzman diye bir unvan yok.
Selected response from:

Cagdas Karatas
Turkey
Grading comment
katılıyorum tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stajyer hekim
Serkan Doğan
4asistan doktor, uzmanlık öğrencisieftalya
4Asistan Doktor
Ali Osman TEZCAN
3uzman adayı
Cagdas Karatas


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uzman adayı


Explanation:
resident için "doctor who is training in a medical specialty" anlamı mevcut. Buradan stajyer uzman doktor gibi bir anlam çıksa da ifadeyi köşeli olmaktan kurtarmak üzere "patoloji uzman adayı" diye bir karşılık öneriyorum. Çünkü yanılmıyorsam tıpta stajyer uzman diye bir unvan yok.

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 31
Grading comment
katılıyorum tesekkurler

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stajyer hekim


Explanation:
A physician (especially an intern) who lives in a hospital and cares for hospitalized patients under the supervision of the medical staff of the hospital.

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Asistan Doktor


Explanation:
Asistan Doktor

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-02-20 11:01:26 GMT)
--------------------------------------------------

Sadece Eğitim ve Araştırma hasranelerinde bulunan Tıpta Uzmanlık öğrencileri

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

479 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
asistan doktor, uzmanlık öğrencisi


Explanation:
Türkçede asistan doktor uzman adayı doktor ile aynı şeydir. Stajyer doktor tıp fakültesinde okuyan klinikte çalışmaya başlamış 3. 4. veya 5. sınıf öğrencisidir ve henüz doktor değildir. İntörn doktor 6. sınıf öğrencisidir, sadece klinikte çalışır fakat profesyonel değildir yani tek başına tedavi yapamaz.

--------------------------------------------------
Note added at 541 gün (2008-08-14 17:28:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A resident or a resident doctor is a doctor who is receiving a period of specialized training in a hospital efter leaving university.

eftalya
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Ali Osman TEZCAN
Non-PRO (1): Serkan Doğan