KudoZ home » English to Turkish » Medical (general)

positive

Turkish translation: pozitif


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:positive
Turkish translation:pozitif
Entered by: Selcuk Akyuz

13:51 Apr 8, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: positive
test sonucunun pozitif olması (yani kişi hasta) anlamında. Yabancı kökenli kelime kullanmak istemiyorum. Olumlu desem tam tersi anlaşılır herhalde. Bir önerisi olan var mı?
aparlak
pozitif
Explanation:
Türkçe karşılık bulma isteğinizi anlıyorum ama kullanılan karşılık pozitiftir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-04-08 14:03:00 GMT)
--------------------------------------------------

müspet karşılığı da önerilebilir ama bu da ne kadar Türkçedir tartışılır.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3pozitif
Selcuk Akyuz
3 +1müspet
chevirmen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
pozitif


Explanation:
Türkçe karşılık bulma isteğinizi anlıyorum ama kullanılan karşılık pozitiftir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-04-08 14:03:00 GMT)
--------------------------------------------------

müspet karşılığı da önerilebilir ama bu da ne kadar Türkçedir tartışılır.

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 45
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram
15 mins
  -> Teşekkür ederim Nilgün

agree  mustafa karabiber
1 hr
  -> Teşekkür ederim

neutral  chevirmen: Müspet, pozitif ile eşdeğer miktarda Türkçedir.
1 hr

agree  Koral Özgül: Selçuk arkadaş, alanda kullanılan tabiri kullanmazsanız tehlikeli ve kullanışsız bir çeviri yapmış olursunuz. Yabancı kökenli kelime kullanmadan da tıp yapamazsınız; hatta bana kalırsa Türkçe de konuşamazsınız.
20 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
müspet


Explanation:
Menfi ve müspeti bazı laboratuarlar hala kaşe olarak kullanıyor. Sadece bir öneri.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2007-04-08 14:08:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=test sonucu müspet&b...

chevirmen
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Koral Özgül: Alanda bu da kullanılıyor. Pozitif Avrupa dilleri kaynaklı, müsbet de ispat/tespit/sabit ailesinden, Arapça kökenli. Öztürkçesiyse bildiğim kadarıyla yok. Olsa da kullanılmıyor, dolayısıyla hayat içinde kimseye bir şey anlatmaz.
20 hrs
  -> Anlayış aynı, öneri bundan hareketle verilmiştir. Teşekkürler...