KudoZ home » English to Turkish » Medical (general)

post bronchodilator forced expiratory volume

Turkish translation: Bronkodilatör sonrası zorlu ekspiratuar volüm


14:07 Feb 4, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: post bronchodilator forced expiratory volume
Gastroözofageal reflü ve astım hastalığı olan kişilerde spirometri kullanılarak gerçekleştirilen ölçümlerin ikincil sonuç ölçümü olarak kullanılıyormuş. Ama en güzel şekilde nasıl ifade edilir, kafam karıştı.

Cümle içinde şu şekilde kullanılmış:

...post bronchodilator forced expiratory volume in 1 second (FEV1) and post bronchodilator forced vital capacity (FVC) were secondary outcome measures.
Nurhayat KOKLU
Turkey
Turkish translation:Bronkodilatör sonrası zorlu ekspiratuar volüm
Explanation:
Bronkodilatör sonrası 1 saniyede zorlu ekspiratuar volüm (FEV1) ve bronkodilatör sonrası zorlu vital kapasite ikincil sonuç ölçümleri idi.



--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2009-02-06 20:24:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim, size de.
Selected response from:

mediko06
Turkey
Grading comment
Çok teşekkür ederim. Kolay gelsin.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Bronkodilatör sonrası zorlu ekspiratuar volüm
mediko06
5 +1bronkodilatör sonrası forse expiratuvar hacim
Nilgün Bayram
5bronkodilatör sonrası zorlu ekspiratuvar hacim
Ekin Ay
5bronkodilatör sonrası zoraki soluma hacmi
Salih1946


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bronkodilatör sonrası zorlu ekspiratuvar hacim


Explanation:
FEV1: forced expiratory volume in 1 sec.
Bir saniyedeki zorlu ekspiratuvar hacim

Ekin Ay
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bronkodilatör sonrası forse expiratuvar hacim


Explanation:
Doktorlar boyle kullanmış

http://74.125.77.132/search?q=cache:_z4kF6txmukJ:www.turkiye...

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2009-02-04 14:39:07 GMT)
--------------------------------------------------

Hacim yerine çoğu kez "volüm" dediklerini de hatırlayın.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-04 15:13:48 GMT)
--------------------------------------------------

Ekspiratuvar!ı yanlış yazmışım, tabii ki "x " ile değil.

Nilgün Bayram
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  emine mizyal adsiz: veya "zorlu" ekspiratuar hacim (Bkz. Roche Tıp Sözlüğü)
3 hrs
  -> teşekkür ederim.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bronkodilatör sonrası zoraki soluma hacmi


Explanation:
Alternatif bir tanım olabilir.

Salih1946
United States
Does not meet criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 60

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Bronkodilatör sonrası zorlu ekspiratuar volüm


Explanation:
Bronkodilatör sonrası 1 saniyede zorlu ekspiratuar volüm (FEV1) ve bronkodilatör sonrası zorlu vital kapasite ikincil sonuç ölçümleri idi.



--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2009-02-06 20:24:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim, size de.


    Reference: http://www.istanbulsaglik.gov.tr/w/tez/pdf/gogus_hast/dr_yas...
mediko06
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 50
Grading comment
Çok teşekkür ederim. Kolay gelsin.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tuncay Kurt
26 mins
  -> Teşekkürler

agree  ozan karakış
3 hrs
  -> Teşekkürler

disagree  ahmet dundar: post bronchodilator forced expiratory volume / hep merak ederim, neden İngilizce çeviri lazım diye, okunduğu gibi yaz gitsin, Ahan da TÜRKÇE
3 days2 hrs