KudoZ home » English to Turkish » Nuclear Eng/Sci

a self-sustaining chain process of nuclear fission

Turkish translation: kendi kendine devam edebilen zincirleme nükleer fizyon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:self-sustaining chain process of nuclear fission
Turkish translation:kendi kendine devam edebilen zincirleme nükleer fizyon
Entered by: Özden Arıkan

16:28 Feb 14, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Nuclear Eng/Sci
English term or phrase: a self-sustaining chain process of nuclear fission
nuclear fuel, other than natural uranium and depleted uranium, capable of producing energy by a self-sustaining chain process of nuclear fission outside a nuclear reactor, either alone or in combination with some other material

Bir sigorta poliçesinde geçiyor. Özellikle bilmek istediğim a self-sustaining chain process of nuclear fission (öz uyarımlı bir nükleer fizyonun zincirleme süreci) şeklinde çevirebilir miyiz? Şimdiden herkese teşekkürler
DehaTranslation
kendi kendine devam edebilen zincirleme nükleer fizyon...
Explanation:
işlemi, prosesi şeklinde gider...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-02-14 16:35:12 GMT)
--------------------------------------------------

fizyon için de pek çok karşılık mevcut; yarılım, bölünüm vb.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2007-02-14 16:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Sayın asker,
bildiğimiz gibi self-sustaining ifadesinin asıl anlamı kendi kendine yetebilen, kendi kendini idame ettirme yetisine sahip şeklindedir. Ancak sustain fiilinin geniş anlamlarından yola çıkarak burada kendine kendine devam edebilen karşılığının yerinde olduğuna inanmaktayım. Uyarımlı bana biraz daha farklı şeyler düşündürüyor. İyi çalışmalar...
Selected response from:

Cagdas Karatas
Turkey
Grading comment
Herkese çok teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5kendi kendine devam edebilen zincirleme nükleer fizyon...
Cagdas Karatas
5kesintisiz nükleer zincirleme erime süreci
Salih1946


Discussion entries: 4





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
kendi kendine devam edebilen zincirleme nükleer fizyon...


Explanation:
işlemi, prosesi şeklinde gider...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-02-14 16:35:12 GMT)
--------------------------------------------------

fizyon için de pek çok karşılık mevcut; yarılım, bölünüm vb.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2007-02-14 16:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Sayın asker,
bildiğimiz gibi self-sustaining ifadesinin asıl anlamı kendi kendine yetebilen, kendi kendini idame ettirme yetisine sahip şeklindedir. Ancak sustain fiilinin geniş anlamlarından yola çıkarak burada kendine kendine devam edebilen karşılığının yerinde olduğuna inanmaktayım. Uyarımlı bana biraz daha farklı şeyler düşündürüyor. İyi çalışmalar...

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Herkese çok teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ebru Kopf
14 mins
  -> teşekkürler

agree  Mehmet Hascan: Bu da uyugun.
18 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Nilgün Bayram
4 hrs
  -> teşekkürler

agree  Ebru Güler
22 hrs
  -> teşekkürler

agree  Balaban Cerit
1 day23 hrs
  -> teşekkür ederim

663 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kesintisiz nükleer zincirleme erime süreci


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8