KudoZ home » English to Turkish » Nutrition

highly recommended

Turkish translation: özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:highly recommended
Turkish translation:özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir
Entered by: Taner Göde

12:46 Apr 4, 2008
English to Turkish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Nutrition
English term or phrase: highly recommended
this book is highly recommended by the doctors.
melis
özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir
Explanation:
highly recommended → özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-04-04 12:49:51 GMT)
--------------------------------------------------

this book is highly recommended by the doctors.
bu kitap doktorlar tarafından özellikle tavsiye edilmiştir.
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir
Taner Göde
5 +1uygun görülerek tavsiye edilmiştirxxxgulakbelen
4ısrarla tavsiye edilirTURK TRANS


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir


Explanation:
highly recommended → özellikle / şiddetle tavsiye edilmektedir / edilir

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-04-04 12:49:51 GMT)
--------------------------------------------------

this book is highly recommended by the doctors.
bu kitap doktorlar tarafından özellikle tavsiye edilmiştir.

Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gulay Baran
11 mins
  -> Teşekkür ederim Sn. Baran.

agree  Ilhan Gadis
35 mins
  -> Teşekkür ederim Sn. Gadis.

agree  Özgür Salman: şiddetle/hararetle
41 mins
  -> Teşekkür ederim Sn. Cyrogenix. Not ettim.

agree  Murat Uzum
43 mins
  -> Teşekkür ederim Sn. Üzüm.

agree  Emre Erdogdu: ısrarla sözcüğünün kullanılması daha uygun bence
47 mins
  -> Teşekkür ederim Sn. Emre82.

agree  Rukiye Doğan
1 hr
  -> Teşekkür ederim Sn. Doğan.

agree  aparlak
4 hrs
  -> Teşekkür ederim Sn. aparlak.

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ısrarla tavsiye edilir


Explanation:
ısrarla kelimesi daha yakışır görünüyor

Example sentence(s):
  • Helper arkadaşlara israrla tavsiye edilir. Sürüm: 1.3 Boyutu: 1001 bytes ... This is a new script and is highly recommended for someone who just wants an ...

    www.mircsupport.com/tr/modules.php?name=Downloads&d_op=MostPopular - 46k -
TURK TRANS
Turkey
Native speaker of: Turkish

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
uygun görülerek tavsiye edilmiştir


Explanation:
bence "highly" terimi cümleye "onaylama, uygun görme" anlamlarını katıyor


    Reference: http://www.seslisozluk.com/?word=highly+recommended
xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Portakal: highly recommended yerine göre farklı şekilde tercüme edilebilir. fakat ben Akbelen arkadaşımıza katılarak cümlenin tercümesinin 'kitap büyük ölçüde doktorların onayını almıştır' / ya da 'kitap doktorlar tarafından büyük ölçüde uygun bulunmuştur.' diyorum
1 day22 hrs
  -> teşekkür ederim