ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Turkish » Other

sex

Turkish translation: Cinsiyet, Seks

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sex
Turkish translation:Cinsiyet, Seks
Entered by: 1964

04:58 Apr 21, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: sex
sex
turan
Cinsiyet, Seks
Explanation:
Sex ne olduğunu görünce çoğu ingilizce bilmeyen anlar.
Bir cinsiyet anlamı var, formlarda rastlanır acaba onu mu soruyorsunuz.
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9Cinsiyet, Seks
1964
5 -2İngilizce'deki anlamıyla İngilizce dışındaki anlamı farklılaşıyor.
Ali Osman TEZCAN


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
Cinsiyet, Seks


Explanation:
Sex ne olduğunu görünce çoğu ingilizce bilmeyen anlar.
Bir cinsiyet anlamı var, formlarda rastlanır acaba onu mu soruyorsunuz.

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxayseozlem
56 mins
  -> sağolun

agree  murat karahan
1 hr
  -> sağolun

agree  Ebru Inhan
2 hrs
  -> sağolun

agree  Taner Göde
3 hrs
  -> sağolun

agree  AZRA AKARTUNA
6 hrs
  -> sağolun

agree  Nezih Doğu: Cinsiyet ve Cinsellik
8 hrs
  -> sağolun. Seksi cinsellik anlamında kullandım ama ben ilk cevabımın sorulmasının daha olası olduğunu sanıyorum.

agree  Gaye Terzioglu-Booth: doğrudur :) Cinsiyet ve Cinsellik en doğrusu görünüyor
8 hrs
  -> Sağolun, aşağıda dediğiniz gibi kadın cinsi diye birşey olmazda insanların cinsiyeti erkek veya kadın olabilir

agree  wish
1 day3 hrs
  -> sağolun

agree  shenay kharatekin: bunu herkes bilir
113 days
  -> sağolun

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
İngilizce'deki anlamıyla İngilizce dışındaki anlamı farklılaşıyor.


Explanation:
İngilizce'deki anlamları:
1. Cinsiyet (genel olarak)
2. Kadın cinsi (özel olarak)

İngilizce dışındaki anlamı:
Seks filmlerinin, vs. dünyaya yayılmasıyla bu sözcüğün içeriği de sözkonusu filmlerdeki sıradışılığa paralel bir şekilde ahlakdışı bir anlamı içermeye başlamıştır. Bu nedenle "sex" sözcüğü İngilizce konuşan ülkelerde hala saygın bir anlam içerirken İngilizce konuşmayan ülkelere "sex filmleri" vs. aracılığıyla girdiği için ahlak dışı bir anlamı daha çok içerir şekilde anlaşılmaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-22 10:22:16 (GMT)
--------------------------------------------------

İtirazlara teşekkür ederim.
Gerçekten benim değer yargılarıma da denk düşmüyor böylesi bir kullanım. Ama okuduklarımız bizim kendi değer yargılarımızla sınırlı değil ki. Çok uzun zaman önce okuduğum adını bile hatırlamakta zorluk çektiğim bir makale bana böyle bir izlenimi vermişti. Buna karşın sözlüklerin hiçbirisinde bunu destekler bir açıklama yok. Tüm arkadaşların itirazalarına teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Ali Osman TEZCAN


Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde
1 hr

neutral  sevinc altincekic: ali osman bey, ingilizce dışı/içi anlam diye bir şey nasıl olur? ayrıca özelde kadın cinsi de ne demek? yeni bir erkek algılayışı mı bu????
5 hrs

disagree  Gaye Terzioglu-Booth: KADIN cinsi ne demek ya? Hiç ben hayatımda tek başına SEX (İngilizce içi!) ve SEKS (Türkçe içi) sözcüğünü tek başına görüp de bundan KADIN CİNSİ anlamı çıkarıldığını duymadım!
6 hrs

disagree  Ebru Inhan: Gaye ve Sevinç hanımlara katılmamak mümkün değil Ali Osman Bey, böyle bir ayrımı nasıl yapabildini
9 hrs

neutral  1964: Ben çevirmen olarak böyle bir şey bilmiyorum. Erkek olarak da bana çok yabancı bir niteleme. Özel olarak kadın cinsinden anladığım annem, ablam,eşim ...onlara da sex gibi birşey diyemem ?
10 hrs

disagree  Nezih Doğu: İngilizce'de sex'in kadın cinsi anlamına geldiği bir örnek gösterin lütfen. Nereden varabiliyorsunuz böyle sonuçlara?
18 hrs

neutral  shenay kharatekin: seks, eşey, cins, cinsiyet, cinsel ilişki, cinsiyet saptama
113 days